Pentru copii, joaca este un prilej de explorare, de cercetare si de bucurie, îi ajuta sa cunoasca lumea, dar si sa se integreze social si sa se formeze emotional.
Prin intermediul jocului copiii învata si îsi identifica ritmul interior. Se pot distra încrezatori cu adultii care îsi exprima întelegerea, sprijinul si grija fata de ei. Când jocul are loc într-un mediu sigur, supravegheat de educatori cu experienta, învatarea devine facila.
Educatie pozitiva
Modelul educational din gradinita noastra se bazeaza pe relatii pozitive în mediul cu care acestia interactioneaza. Principii importante ale educatiei pozitive din gradinita noastra sunt: crearea unei relatii pozitive adult-copil, mentinerea unui climat emotional pozitiv, lipsa recompenselor si a pedepselor, celebrarea fiecarei reusite a copilului, si, nu în ultimul rând, cultivarea sentimentului de apartenenta la ceva mai mare, care sa îi arate acestuia ca actiunile sale au impact. Încrederea, respectul, dragostea, grija sunt baza relatiilor care îi ajuta pe copii sa creasca, sa învete si sa se dezvolte.
Educatia pozitiva îi pregateste pe copii in gradinita noastra pentru adaptarea la un stil de viata modern si le formeaza abilitati pentru profesiile viitorului. Într-o gradinita sau o familie care adopta modelul educatiei pozitive, copiii sunt învatati sa îsi gestioneze emotiile si sa le exprime în mod asertiv, iar copiii au o dezvoltare emotionala foarte buna!
Evaluare prin observare, fara note si calificativePentru ca educatorii sa planifice exact acele activitati care dezvolta potentialul copilului si se pliaza perfect pe nevoile lui, pe lânga informatiile obtinute de la parinti, tehnici de evaluare a micutilor sunt aplicate înca din prima zi de gradinita. Copilul nu realizeaza ca este supus observatiei, iar comportamentul sau va fi unul natural si totodata relevant.
Evaluarile initiale facute de catre educatorii nostri sunt foarte importante pentru ca pot oferi parintilor si educatorilor date importante referitoare la nivelul fiecarui copil. Iar punctele slabe vor putea fi transformate în aptitudini cu ajutorul unor tehnici de învatare individualizate si adaptate profilului fiecarui copil. Un sistem în care toti copiii învata aceleasi lucruri în acelasi mod nu este eficient, pentru ca fiecare dintre noi este diferit, se dezvolta si asimileaza diferit informatia.
Fiecare arie curriculara este importanta: dezvoltarea personala, sociala si emotionala, comunicarea si limbajul, cunostintele de matematica, cunoasterea mediului, dezvoltarea fizica si creativitatea!
Educatorii sunt atenti zilnic la activitatile la care a participat copilul, progresul într-un anumit domeniu sau lucruri pe care le-a facut pentru prima data.
La sfârsit de an scolar, în luna iunie, fiecarui copil i se întocmeste un raport care sumarizeaza activitatile pe care le-a parcurs, progresele înregistrate si contine recomandari cu privire la nevoile acestuia si cum poate fi sustinut într-un anumit domeniu. Acest raport este pastrat la dosarul copilului, îpentru a asigura continuitate în procesul de învatare.
Educatia de la gradinita se continua acasaEducatorii din gradinita noastra pun accent pe dezvoltarea a mai multor planuri, nu doar din punctul de vedere al abilitatilor cognitive. Punctele forte si punctele slabe ale fiecarui copil sunt analizate în profunzime, iar parintii sunt vazuti ca parteneri cu o contributie
valoroasa la procesul de învatare, schimbând informatii foarte importante cu educatorii si continuând procesul de învatare si acasa.
Toate cursurile si activitatile de la gradinita noastra se desfasoara conform planificarii date de catre Ministerul Educatiei si ofera forme de învatare interactiva într-un mediu vesel, motivant si sigur – special construit pentru a se adapta asteptarilor fiecarui copil.