Domeniile de activitate
a) Dezvoltarea limbajului
Un aspect evident important îl constituie dezvoltarea lingvistica.
Cunoasterea si învatarea limbii si a culturii unui popor este o mare provocare pentru copil si se realizeaza prin intermediul limbajului.Limbajul este un rezultat al dezvoltarii simturilor si manifestat cu ajutorul limbii. Copiii înregistreaza notiuni din mediul lor înconjurator si astfel se dezvolta imitând propriul lor limbaj.
Copilul este încurajat sa-si dezvolte limbajul zi de zi prin jocuri de miscare, basme, povestiri, cântece, jocuri în cerc dar mai ales în interactiunea copil-educator , copil-copil ,copil-adul, copil-mediul inconjurator.
b) Jocul liber
În timpul jocului, copilul dezvolta aptitudini care mai târziu vor fi esentiale în viata: concentrarea, notiuni de cauzalitate, însusiri fizice si chimice ale obiectelor, reguli de comportament, moralitate si toleranta, solutionarea conflictelor.Jocul este astfel mult mai mult decât o „preocupare” oarecare. Este modul elementar de expresie a copilului si este absolut necesar pentru dezvoltarea fizica, psihica si intelectuala.
În cadrul grupei copiii vor gasi jocuri si jucarii special alese, specifice pedagogiei Waldorf , pentru a-i conduce spre o activitate constructiva dar plina de fantezie si imaginatie. Toate jucariile sunt disponibile tuturor copiilor si sunt confectionate din material natural/ lemn, fetru, matase,elemente naturale. Ei îsi vor putea alege singuri jocul sau jucaria preferata.
Activitati curriculare de baza:
bricolaj cu diferite materiale ( ceara, lut, lemn, foarfeca, hartie de matase si hartie cerata)
pictura si desen liber cu materiale naturale pe baza de apa si ceara si pigmenti naturali
lectura individuala a unor povesti clasice frumos realizate
activitati muzicale cu ajutorul instrumentelor muzicale: flaut, lira
jocuri de miscare si dansuri populare
cercuri de discutii / jocuri interactive
joc de roluri / teatru / mimica /teatru de masa
activitate gospodareasca: gatit, cusut, tesut
c) Activitati optionale
Activitatile optionale sunt parte integrala din curricula Waldorf: euritmie, muzica si limba germana.
Euritmia este considerata o arta, dar si o practica pedagogica, si se caracterizeaza prin reprezentarea vizuala (gestuala) a vorbirii sau muzicii. Exercitiile euritmice sunt esentiale in dezvoltarea copilului ca intreg. Ele isi aduc contributia atat in dezvoltarea fizica, cat si cognitiva, sociala sau emotionala