Ghidul Serviciilor
Lucas Consulting Partner Consultanta In Utilizarea Fondurilor U.e Arges
inapoi la firma 1601 vizite
Poza Consultanta sisteme de management
Foto
Foto

Consultanta ISO 9001 (calitate), ISO 14001 (mediu), ISO 22000/HACCP (siguranta produselor alimentare), OHSAS 18001 (sanatate-securitate)

ISO 9001:2001 Sistemul de management al calităţiiBeneficiile implementării unui astfel de standard sunt:• Îndeplinirea politicii şi a obiectivelor companiei;• Câştigarea încrederii clienţilor;• Creşterea satisfacţiei clienţilor;• Îmbunătăţirea continuă a performanţei generale;• Adaptare activă şi sistematică la modificările condiţiilor pieţei;• Satisfacţia angajaţilor;• Îmbunătăţirea performanţei;• Transparenţa şi eficienţa proceselor interne ale organizaţiei;• Evitarea erorilor în locul corectării lor;• Economisire de timp şi bani.Acest Sistem de Managemnent al Calităţii se adresează companiilor din toate domeniile de activitate, din orice regiune a globului, care doresc să supună propriile organizaţii unei evaluări externe şi unei comparaţii de Bună Practică în raport cu concurenţa, precum şi companiilor care doresc să îţi îmbunătăţească performanţa şi competitivitatea pe piaţa naţională şi internaţională.

ISO 14001 Sistemul de management al mediuluiISO 14001 devine pe zi ce trece o condiţie pentru companiile care doresc să rămână competitive pe piaţă. Protecţia mediului joacă un rol din ce în ce mai important în toate organizaţiile. ISO 14001 prezintă cerinţele referitoare la elaborarea, implementarea, menţinerea şi evaluarea unui sistem de management de mediu, în scopul certificării şi/sau autodeclarării. Beneficiile implementării unui astfel de standard sunt:• Sistematizarea tuturor activităţilor de mediu relevante duce la reducerea riscurilor de mediu; • Îmbunătăţirea performanţei mediului prin intermediul organizaţiei;• Creşterea încrederii publicului, agenţiilor guvernamentale, a băncilor, asigurătorilor şi a clienţilor;• Economii de costuri printr-o gândire şi acţiune sistematică şi pro-activă;• Performanţa de mediu documentată şi susţinută vă va îmbunătăţi imaginea şi abilitatea de competitivitate atât pe cea naţională cât şi pe cea internaţională; 2• Siguranţa legală ca urmare a observării sistematice a legislaţiei de mediu relevante şi a reglementărilor prin intermediul căreia este implementată;• Integrare uşoară într-un sistem de management al calităţii, uzându-se de sinergii în cel mai bun mod.

OHSAS 18001 Sistemul de management al sănătăţii şi securităţii munciiAcest standard cu privire la Sănătatea şi Securitatea Muncii (OHSAS – Occupaţional Health and Safety Assessment Series) prezintă cerinţele unui sistem de management care permite unei organizaţii să-şi controleze riscurile legate de sănătatea şi securitatea muncii şi să-şi îmbunătăţească performanţa managerială. OHSAS ajută într-o varietate de aspecte: minimalizarea riscului pentru angajaţi şi alte persoane, îmbunătăţirea unui sistem existent de management OH&S, demonstrarea preocupării sau creşterea siguranţei.Beneficiile implementării unui astfel de standard sunt:• Îmbunătăţirea motivaţiei organizaţiei şi a acceptanţei privind sănătatea şi securitatea muncii în interiorul organizaţiei; • Cifre reduse de accidente datorate sistematizării tuturor activităţilor relevante pentru sănătatea şi securitatea muncii; • Riscuri reduse în ce priveşte sănătatea care conduc la costuri reduse; • Siguranţa juridică datorată stricteţei aplicării tuturor legilor şi reglementărilor legale; • Imagine îmbunătăţită şi abilitate competitivă prin intermediul performanţei OH&S susţinute şi documentate; • Pierderi materiale reduse datorate accidentelor şi căderilor de producţie;

