De ce avem nevoie de anvelope de iarna si de vara?
Anvelopa este singura legatura pe care o aveti cu soseaua. In calitate de specialisti in anvelope dorim sa va familiarizam cu aceste produse de inalta tehnologie. Anvelopele au un rol hotarator in ceea ce priveste securitatea dumneavoastra. Dezvoltarea tehnologica a determinat implicarea unui numar foarte mare de specialisti in rezolvarea acestei probleme. Retineti ca regula de baza: la temperatura de 7 grade trebuie schimbate anvelopele. Numai cine foloseste anvelope de vara si de iarna va ramane intotdeauna pe drumul cel bun. Anvelopele sunt produse tehnologice de varf, cu proprietati deosebite dar orientate spre satisfacerea cerintelor impuse de fiecare anotimp. Pentru a exploata la randament maxim, in primul rand trebuie sa se stabileasca balanta favorabila a proprietatilor. Aceasta este sarcina specialistilor.
Distanta de franare mai mica imbunatateste considerabil placerea condusului.
Pe carosabil umed anvelopele se comporta pur si simplu diferit, distanta de franare marindu-se considerabil.Astfel problema echiparii cu anvelope adecvate in functie de temperatura devine importanta.Peste 7°C anvelopa de vara este practic in elementul ei.
Comparatia distantei de franare functie de temperatura.
Franare pe carosabil uscat (masuratori pentru o viteza de 100 km/h) Franare pe carosabil umed (masuratori pentru o viteza de 90 km/h pana la 20 km/h)
In conditii climaterice de iarna situatia este total diferita.
Distanta de franare se micsoreaza considerabil, de ordinul metrilor daca se utilizeaza anvelope de iarna, pentru carosabil cu zapada sau cu gheata.
Comparatia este surprinzatoare.
Compararea distantei de franare in conditii climaterice de iarna
Franare pe gheata (masuratori la o viteza de 30 km/h)
Franare pe zapada (masuratori la o viteza de 50 km/h)