Abordam tehnica invatarii experientiale, asa cum
transmite si denumirea, aceasta reprezinta un proces
prin care cunoasterea apare ca urmare a experientei
active, practice, fiind nevoie de actiune, explorare,
cooperare, deductii. In invatarea experientiala noi ne
folosim predominant de 6 centre ordonate si decorate
caracteristic in salile de curs. Clasa este “impartita” in
arii (centre) de stimulare si experienta. Fiecare zona
contine diferite activitati, toate cat de mult posibil
corelate cu tematica saptamanala. Copiii sunt liberi sa
acceseze orice arie doresc pe parcursul zilei, cu exceptia
momentelor in care trebuie sa-si efectueze temele sau au
diverse activitati in program. Aceste arii se pot schimba
ocazional in functie de obiectivele stabilite de catre
pedagogi, tematici sau interesul copiilor.
1.Zona jocurilor de constructii si strategie
2.Zona jocurilor de rol&lumea in miniatura
3.Zona de arta&crafturi
4.Zona jocurilor de masa&de societate
5.Zona de stiinta&jocuri senzoriale
6.Zona „lumea cartilor”
1. Zona jocuri de constructii si strategie – arie in care
gasim lego, cuburi, caramizi, nisip, labirinte, trasee etc.
2. Zona jocurilor de rol&lumea in miniatura – arie in care
gasim costume, palarii, masti, ochelari, casute de papusi,
garaje si parcari, truse de doctori etc.
3. Zona de arta&crafturi – arie in care gasim tempera,
creioane colorate, acuarele, hartie, foarfeci, lipici, carton
etc.
4. Zona jocuri de masa&societate – arie in care gasim
jocuri de tip rummy, monopoly, nu te supara frate, carti
de joc, puzzle-uri, jenga, domino, sah, jocuri de asociere si
sortare etc.
5. Zona de stiinta& jocuri senzoriale – arie in care gasim
cutii, sticle, borcane, nisip, plastelina, paste, orez, faina,
spuma de ras, frisca, apa, amidon, insecte/plante/animale
(mini toys) etc.
6. Zona „lumea cartilor” – arie in care gasim pernute,
carti, dictionare, cartonase, reviste etc.
Aceste categorii (centre) reprezinta zone amenajate
specific in clase, unde intalnim materiale si jucarii
caracteristice, copiii avand oportunitatea de a tranzita pe
parcursul unei zile mai multe arii de interes in care sa se
joace, dar sa si invete concepte tipice spatiului cercetat.