Ghidul Serviciilor
Karom Drinks - Zarea, Colectie De Branduri De Bauturi Alcoolice, Bucuresti
inapoi la firma 2159 vizite
Poza Despre fabrica Zarea
Foto
Foto

Istoria noastra1912

Compania ZAREA îsi are radacinile la 1912 când Wilhelm Mott, înfiinteaza în Bucuresti o mica fabricuta de vinuri spumante.

Provenind dintr-o familie cu o traditie seculara în domeniu, Wilhem deprinde principiile de baza ale producerii vinului spumant în Germania. În 1900 vine pentru a lucra în România, însa abia mai apoi decide sa deschida o mica fabricuta în Calea Grivitei, în capitala României.

De aici Mott îsi muta fabrica de sampanie în str. Luigi Cazzavillan, unde functioneaza pâna la cumpararea pivnitelor din Dealul Spirii, pe str. Putul cu Apa Rece în 1922.

1914 - Marele razboi

Declansarea primului razboi mondial a schimbat harta vinului spumant, fara a modifica nevoia de consum. Asa cum mai târziu Kurt Mott, fiul fondatorului, scria în cartea “Vinul nostru cel de toate zilele-1942” “Vinul în razboi a facut întotdeauna sa fie mai bine ascultat glasul comandantului si mai bine auzit glasul datoriei”. Desfasurarea frontului de vest în zona Champagne a dus la abandonul viilor si la folosirea cramelor drept adaposturi, si deci la scaderea dramatica a productiei de sampanie, ceea ce a determinat orientarea consumatorilor catre alte zone producatoare de vin spumant. România avea deja o traditei de 72 de ani în producerea vinului spumant în lume, dupa Franta, Ucraina si Germania. Profitând de perioada de neutralitate a României si impulsionat de setea de stralucrie nestinsa de razboiul aflat în desfasurare, Mott începe sa îsi dezvolte piata de export.

Mott dezvolta un produs nou – MOTT 1914 Américain – adaptându-se noului trend de la începutul secolului, lansat de marile case de sampanie. Gustul sec era preferatul americanilor, dar a fost îmbratisat cu usurinta de consumatorii din întreaga Europa. Pe lânga deja clasicul MOTT 1914, alte sortimente adaptate timpului intra în portofoliu: MOTT Extra Dry, MOTT Brut si MOTT Demisec.

1921

În noul sediu din Putul cu Apa Rece compania, acum numita MOTT&Fils, adauga o bogata paleta de “licori” portofoliului de “sampanie naturala” deja consacrat: vinuri fine, vermouth, tuica, apa minerala, vin pelin, nectar.

Dupa primul razboi mondial, România este economia care se reface cel mai repede. Fie ca este vorba despre cultura, arta, viata sociala, industrie sau agricultura, perioada interbelica este poate cea mai prolifica din istoria României. În efervescenta vremurilor, “Mott peste tot” devine un adevar al epocii, nu numai o sintagma în reclamele interbelice. Mott devine furnizor al Casei Regale al României si al Companiei Internationale Wagons-Lits – operatorul trenului Orient Express.

Cu exporturi semnificative în Anglia si Germania, MOTT devine brand european.

1925

În România Mott este expresia calitatii si a stralucirii Micului Paris, “oras de lux si de foc” sau “orasul cel mai vesel din Europa”. Jocurile de noroc, mesele bogate si petrecerile luxoase din saloanele de vaza, emblema Bucurestiului interbelic erau locuri din care nu lipsea sampania Mott. Referinte despre Mott se gasesc atât în paginile ziarelor vremii cât si în literatura româneasca.

“Când o femeie comanda – fie în viata – fie la un local de petrecere, fiti atenti ca dorintele ce le exprima sa corespunda feminitatii sale. Astfel, în ce priveste sampania, bucurati-va daca va cere MOTT 1914. Pentru ca aceasta bautura va întruni sugrageriile tuturor comesenilor, atât a bautorilor amatori de “viguros”, cât – în deosebi – a sexului frumos care apreciaza nuante delicate.

„Faptul ca: însati Asociatiunea chimistilor sub presedintia d-lui Prof. Dr. Stefan Minovici cu ocazia banchetului anual servit de Restaurantul Enescu a dat preferinta sampaniei MOTT, dovedeste cu prisosinta ca acest produs este natural si superior“. În 1925, o masa festiva oferita câstigatorilor ( elevi de liceu, studenti) la concursul” GAZETEI MATEMATICE” la Fabrica de Chibrituri si timbre cuprindea:”cega cu maioneza, vol au vent, Vinegrette de pasare, Dealu Mare rosu, Mott extra Dry, sampanie”.

