Categoriile de activităţi de învăţare care vor fi abordate:
a) Activităţile pe domenii experienţiale (de învăţare) sunt activităţile integrate sau pe disccipline desfăşurate cu copiii în cadrul unor proiecte planificate în funcţie de temele mari propuse de curriculum, precum şi de nivelul de vârstă şi de nevoile şi interesele copiilor din grupă. Ele pot fi grupate pe domenii experienţiale, adică pe „câmpuri cognitive integrate” care transced graniţele dintre disciplinele tradiţionale
1. Domeniul ştiinţe include atât abordarea domeniului matematic prin intermediul experienţelor practice cât şi înţelegerea naturii, ca fiind modificabilă de fiinţele umane cu care se află în interacţiune. Include: cunoaşterea mediului, , activităţile matematice.
2. Domeniul limbă şi comunicare acoperă stăpânirea exprimării orale şi scrise, ca şi abilitatea de a înţelege comunicarea verbală şi scrisă. Include dezvoltarea limbajului.
3. Domeniul om şi societate include omul, modul lui de viaţă, relaţiile cu alţi oameni, relaţiile cu mediul social, ca şi modalităţile în care acţiunile umane influenţează evenimentele. Include educaţia pentru societate.
4. Domeniul estetic şi creativ acoperă abilităţile de a răspunde emoţional şi intelectual la experienţe perceptive, sensibilitatea faţă de diferitele niveluri de manifestare a calităţii, aprecierea frumosului şi a adecvării la scop sau utilizare. Include: activităţile practice, activităţile artistico-plastice (desen, pictură, modelaj), educaţia muzicală.
5. Domeniul psiho-motor acoperă coordonarea şi controlul mişcărilor corporale, mobilitatea generală şi rezistenţa fizică, abilităţile motorii şi de manipulare de fineţe, ca şi elemente de cunoaştere, legate mai ales de anatomia şi fiziologia omului. Include: educaţia fizică.