Povestea Leonard Caffe începe cu aproape 25 de ani în urmă, la Timi?oara, unde Mihail Florescu înfiin?ează alături de al?i doi parteneri compania S.C. Phoenix Impex SRL. Tot atunci ia na?tere “Torrefatione Italiana”, prima prăjitorie din ora? ?i una dintre pu?inele existente în ?ară la acea vreme, ?i se înregistrează “CAFFÉ MIC”, un brand deschizător de drumuri pentru ceea ce avea să constituie pia?a locală a cafelei în anii următori.
În 1991, Mihail Florescu aduce în ora?ul florilor de pe Bega, după aproape zece ani de via?ă în Italia, nu doar tehnologia Petroncini, al cărei membru devine prin căsătorie, ci ?i „espresso italiano” sau tradi?ia cafelelor arabice ideale pentru ibric. Era un început de drum care avea să-I aducă numeroase satisfac?ii.
A fost un blend incredibil, care s-a bucurat de notorietate în Timi?oara ?i a schimbat tradi?ia de consum a românilor. Erau primii ani de după Revolu?ie, când românii începeau să descopere gustul cafelei adevărate după anii de comunism, o epocă în care se făcea o contrabandă nebună. A fost bestial, în primul rând pentru că nimeni nu in?elegea ce vreau să fac ?i, în al doilea rând, pentru că era o devalorizare incredibilă. Cafeaua robusta costa foarte pu?in, vindeam într-un an cam cât vând acum într-o lună jumate. La sfâr?it de an, când am schimbat banii în bancă ca să plătesc furnizorul aveam mai pu?in de jumătate din ce adusesem, primii trei ani au fost pe pierdere, atunci câ?tigau evazioni?tii,
Următoarea etapă în via?a firmei este anul 1996, când activitatea este transferată în Capitală, iar ac?iunile S.C. Phoenix Impex SRL trec în portofoliul Global Trade, al cărei unic ac?ionar este Mihail Florescu. O schimbare de bun augur din punct de vedere financiar ?i care deschide practic calea dezvoltării ulterioare. La acea vreme, cafeaua se vindea vrac, solicitările zilnice fiind de 150 -200 kg, adică cam cât se cerea la Timi?oara într-o lună întreagă. În prima lună, de exemplu, la Bucure?ti s-a ajuns la un volum al vânzărilor de ?ase tone de cafea. Este ?i momentul unei premiere pentru pia?a locală, Mihail Florescu folose?te pentru prima dată în România o nouă tehnologie – prăjirea cafelei pe flux de aer cald.
Doi ani mai târziu, este înregistrată marca Leonard Caffe, care s-a consacrat prin tradi?ie, pasiune ?i calitate. Brandul era deja vizibil pe pia?ă, bucurându-se de recunoa?tere în rândul consumatorilor, ceea ce face să devină firesc următorul pas: deschiderea primei cafenele cu degustare din România în atmosfera boemă de pe strada Avrig. Era o noutate nu doar pentru România, ci ?i o raritate pentru Europa, mai ales că aici puteau fi degustate nu mai pu?in de 25 tipuri de cafea, iar clien?ii î?i puteau lua cafea ?i pentru acasă.
În 2008, activitatea de produc?ie se mută în localitatea Cornetu, aflată la circa 20 de km distan?ă de Capitală. Noua clădire, construită la marginea pădurii, devine în scurt timp un adevărat templu al cafelei. Este locul unde se prepară miscele cu arome unice pe pia?a românească, a căror faimă a trecut ?i peste ocean, dar ?i o lume de poveste în care po?i să descoperi atmosfera din vremuri de mult apuse.
Leonard Caffe este primul producător român de cafea care a reu?it să trezească ?i interesul americanilor cu marca Cafeaua Vampirului, un blend exotic, ciudat ?i enigmatic precum Vlad Dracula, care ne îmbie cu arome de scor?i?oară ?i un praf fin de ardei iute.