1. Rutinele – sunt activităţile –reper după care se derulează întreaga activitate a zilei. Ele acoperă nevoile de bază ale copiluluio şi contribuie la dezvoltarea globală a acestuia. Înglobează activităşi de tipul: sosirea copilului, întâlnirea de dimineaţă, micul dejun, igiena-spălatul şi toaleta, masa de prânz, somnul-perioada de relaxare de după-amiază, gustarea, plecarea şi se disting prin faptul că se repetă zilnic, la intervale aproximativ stabile, cu aproape aceleşi conţinuturi.
2.Tranziţiile sunt activităţi de scurtă durată, care fac trecerea de la momentele de rutină la alte tipăuri- categorii de activităţi de învăţare, de la o activitate de învăţare la alta, în diverse momente ale zilei.
3. Activităţile din perioada după-amiezii sunt activităţi recuperatorii pe domenii de învîţare, recreative, de cultivare şi dezvoltare a înclinaţiilor, care respectă ritmul propriu de învăţare al copilului şi aptitudinile sale individuale.
4. Activităţile opţionale intră tot în categoria activităţilor de învăţare. În Grădiniţa Gărgăriţa ele vor fi făcute cu profesori de specialitate şi cuprind: engleză, educaţie muzicală, gimnastică, dans.