Vitraliile au fost considerate multa vreme ca o forma mistica a artei vizuale rezervata marilor edificii bisericesti. Pana in secolul al XIX-lea, vitraliile aveau scopul de a ilustra preponderent in biserici istorice biblice, intr-un mod figurativ, care sa fie pe intelesul tuturor. Curajul maestrilor vitralisti de a scoate sticla prinsa in plumb din zona exclusivista a bisericii a reinviat vitraliul, iar formele de exprimare ale sticlei au spart tiparele. La inceputul secolului al XX-lea, avangarda artelor a inceput sa se orienteze spre un modernism abstract, geometric si functional. Bucati mari de sticla in forme circulare sau poligoane reprezentau stilizari de personaje, animale, elemente de fauna si flora tratate geometric. Insusi plumbul a capatat un rol decorativ important. Astazi, de la resedinte la cladiri publice si biserici, vitraliile innobileaza si ofera solutii inedite spatiilor. Exista o varietate fascinanta de stiluri in arta vitraliilor, oricare ar fi destinatia si functionalitatea care li se da acestora. Alegerea stilului este o optiune ce tine de personalitatea omului si a cladirii.
O noua inovatie in domeniul sunt vitralii Overlay in tehnica aplicata. Acesta nu doreste sa inlocuiasca vitraliul clasic, doar vine cu o imbunatatire a acestuia deoarece foloseste tot plumb,sticla, culoare, are si cristale fatetate , sticla fuzionata, etc.
Aceasta tehnica de vitralii overlay pe care o folosim ne da posibilitatea sa cream o gama foarte mare de modele, care se pot crea intr-un timp mult mai scurt si cu niste costuri mult mai reduse.