O sala de clasa Montessori este pregatita în asa fel încât copilul sa se poata misca natural, lucrând progresiv cu o varietate de materiale ce îi satisfac nevoile atât din punct de vedere emotional, psihic, intelectual cât si social.
Scopul nostru este acela de a raspunde nevoilor copilului încurajând:
-cunoasterea de sine si dezvoltarea respectului de sine,
-dezvoltarea disciplinei interioare si a spiritului de ordine,
-dezvoltarea abilitatilor sociale,
-formarea competentelor scolare de baza,
-dezvoltarea unor abilitati de autonomie,independenta,eficacitate,responsabilitate si încredere în depasirea obstacolelor.
-dezvoltarea potentialului fiecarui copil.
Mediul de învatare sigur (management eficient al clasei,relatii bune profesor –elev,metode inovative) si pregatit presupune:
– Zona Viata practica include existenta acelor materiale care sa sustina activitati efectuate în viata de zi cu zi (deschiderea închiderea cutiilor, sticlutelor, exercitii de turnare, pliere, rulare, îngrijirea mediului, cusutul, aranjarea mesei, taiere, împletire)
Scopul exercitiilor de viata practica este de a-i ajuta pe copii sa devina independenti, încrezatori în sine, ordonati, si sa-i învete sa se concentreze.
“Un copil independent este un copil liber”
Exercitiile acopera 4 domenii: grija pentru mediul în care îsi desfasoara activitatea, grija pentru propria persoana, dezvoltarea relatiilor sociale, coordonarea si armonia miscarilor.
– Zona Senzorial. Scopul exercitiilor de dezvoltare senzoriala este acela de a-i ajuta pe copii sa-si dezvolte cele 5 simturi: auzul, vazul, mirosul, gustul si pipaitul si sa asimileze în mod natural concepte considerate altfel abstracte; sunt primul pas în învatarea matematicii. Astfel, copilul este expus unor materiale senzoriale distincte pe parcursul perioadelor senzitive specifice fiecarei vârste. Cu ajutorul exercitiilor senzoriale copilul poate sa distinga, sa ordoneze, sa clasifice si sa descrie impresii senzoriale legate de lungime, înaltime, temperatura, greutate, culoare, înclinare, miros, etc.
– Zona Matematica. Maria Montessori considera matematica un proces mental natural care începe de la un nivel concret si progreseaza catre un nivel abstract. Astfel, materialul matematic Montessori este de asemenea concret. Fiecare exercitiu se creeaza in jurul unor experiente specifice care constituie baza pentru dezvoltarea în viitor a gândirii matematice abstracte.
– Zona limbaj. În viata unui copil exista o perioada specifica în care acesta, în mod natural si spontan, este capabil sa-si dezvolte limbajul în mod inconstient. Utilizând materialul Montessori, educatorul îl ajuta indirect pe copil sa-si îmbogateasca si sa-si perfectioneze limbajul. Exercitiile de limbaj îi ajuta pe copii sa învete sa citeasca si sa scrie, si sa constientizeze sensul cuvintelor.
– Zona Stiinte si activitati culturale – ca extensie a celor 4 arii curriculare de baza. Un element important în dezvoltarea personalitatii copilului este contactul propriu zis cu realitatea si capacitatea lui de a se implica efectiv în aceasta realitate. Libertatea de care se bucura copilul în mediul special creat, îi permite sa experimenteze, sa observe si sa mânuiasca, sa exploreze, sa perceapa, sa descopere si sa clasifice. Cand Maria Montessori vorbeste despre stiintele naturale, ea nu se refera numai la cunoasterea fenomenelor naturale, cât mai degraba la o relatie lautrica cu natura. Prin intermediul lectiilor de arta, copilul învata despre cultura sa. În cadrul acestei arii curriculare, copiii beneficiaza de lectii despre istorie, geografie, biologie, arta, muzica.
Programe optionale: Activitatile optionale vor fi alese dintre cele care sa încurajeze spiritul de echipa si respectul reciproc, gândirea logica,starea de rezilienta a copilului,precum si dezvoltarea talentelor artistice: modelaj, teatru, muzica:dans, muzica,mind lab,pictura,matematica distractiva.
Activitati extracurriculare : teatru, muzee, circ, excursii, vizite, plimbari, gradina zoo, gradina botanica, etc.
Gradinita va fi închisa pentru activitati de curatenie generala, reparatii,dezinfectie si dezinsectie, activitati legal prevazute pe o perioada ce va fi specificata în calendarul ce se va publica pe aceasta pagina (pana atunci va rugam sa ne întrebati direct).
De asemenea, se vor respecta zilele libere legal. Ele vor fi publicate împreuna cu vacantele în avelasi calendar.