Ideea care sprijina acest proiect este armonizarea dezvoltarii psihice a copilului si integrarea sociala a acestuia, prin slefuirea trasaturilor native. Pe tot parcursul copilariei se modeleaza componentele personalitatii, motiv pentru care latura psihopedagogica, componenta de baza în orice activitate educativa de calitate, este sustinuta cu precadere în cadrul centrului nostru educational.
Institutia noastra sustine evolutia copilului, oferind acestuia posibilitatea de a învata si de a se dezvolta în concordanta cu particularitatile sale individuale si de varsta, în functie de cerintele actuale si viitoare ale societatii.
Bazându-ne pe vasta experienta a echipei noastre în domeniul educatiei si având ca scop pregatirea copilului pentru viata, în cadrul activitatilor desfasurate, vom urmari permanent dezvoltarea motivatiei pentru cunoastere, cultivarea independentei gândirii, a spontaneitatii, a creativitatii si a încrederii în fortele proprii.
Pe întreg parcursul activitatii noastre, dorim sa promovam o permanenta si fructuoasa colaborare între copii, parinti si cadre didactice. Împreuna vom realiza o minunata calatorie în lumea cunoasterii, bucurându-ne de fiecare noua experienta, de fiecare moment ce va contribui la dezvoltarea intelectuala si emotionala a fiecarui copil.
Calitatea în învatamânt consta din:
climat educational motivant;
personal didactic calificat si cu experienta;
cabinet psihopedagogic unde copiii pot beneficia de asistenta psihopedagogica;
asistente medicale si medic pediatru în cadrul institutiei;
meniu sanatos, elaborat de medicul pediatru în functie de necesitatile copiilor (mic dejun, prânz, gustari);
permanenta colaborare cu parintii;
activitate instructiv-educativa de calitate;
baza materiala atractiva ;
imobil spatios, curte generoasa.
Oportunitati:
Perioada prescolara reprezinta poate cea mai importanta etapa din viata unui copil. Este o etapa caracterizata de o intensa dezvoltare psihica, este perioada în care copiii încep sa constientizeze tot mai mult mediul în care traiesc, sa-si contureze mai bine dorintele si asteptarile, este perioada schimbarilor semnificative, nu numai fizice, ci si mentale si emotionale. Desi este un interval de timp în care copiii nu fac altceva decât sa se joace, chiar jocul este de o importanta majora, pentru ca astfel îsi pot dezvolta abilitatile cognitive si pot învata noi modalitati de interactiune sociala.
Programul educational al Gradinitei nr. 218 este în conformitate cu normele metodologice ale Ministerului Educatiei si Cercetarii si cuprinde:
Domeniul estetic si creativ – muzica, activitati artistico-plastice, drama, euritmie;
Domeniul om si societate – capacitatea de relationare, de socializare si de dezvoltare emotionala;
Domeniul limba si comunicare – dezvoltarea comunicarii, a abilitatii de a descifra mesajul, de initiere în universul literar.
Domeniul stiinte – domeniul matematic prin intermediul experientelor practice, a jocurilor dirijate cu materiale, întelegerea naturii prin observari, experimente, prin lucrari practice;
Domeniul psiho-motric – coordonarea si controlul miscarilor corporale, mobilitatea generala si rezistenta fizica, abilitati motorii si de manipulare de finete.