Poate cea mai importanta perioada din viata unui om este perioada copilariei, de la 0 la 6 ani, cand impresiile pe care le traieste copilul, raman in subconstientul sau, ii formeaza personalitatea si il vor acompania pe tot parcursul vietii. De aceea in aceasta perioada este nevoie de o grija deosebita fata de tot ce experimenteaza copilul, atat in relatia cu adultii din jurul sau cat si cu mediul in care traieste.
Copilul invata facand. Gradinita Montessori Creative Minds pune la dispozitie copilului un mediu cu activitati practice si materiale didactice concrete, cu ajutorul carora copilul sa absoarba, in joaca, fara efort, concepte pe care mai tarziu, in mediul scolar le abstractizeaza cu usurinta. Socializarea si cooperarea sunt incurajate prin activitatile de grup specifice gradinitei Montessori, prin libertatea copiilor de a lucra impreuna si prin ajutarea lor in rezolvarea si prevenirea conflictelor.
"Poti fi liber doar dupa ce devii independent." (Maria Montessori)
Gradinita Montessori Creative Minds sustine si urmareste dezvoltarea urmatoarelor calitati in fiecare copil :
independenta
competenta
incredere in sine
responsabilitate
respectul fata de ceilalti
respectul fata de mediul in care traieste
Activitatile sunt impartite, conform teoriei Dr. Maria Montessori, in urmatoarele arii curiculare : Viata practica; "Mi-as dori sa pot sa fac si eu ca cei mari." Copilul intalneste in viata de zi cu zi foarte multe provocari; sa se imbrace, sa-si toarne apa in pahar, sa manance singur, sa-si faca nod la siret. Activitatile de viata practica il ajuta pe copil sa aiba grija de el, sa stie cum sa se poarte cu ceilalti si sa devina independent. De asemenea, dezvolta motricitatea fina si au ca scop indirect pregatirea musculaturii mainii pentru scris.
Senzorial
"Oare incape jucaria asta in cutia rosie?", "Ce-o fi mirosind asa frumos ?", "Ce usoara dar ce zgomotoasa e!". Copiii sunt curiosi in mod natural, ei asimiland cele mai multe informatii , folosind simturile innascute.
Aceste activitati implica lucrul cu materiale special concepute de Dr. Maria Montessori si colaboratorii sai ajutand la rafinarea simturilor familiare : vizual, auditiv, olfactiv, gustativ si tactil.
De asemenea sunt stimulate simtul baric, termic, cromatic, kinestezic si stereognostic.
Copilul este astfel ajutat sa dobandeasca abilitati de orientare, de organizare, de gandire structurata si notiuni clare de spatiu si dimensiuni. Aceste activitati pregatesc gandirea abstracta prin manipulare concreta.
Matematica
Aceste activitati permit intelegerea profunda a conceptelor complexe cum ar fi asocierea cantitatilor cu numere, sistemul zecimal,operatii aritmetice, fractii si notiuni de geometrie. Copiii invata aceste notiuni fara efort venind in mod natural ca niste solutii in cadrul activitatilor in care sunt antrenati. Explorarea concreta a acestor concepte este fundatia pe care se va construi gandirea abstracta si cunoasterea ulterioara.
Limbaj
Activitatile de limbaj permit largirea vocabularului, descompunerea cuvintelor in sunete si asocierea sunetelor cu litere. Materialele didactice aferente sustin tendinta copilului de a invata sa scrie si sa citeasca din dorinta naturala de a avea acces la cat mai multe informatii. Dezvoltarea cat mai nuantata a limbajului, permite si sustine dezvoltarea gandirii.
Natura si cultura
Unde traiesc ?", "Ce e ziua, ce e noaptea?", "De ce exista vara si iarna?", "Cum pot pasarile sa zboare?" sunt intrebari firesti, pe care si le pun toti copiii. Materialele de natura si cultura ofera raspunsuri si multe alte informatii pe intelesul copiilor. De asemena copiii au contact cu arta prin muzica, pictura, modelaj ajutandu-i sa afle informatii despre cultura lor.