Procedura legala prin care, persoanele fizice se pot inregistra si autoriza pentru desfasurarea de activitati economice sub forma de Persoana Fizica Autorizata, este reglementata prin – OUG 44/2008 si OUG 46/2011.
Pentru infiintare PFA, persoanele fizice au obligatia sa solicite înregistrarea în registrul comertului si autorizarea functionarii, înainte de începerea activitatii economice, ca persoane fizice autorizate autorizate, denumite PFA.
Desigur ca orice activitate economica desfasurata permanent, ocazional sau temporar în România de catre persoanele fizice autorizate trebuie sa fie înregistrata si autorizata, in conditiile legii si potrivit calificarilor profesionale din domeniul pentru care se autorizeaza.
In acest sens pentru infiintarea unui PFA, sunt exigibile persoanele care au varsta peste 18 ani si au fie pregatirea sau experienta profesionala in domeniul pentru care doresc sa se autorizeze.
PRECIZARI:
Persoana fizica autorizata va tine contabilitatea în partida simpla, potrivit reglementarilor privind organizarea si conducerea evidentei contabile în partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil, în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Principala diferenta dintre persoana fizica autorizata (PFA) si Intreprindere Individuala (I.I.) apare in art. 24. (OUG 44/ 2008) care prevede urmatoarele: “Pentru organizarea si exploatarea întreprinderii sale, întreprinzatorul persoana fizica, în calitate de angajator persoana fizica, poate angaja terte persoane cu contract individual de munca, înregistrat la inspectoratul teritorial de munca, potrivit legii”
Pentru a afla detalii despre tarifele standard clik aici
CE VA PUTEM OFERI PENTRU INFIINTAREA UNUI PFA
– redactam documentele necesare infiintarii PFA-ului;
– pregatim dosarul pentru a fi depus la Registrul Comertului;
– reprezentare juridica la Registrul Comertului pentru inmatricularea PFA ;
– eliberarea documentelor si inmanarea acestora catre client, impreuna cu indrumarile necesare dupa infiintare
DOCUMENTE NECESARE INFIINTARE PFA:
1. Carte de identitate al titularului PFA – copie;
2. Documente care atesta dreptul de proprietate asupra spatiului unde se va stabili sediul social – copie. Se va redacta de catre noi un Contract de comodat, la care se va adauga copia Incheierii cadastrale sau Certificat de Atestare Fiscala de la Directia de Impozite si taxe Locale;
3. Avizul Asociatiei de proprietari ( in cazul cand sediul se afla intr-un bloc de locatari/proprietari);
4. Specimenul de semnatura al întreprinzatorului persoana fizica autorizata (original, la notariat);
5. Documentele privind pregatirea sau experienta profesionala se atesta, dupa caz, cu documente cum sunt:
DURATA INFIINTARE PFA
De regula termenul de inmatriculare poate fi intre 3 – 5 zile, daca exista toate documentele necesare pentru ca dosarul sa fie complet.