Ghidul Serviciilor
Pop Si Asociatii - Societate Civila De Avocati Bucuresti
inapoi la firma 1124 vizite
Poza Imigrare
Foto

Consultantii nostri va pot ajuta în obtinerea vizelor necesare, a permiselor de munca si de sedere, în determinarea categoriilor de vize aplicabile si va pot oferi asistenta cu privire la procesele de imigrare la nivel mondial.

Autoritatile române pot emite urmatoarele tipuri de documente de sedere, în functie de nationalitatea persoanei:

PERMISELE DE SEDERE

Acordate cetatenilor straini în baza unei vize de lunga sedere de tip D.

Eliberate în termen de 30-45 de zile de la data solicitarii si valabile cu unele exceptii, în general pâna la 12 luni, cu posibilitatea extinderii perioadei de valabilitate. 

Obligatorii, daca sederea în România depaseste 90 de zile într-o perioada de 180 de zile.

PERMISUL UNIC

Document de sedere care atesta dreptul cetateanului strain de a locui si de a lucra în România în baza unui aviz de munca pentru lucrator permanent.

Acordate cetatenilor straini în baza unei vize de de munca specifice.

Eliberate în termen de 30-45 de zile de la depunerea cererii si valabile pâna la 12 luni, cu posibilitatea prelungirii perioadei de valabilitate.

CERTIFICATE DE ÎNREGISTRARE

Acordate cetatenilor din UE/ SEE/ Elvetia.

Emise în termen de o zi de la data cererii, valabile pentru o perioada de pâna la 5 ani, cu posibilitatea prelungirii.

Necesare daca sederea în România depaseste 3 luni.

CARTILE DE REZIDENTA

Acordate cetatenilor straini care sunt membrii de familie ai unui cetatean UE/ SEE /Elvetia.

Eliberate în termen de pâna la 90 de zile de la depunerea cererii si valabile pe o perioada de pâna la 5 ani, cu posibilitatea extinderii perioadei de valabilitate.

Obligatorii daca sederea în România depaseste 90 de zile într-o perioada de 180 de zile.

CARTI ALBASTRE UE

Acordate strainilor care sunt angajati în baza unui aviz de munca pentru lucrator înalt calificat si care încheie contracte de munca locale pe o perioada de minim 1 an.

Salariul lunar trebuie sa fie la nivelul a cel putin 2 salarii medii brute pe economie.

Sunt valabile pâna la 2 ani, pot fi prelungite, în functie de valabilitatea contractului de munca.

 

REZIDENTA PE TERMEN LUNG sau dreptul de sedere pe termen lung în România poate fi acordat de autoritatile române pentru cetatenii straini care detin documente de sedere temporara valabile, în conditiile speciale prevazute de lege. Dreptul de sedere pe termen lung în România se încheie atunci când absenta de pe teritoriul României depaseste 12 luni consecutive, cu unele exceptii.

PERMISELE DE SEDERE PE TERMEN LUNG/ CARTI DE REZIDENTA

Pot fi acordate cetatenilor straini pentru o valabilitate de pâna la 5 ani, sau pâna la 10 ani în cazul cetatenilor din UE/ SEE/ Confederatia Elvetiana. Pentru a putea beneficia de un drept de sedere pe termen lung în România, cetateanul strain trebuie sa fi avut o sedere legala si continua în România în ultimii 5 ani, în baza documentelor de sedere temporara în România. Cetatenii straini trebuie sa aiba cunostinte despre limba româna – nivel conversational.

Principalul drept si avantaj al titularului de permis de sedere pe termen lung în România este accesul liber pe piata muncii din România - nu este nevoie de aviz de munca.

REÎNTREGIREA FAMILIEI

Pentru cetateni non-UE, partenerul si copiii trebuie sa obtina documente specifice pentru reîntregirea familiei (de exemplu aprobari speciale din partea Inspectoratului General pentru Imigrari, vize de lunga sedere tip D, permise de sedere), daca însotesc cetateanul strain pe durata sederii lui/ei în România. Copiii vor obtine un permis de sedere, indiferent de vârsta lor.

Procedurile pentru reîntregirea familiei pot fi initiate odata ce cetateanul strain obtine permisul de sedere/ cartea albastra UE.

Cetatenii UE au drept de libera circulatie si pot calatori în România, fara vreo formalitate (viza). Acestia îsi pot înregistra resedinta în cazul unei sederi mai mari de 3 luni. Pentru înregistrarea sederii si respective obtinerea unui certificat de înregistrare în România, e necesar ca certificatul de casatorie si a certificatele de nastere ale copiilor sa detina Apostilla de la Haga, sau stampilele de supralegalizare, dupa caz.

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.