HACCP (Hazard Analysis Critical Control Point) Controlul riscurilor în cadrul sistemelor de managementul sigurantei produselor alimentareBeneficiile implementării unui astfel de stardard sunt:• Integrarea procedurilor moderne ale analizei de risc şi conceptului de prevenire sub aspectul protecţiei sănătăţii consumatorului în sistemul de management existent;• mai mare siguranţă a produsului şi riscuri scăzute la garantarea produsului;• Îmbunătăţirea semnificativă a comunicării şi creşterea nivelului de încredere între clienţi, furnizori şi autorităţile de supraveghere;• Analiza sistematică, derularea unor procese sigure şi eficiente în sensul siguranţei produselor alimentare şi direcţionarea proceselor pentru identificarea potenţialelor riscuri referitoare la igiena care pot periclita sănătatea consumatorului;• Prevenirea problemelor care pot să apară referitoare la garantarea produselor;• Ajută firmele din industria alimentară să devină competitive pe piaţa internaţională; • Diminuează barierele comerţului internaţional.

Responsabilitate sociala SA 8000:2008Globalizarea economica constituie o provocare pentru organizatiile din intreaga lume. In acest context, tematica Responsabilitatii Sociale capata o importanta din ce in ce mai crescuta in prezent, la nivel mondial, constituind nu de putine ori un criteriu de departajare la licitatiile in care sunt implicati agenti economici cu profil de activitate asemanator cu cel al organizatiei Dumneavoastra. Drept urmare, implementarea si certificarea unui Sistem de Management al Responsabilitatii Sociale (SMRS) in acord cu cerintele referentialului SA 8000:2008 - axat pe administrarea drepturilor omului la locul de munca si avand cea mai larga recunoastere in lume - reprezinta o modalitate de actiune salutara, deoarece: • confera incredere publicului si altor parti interesate in fabricarea in mod etic a produselor pe care le achizitioneaza si garantia obtinerii acestora prin aplicarea unor practici de munca adecvate • poate fi adoptata de organizatiile din lumea intreaga, indiferent de marime si domeniu de activitate • mult prea numeroasele coduri de conduita si norme ale organizatiilor individuale nu pot fi usor de gestionat. Atuul SA 8000 este acela ca stabileste un cadru unitar pentru aceste coduri, iar cerintele lui pot fi auditate obiectiv la nivelul unui SMRS, in vederea certificarii. • pe langa cerintele de sistem, SA 8000 include si cerinte de performanta (ca de exemplu referitoare la discriminare, program de munca, retributie, masuri disciplinare, asocierea libera si negocierea colectiva, sanatatea si securitatea in munca etc) care pot fi mai usor cuantificate si verificate de auditori. Construirea si punerea in aplicare a unui SMRS este mai usoara pentru organizatiile care deja detin un sistem de management implementat sau chiar certificat (preferabil in domeniul sanatatii si securitatii in munca, si nu in ultimul rand in cel al calitatii sau mediului), ca urmare a existentei unui cadru managerial de actiune si a posibilitatii integrarii elementelor SMRS in sistemul/sistemele pre-existent/e. In cele ce urmeaza, organismul nostru de certificare exemplifica o serie de avantaje la nivelul tuturor partilor interesate: angajati, sindicate, conducere, ONG-uri, contractori, clienti, investitori etc. De buna seama, toate acestea constituie principalele argumente pentru includerea cerintelor de responsabilitate sociala in cadrul criteriilor de evaluare stabilite la licitatii. Astfel de avantaje includ:• competitivitate crescuta pe piata, incredere, moralitate, indeplinirea cerintelor legale aplicabile SMRS • asigurarea pe termen lung a unor conditii si practici de munca corespunzatoare, cunoasterea si respectarea drepturilor de baza ale angajatilor, scaderea absenteismului • atragerea, mentinerea si motivarea angajatilor competenti concomitent cu imbunatatirea relatiilor cu personalul, sindicatele si alte parti interesate, oportunitatea de a negocia colectiv, dialog social constructiv in organizatie • punerea in evidenta a valorilor companiei, cresterea stabilitatii afacerii si a productivitatii si calitatii produselor si serviciilor, garantarea eticii in cadrul ciclului de aprovizionare si operare • control mai bun al proceselor si riscurilor, protejarea sanatatii, reducerea costurilor administrative • identificarea produselor realizate in mod etic si a companiilor angajate in aprovizionarea etica, management mai bun al lantului furnizorilor, stimularea furnizorilor de a obtine certificarea, scaderea numarului de audituri de secunda parte • operativitate si eficacitate in aplicarea actiunilor corective si preventive.

