Deces in strainatate
Daca un membru al familiei sau o ruda a dumneavoastra, cetatean român, a decedat in alta tara, este bine sa stiti urmatoarele:
- Decesul trebuie inregistrat la autoritatile locale din tara respectiva;
- Decesul poate fi inregistrat si la ambasada sau consulatul României din tara respectiva (nu este obligatoriu);
- Daca ambasada sau consulatul României sunt notificate despre deces de autoritatile locale, acestea informeaza Ministerul Administratiei si Internelor din România, care va anunta familia despre decesul cetateanului român;
- Înregistrarea decesului la ambasada sau consulatul României permite eliberarea de catre ambasada sau consulat a unui certificat de deces românesc;
- Atentie: eliberarea certificatului de deces românesc se poate face numai pe baza certificatului de deces eliberat initial de autoritatile locale din tara respectiva si pe baza altor documente prevazute de legislatia româna;
- Daca inregistrarea decesului nu s-a facut la ambasada sau consulat, atunci certificatul de deces românesc va fi eliberat in tara, de autoritatile române, pe baza certificatului de deces strain si a altor documente prevazute de legislatia româna;
- Daca decesul a fost cauzat de o actiune violenta, atunci solicitati interventia autoritatilor locale de politie pentru investigarea cazului; efectuarea investigatiilor poate intârzia procedura de transport a corpului neinsufletit in România;
- Daca ati aflat despre deces in timpul in care va aflati in România, notificati in scris Directia Relatii Consulare a MAE, la numarul de fax: (021) 319-6869.
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.