1934

Odata cu ridicarea sistemului de prohibitie din Statele Unite ale Americii, Mott&Fils îsi deschide propria sucursala la New York, exportând cantitati uriase pentru acea vreme de vin si vin spumant, rivalizând cu marile case franceze. În aceeasi perioada, MOTT devine furnizorul vapoarelor de calatori ale Societatii Navale Române, produsele MOTT regasindu-se în meniul vapoarelor transatlantice.

La a 4-a generatie de specialisti, cu 100 de ani în serviciul viticulturii, MOTT este reprezentantul expertizei pe segmentul bauturilor pe baza de vin în perioada interbelica.

1948

În 1948 capacitatile de productie Mott & Fills sunt nationalizate împreuna cu cele ale caselor de spumant Doctor Bazilescu si Reihn, capatând numele de ZAREA.

În aceasta perioada, ZAREA devine producatorul numarul 1 de spumante din tara. Conservând Metoda Traditionala de producere a spumantului si utilizând vinuri superioare calitativ, ZAREA devine punctul de referinta al întregii industrii de profil românesti. Spumantul ZAREA a devenit cel mai popular spumant de pe masa românului, dar si spumantul oficial al evenimentelor diplomatice si culturale românesti.

Cu întreruperi, pâna la înfiintarea sectiei de vermut, alaturi de vin spumant se va produce si vermut în cadrul fostei fabrici MOTT.

1953

Extinderea portofoliului de produse începe cu sectia de brandy. Începând cu acest an ZAREA aduce în piata româneasca vinars-uri de calitate superioara dar si produse de masa.

Printre acestea se regasesc DUNAREA, SEGARCEA, TARNAVE, MILCOV si ZAREA.

Calitatea produselor va fi atestata ani de-a rândul de medalii obtinute la concursuri nationale si internationale.

1958

Deschiderea sectiei de vermut reprezinta o a treia extindere a portofolilului de produse. Vermutul ZAREA este de altfel primul produs din categorie realizat în România, fiind facut dupa o reteta originala ce combina într-un mod ideal vinul cu macerate din plante realizate în crama proprie sub controlul atent al specialistilor.

2004

Compania ZAREA parcurge cel mai important proces din întreaga istorie, intrând în parteneriat demn de reputatia sa cu Schloss Wachenheim, lider mondial în producerea vinului spumant.

Timp de mai multi ani, îsi redefineste si modernizeaza portofoliul de produse, pentru a raspune nevoilor consumatorilor din ce în ce mai sofisticati. Pe lânga brandurile traditionale, va introduce în portofoliu categorii innovative dezvoltate în cadrul companiei, dar va adauga si branduri valoroase prin achizitii strategice.

2016

ZAREA intra în categoria cidru cu brandul DACIC Romanian Ciders, bazandu-se pe traditia de peste 100 de ani în fermentarea vinurilor si producerea de vinuri spumante, avand astfel expertiza necesara fermentarii sucului de mere necesar obtinerii de cidru. ZAREA îsi consolideaza experienta de producator de bauturi alcoolice fermentate, utilizând know-how românesc, suc de mere românesti si gusturi românesti.

2019

ZAREA achizitioneaza brandul Sânge de Taur, ca parte a strategiei companiei de optimizare a portofoliului de produse cu rulaj ridicat, în ideea consolidarii relatiei cu distribuitorii locali si retelele de magazine. Brandul Sânge de Taur are o notorietate foarte buna, fiind cel mai vândut vin rosu dulce din România, conform Nielsen Audit retail FM 2019.

Astazi ZAREA este o companie cu branduri pentru toate gusturile,pentru toate sarbatorile, mari si mici,de zi cu zi

Astazi, ZAREA are o colectie de branduri de exceptie, cuprinzând 20 de branduri din categorii variate de bauturi alcoolice: vin spumant, brandy,  vin linistit, lichioruri, aperitive, bauturi albe, cidru si sangria.  Brandurile noastre sunt lucrate cu atentie, autentice, relevante, aducând ceva pentru fiecare gust si fiecare sarbatoare, mare sau mica, de zi cu zi. Compania continua sa dezvolte si sa achizitioneze noi branduri, pentru a-si pastra locul în mintea consumatorilor.

Nr. 1 pe piata de vinuri spumanteNr. 1 pe piata de sampanie pentru copiiNr. 1 pe piata de lichiorNr. 1 pe piata de bitterNr. 1 pe piata de sangriaNr. 1 pe piata de vinurii rosii dulciNr. 3 pe piata de brandy

Povestea ZAREA continua…

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.