Contabilitatea managerială se organizează de către  fiecare entitate în funcţie de specificul activităţii şi necesităţile  proprii, având ca obiective principale următoarele: calcularea  costurilor; stabilirea rezultatelor şi a rentabilităţii produselor,  lucrărilor şi serviciilor executate; întocmirea bugetului de venituri şi  cheltuieli pe feluri de activităţi, urmărirea şi controlul executării  acestora în scopul cunoaşterii rezultatelor şi furnizării datelor  necesare fundamentării deciziilor privind gestiunea unităţii  patrimoniale şi altele.
Conceptul de contabilitate managerial? s-a conturat  destul de greu în literatura de specialitate, specialiştii contabili  conferindu-i alte atribute cum ar fi: contabilitatea de gestiune  respectiv contabilitatea analitic?. Termenul de “contabilitate de  gestiune” nu este unul incorect, îns? nu are în vedere finalitatea  procesului de raportare a informaţiei contabile, destinaţia acestuia,  respectiv actul decizional care serveşte gestiunii entit?ţilor  economice. Termenul de “contabilitate analitic?” reflect? termenii  abord?rii acestei secţiuni a contabilit?ţii respective detalierea unor  structuri ale situaţiilor financiare respectiv active, datorii,  capitaluri proprii, venituri, cheltuieli şi rezultate care sunt  prelucrate şi analizate din perspectiva contabilit?ţii manageriale1.
Astfel, contabilitatea managerial? poate fi definit? ca fiind  un ansamblu de proceduri de identificare, cuantificare, colectare,  analiz? şi raportare a informaţiilor contabile cu privire la  operaţiunile, activit?ţile, procesele, lucr?rile şi serviciile realizate  de entit?ţile economice în vederea fundament?rii deciziilor tactice şi  strategice privind atingerea obiectivelor fixate de entitate1.
Dup? unii autori, contabilitatea managerial? “este un concept mai  larg implicând cunoştinţe şi pricepere profesional? în pregătirea şi mai  ales în prezentarea informaţiilor necesare conducerii pe diferite  niveluri ierarhice. Sursa unor astfel de informaţii o reprezint?  contabilitatea financiar? şi contabilitatea costurilor de gestiune2.
Obiectivele contabilit?ţii manageriale se pot grupa astfel:
- obiective de evidenţ? analitic? a structurilor  contabile care iau naştere în urma operaţiunilor şi activit?ţilor  derulate de entit?ţi: active, datorii, capitaluri proprii, venituri,  cheltuieli şi rezultate;
- obiective de performanţ? privind calculul unor  indicatori parţiali şi integrali privind m?surarea rentabilit?ţii  operaţiunilor şi activit?ţilor entit?ţii precum şi a costului acestora: 
- determinarea rezultatelor economico-financiare pe funcţii ale entit?ţii,
- determinarea rezultatelor economico-financiare pe activit?ţi ale entit?ţii,
- determinarea rezultatelor economico-financiare pe centre de de  responsabilitate (cost, venit, profit, investitii) si evolutia lor in  timp,
- determinarea rezultatelor economico-financiare pe produse, lucr?ri şi servicii şi a rentabilit?ţii,
- calculatia costurilor prin calcularea de cheltuieli directe, indirecte, administrative, fixe, variabile,
- calculatia de indicatori: marja comerciala, valoarea ad?ugat?,  producţia exerciţiului, excedentul brut de explotare, capacitatea de  autofinanţare, rezerva managerial?, fondul de rulment, necesarul de fond  de rulment, trezoreria net?;
 
- obiective de previzionare şi control realizate prin  intermediul bugetelor de venituri şi cheltuieli detaliate de la nivelul  de entitate la nivel de funcţie, structur? tehnico-organizatoric?,  activitate, produs, lucrare sau serviciu realizat.
Serviciile noastre includ atat implementare functiei de contabilitate  manageriala cat si atingerea celor 3 tipuri de obietive prin raportare  lunara de performanta, analiza si bugetare.
Primul pas il constituie cunoasterea in detaliu a situatiei prezente  de fapt atat economico-financiare cat si a organizarii entitatii  (structura management, flux informational si decizional) si stabilirea  setului de rapoarte ?i a modului de raportare adaptat pe activitatea  clientului si a preferintei sau necesitatilor informationale ale  conducerii.
Al doilea pas este analiza bazelor de date cu informatii istorice,  pentru a stabili detaliile relevante ce pot fi folosite pentru a putea  fi configurat sistemul de culegere de date.
Ultimul pas este implementarea acestui sistem si apoi mentinerea  serviciului de raportare cu date curente la o acuratete cat mai  ridicata, diminuand in mod permanent riscuri de denaturare a datelor  financiare.
Ca si lista de servicii oferite pe parcursul acestui proces laborios, enumeram:
- Asistentă în vederea selecţiei şi implementării unui soft de contabilitate;
- Analiza fluxului informaţional comercial si contabil;
- Analiza sistemului de control financiar-contabil;
- Consultanţă în reorganizarea departamentului contabil;
- Consultanta şi asistentă în implementarea de politici şi proceduri contabile;
- Elaborarea de monografii contabile adecvate si adaptate activităţii;
- Calcularea rezultatelor pe structura centrelor de cost şi a centrelor de profit;
- Analize detaliate tip pivot pe veniturilor ?i cheltuililor, pe centre de cost/profit, grupe de produse, agen?i;
- Analiza pe tipuri de activităţi stabilite dupa functiunile din companiei (meoda ABC);
- Analiza financiară a principalilor indicatori economico-financiari în baza balanţei de verificare;
- Întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli;
- Întocmirea cash-flowului;