Fie ca o numim logo, brand, sigla, denumire de produs sau serviciu, nume de piata, nume de companie, slogan, marca este un instrument foarte puternic si eficient de identificare si protectie a drepturilor comerciale în economia de piata.
Marca este un semn distinctiv, cu sau fara o reprezentare grafica (logo), care serveste la deosebirea produselor sau serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele apartinând altor persoane. Marca nu defineste continutul sau constructia produsului si nici serviciul în sine, ci este semnul de diferentiere al produselor si serviciilor si, nu în ultimul rând, de indicare a producatorului.
Procedura de înregistrare a unei marci va conferi titularului sau un drept exclusiv asupra denumirii si/sau reprezentarii grafice a marcii pentru produsele si/sau serviciile protejate, precum si dreptul de a interzice tertilor utilizarea marcii fara consimtamântul sau explicit.
În functie de elementele constitutive, marcile individuale pot fi de mai multe tipuri:
VERBALE (formate exclusiv din litere si/sau cifre, fara o grafica speciala si fara un logo);
COMBINATE ALB-NEGRU sau COLOR (formate din litere si/sau cifre beneficiând de o grafica speciala sau de un element figurativ – logo – alb-negru sau color);
GRAFICE ALB-NEGRU sau COLOR (formate exclusiv din elemente figurative – logo-uri – alb-negru sau color, fara litere sau cifre);
TRIDIMENSIONALE (formate exclusiv din imagini sau desene reprezentând forma produsului sau ambalajului în reprezentare tridimensionala).
Procedura de înregistrare a unei marci se face în functie de activitatile comerciale ale solicitantului, pentru anumite produse si/sau servicii, conform clasificarii NISA aflata în vigoare la momentul depunerii cererii de înregistrare a marcii.