Activitaţile realizate sunt: consilierea individuala /colectiva a prescolarilor; consilierea individula/colectiva a cadrelor didactice; consilierea individuala/colectiva a parinţilor; evaluarea individuala/colectiva a prescolarilor.
Gradința noastra are în vedere acordarea asistenţei psihologice preșcolarilor care se confrunta cu anumite dificultaţi în relaţiile cu ceilalţi, cu sine sau în activitatea pe care o desfasoara. Pe de alta parte, psihologul gradiniței acorda suportul necesar și copiilor care nu se confrunta cu nici o dificultate în momentul prezent, dar care dorește valorificarea potenţialului si resursele personale prin gasirea soluţiilor alternative. Copiii sunt ajutați ca dezvoltarea personala sa fie cât mai optima, astfel copiii descoperind pe cont propriu cum pot face faţa diferitelor situaţii de viaţa cu care se confrunta.
Cu ajutorul jocului, fanteziei, metaforei, tehnicilor expresive, desenului, colajului, modelajului putem ajunge la fenomenologia interioara a copilului. Toate acestea ajuta copilul la o detensionare emoţionala, la o autodescoperire.
De asemenea și parinții pot fi ajutați în relațiile cu copiii prin consilierea psihologica. Dificultaţile pe care le întâmpina parinţii în relaţiile cu copiii sunt printre cele mai diverse: neascultarea, încapaţânarea, timiditatea copilului, lipsa de comunicare între copil si parinţi, rasfaţul, agresivitatea, sensibilitatea accentuata, nervozitatea, agitaţia continua, probleme legate de conduita alimentara, timpul petrecut în faţa televizorului sau la calculator.Pentru aceasta desfasuram activitati interactive cu parintii pe diferite teme ce vin in sprijinul acestora in rezolvarea dificultatilor in relatiile cu copiii.
Cadrele didactice din gradinița noastra primesc de asemenea consiliere psihologica încercându-se ameliorarea relaţiei educaţionale ( profesor- preșcolar, preșcolar-preșcolar, scoala-familie, preșcolari-parinţi);
Preșcolarii pot intra într-un program de prevenire si rezolvare a conflictelor posibile sau existente.