Certificarea Sistemului de Management al Securitatii Informatiei - ISO/IEC 27001Implementarea şi certificarea unui Sistem de Management al Securitatii Informatiei (pe scurt SMSI) este o decizie strategică pentru orice organizaţie deoarece garanteaza securitatea informatiilor societatii certificate dar si a informatiilor clientilor si partenerilor de afaceri.Acest sistem furnizează recomandări pentru ţinerea sub control al riscurilor informaţionale, aduce o clarificare asupra tipurilor de ameninţări şi dă direcţii de abordare ale metodelor de protecţie pentru a asigura supravieţuirea companiei, minimizarea potenţialelor daune financiare, maximizarea profitului şi a perspectivelor organizaţiei.In zilele noastre, avand in vedere ca majoritatea datelor se tin pe suport informatic, o atentie deosebita trebuie acordata protectiei sistemelor informatice.Securitatea informatiei trebuie sa aiba legatura cu toate aspectele legate de protejarea datelor indiferent de forma in care acestea exista (suport magnetic, optic, hartie, etc.).Ce este insa un Sistem de Management al Securitatii Informatiei, pe scurt, SMSI?Un SMSI este un sistem de management bazat pe o abordare a riscurilor la care organizatia este expusa si are scopul de a stabili, implementa, opera, monitoriza, revizui, mentine si imbunatati securitatea informatiei. Certificarea unui SMSI se face in baza referentialului ISO 27001 (fost BS 7799-2) care este folosit pentru a verifica implementarea celor 133 de masuri de securitate descrise in ISO 27002 (fost ISO 17799).Care sunt beneficiile unei certificari a SMSI?Indicarea in mod clar a indeplinirii de catre organizatie a conditiilor standardului ISO 27001 si ISO 27002; Aceste standarde contin cele mai bune recomandari facute de experti in SMSI. Ofera clientilor si partenerilor de afaceri incredere sporita in organizatia certificata; Reduce necesitatea unei posibile evaluari a sistemului de securitate din partea clientilor sau partenerilor care cer acest lucru; Ofera managerilor un control mai bun asupra fluxurilor de informatii din organizatia certificata; Sunt identificate si tinute sub control riscurile care pot afecta activitatea organizatiei; Posibilitatatea de a intruni toate conditiile de eligibilitate la licitatii acolo unde certificarea SMSI este un criteriu; O pozitie si imagine mai buna pe piata, in fata societatilor concurente care au doar un singur sistem certificat (ex : ISO 9001) Ce legatura are ISO/IEC 27001 cu celelalte standarde de certificare (pentru Sistemul de Management al Calitatii - ISO 9001 respectiv pentru Sistemul de Management de Mediu – ISO 14001)?ISO/ IEC 27001 este aliniat atat cu ISO 9001 dar si cu ISO 14001. Toate cele trei standarde contin elemente si principii de sistem comune inclusiv procesul ciclic de imbunatatire continua PDCA (Plan-Do-Check-Act, Planifica-Elaboreaza-Verifica-Imbunatateste). Aceasta abordare face posibila integrarea usoara a acestor sisteme, astfel incat sa aiba sens un sistem unic de management in organizatie.Ce categorie de organizatii ar trebui sa-si certifice propriul Sistem de Management al Securitatii Informatiei?Orice organizatie, care considera ca informatiile cu care intra in contact trebuie protejate, trebuie sa aiba un astfel de sistem de management prin care sa isi tina sub control toate riscurile. In plus, certificarea SMSI, este o carte de vizita ce nu poate fi trecuta cu vederea de catre partenerii de afaceri sau de clienti.

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.