Irida Comserv asigura in baza unui contract de administrare managementul financiar si de proprietate al Asociatiilor de Proprietari. Profesionistii nostri au participat si absolvit cursuri de atestare dobandind astfel calitatea de administratori de imobil conform prevederilor legale aflate in vigoare. Mai mult decat atat, ei sunt la curent cu toate noutatile din acest segment, participa la training-uri si ofera solutii viabile, personalizate pentru imbunatatirea serviciilor oferite.
Zone / Cartiere rezidentiale
Serviciile de administrare pentru zone rezidentiale au in principiu aceeasi structura ca si administrarea pentru asociatiile de proprietari si se stabilesc in functie de particularitatile zonei, cartierului: numarul de case / blocuri, numarul de scari, apartamente, tipul de contorizare, etc.
Asociatii de proprietari
Managementul de proprietate se asigura prin:
Efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii serviciilor necesare pentru intretinerea cladirii/blocului;
Raspunderea fata de functionalitatea si integritatea elementelor proprietatii comune;
Angajarea si urmarirea realizarii contractelor cu persoane fizice si juridice pentru reparatii, inchirierea unor spatii si elemente din proprietatea comuna;
Supravegherea executiei lucrarilor de reparatii si intretinere si participarea la receptia lor;
Inspectarea proprietatii in vederea inlaturarii defectiunilor aparute la instalatiile de folosinta comuna si a eliminarii pierderilor care determina cresterea nejustificata a cheltuielilor asociatiei;
Citirea, lunar sau periodic, a indexului contoarelor si notarea acestora;
Asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor de locuit in condominiu/bloc.
Managementul financiar se asigura prin:
Organizarea contabilitatii in partida simpla cu ajutorul programelor informatice special realizate;
Gestionarea bunurilor si fondurilor banesti ale asociatiei;
Intocmirea listelor lunare de plata;
Instiintarea tuturor proprietarilor care locuiesc in bloc a modului de stabilire a cheltuielilor curente;
Calcularea si incasarea penalizarilor conform sistemului aprobat de Adunarea Generala;
Sesizarea comitetului executiv in vederea somarii restantierilor si aplicarea procedurii de recuperare a restantelor cu penalizarile aferente;
Controlul facturarii corecte a consumului in functie de indexul contoarelor de bloc sau a celor individuale daca acestea exista; defalcarea si calculul consumurilor inregistrate de contoarele individuale apartinand proprietarilor;
Intocmirea si depunerea declaratiilor privind contributiile la asigurarile sociale pentru remuneratiile personalului angajat;
Incasarea cotelor de contributie a proprietarilor la cheltuielilor curente ale asociatiei in baza chitantierelor personalizate;
Efectuarea platilor si incasarilor, inclusiv a veniturilor;depunerea in contul asociatiei a sumelor incasate.
Vile si apartamente
Acest tip de administrare de imobil se refera in special la anumite categorii de proprietari, de exemplu persoane fizice si juridice care au in proprietate imobile si doresc administrarea acestora, persoane care detin imobile, dar nu locuiesc in tara si nu se pot ocupa direct de administrarea acestora, persoane fizice sau juridice care doresc sa isi inchirieze imobilul detinut, etc.
Administrarea se face in baza unui contract de administrare agreat de ambele parti si presupune gestionarea fondurilor banesti, efectuarea de plati si raportarea acestora, transferuri de bani acolo unde este cazul, asigurarea unei bune mentenante a imobilului, servicii suplimentare (paza, menaj), plata facturilor si verificarea acestora.