Pentru copii, continuitatea este importanta. Pe cei care au petrecut trei-patru ani în gradinita Alfred Fronius îi ajutam sa faca fata rigorilor scolii, pe cei care ni se alatura îi tratam cu mare grija, ca sa se simta parte din comunitate în cel mai scurt timp.
Programul de asistenta la teme este riguros organizat si tine cont de particularitatile fiecarui copil. Temele sunt facute de copii, cu ajutor din partea supraveghetorului-învatator, dar sprijinul vine sub forma de deslusire, nu de rezolvare a problemei.
Un însotitor aduce copiii de la scoala. Dupa o masa de prânz bine-venita si o pauza de relaxare, scolarii se ocupa de teme sub îndrumarea a doua învatatoare. Scoala germana are particularitatile ei si ni s-a parut potrivit sa existe institutori cu experienta care sa se ocupe de copii. Asemenea cadre didactice înteleg bine care sunt cunostintele cerute, pasii corecti în procesul de învatare si criteriile de evaluare, pentru a putea oferi o asistenta reala, si nu doar o simpla corectare a caietelor de teme.
Pe lânga teme, la afterschoolul Alfred Fronius copiii participa de câteva ori pe saptamâna, la activitati extracurriculare, gândite sa-i captiveze si pentru care ei sa dezvolte un puternic interes. Dupa terminarea temelor, copiii pot participa, dupa un program stabilit saptamânal, la cursuri de actorie, robotica, arte plastice, engleza, la un atelier de sah sau la unul de scriere creativa. Grupul în care se participa la aceste cursuri este restrâns, astfel încât sa ne asiguram ca interactiunea dintre fiecare copil si tutorele cursului este reala.
Programul de afterschool începe în intervalul orar 10.30-13.00 si se termina la 17.30.