Conditiile eliberarii pasaportului simplu temporar:
Acest document este eliberat atât de autorităţile competente din ţară, cât şi de către ambasadele şi consulatele României cetăţenilor români cărora nu le-a fost suspendat dreptul de a călători în străinătate. Cetăţenii români care solicită eliberarea unui paşaport temporar trebuie să aibă atribuit un Cod Numeric Personal.
Valabilitatea paşapoartelor simple temporare este de 1 an. În această perioadă este posibilă eliberarea unui singur paşaport temporar.
Când puteţi beneficia de pasaportul simplu temporar:
Astfel de situaţii trebuie dovedite cu documente emise de instituţia care organizează studiile sau concursul, instituţia medicală sau altă autoritate administrativă.
ATENŢIE! Paşaportul simplu temporar nu conţine amprentele digitale ale titularului. În situaţii excepţionale fotografia titularului se poate preleva şi prin scanarea unei fotografii pe hârtie pusă la dispoziţia ambasadei sau consulatului, după identificarea realizată de către consul.
Fotografie pe hârtie trebuie să fie tip paşaport care să conţină imaginea facială a copilului şi să repecte caracteristicile prevăzute de Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, cu modificările şi completările ulteriore şi de HG nr. 94/2006 cu modificările şi completările ulteriore (fără ochelari, cu o expresie a feţei firească, ochii deschişi, privirea spre cameră, imaginea facială să ocupe 70-80% din suprafaţa fotografiei, capul şi faţa descoperite – capul poate fi acoperit din motive religiose cu condiţia ca toate detaliile feţei să fie expuse şi vizibile cu uşurinţă.
Pentru eliberarea unui paşaport temporar pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate sunt necesare documentale enumerate la rubirca Paşaportul electronic simplu cu domiciliul în străinătate.
În cazul în care nu mai posedaţi nici un alt document de identitate românesc în momentul în care solicitaţi ambasadelor sau consulatelor eliberarea unui paşaport temporar pentru continuarea călătorie sau pentru reglementarea şederii este foarte important pentru rapiditate să puteţi furniza funcţionarului consular Codul Numeric Personal (C.N.P.) atribuit dumneavoastră de către autorităţile române de evidenţă a populaţiei. Acest cod este înscris în mod normal pe certificatele de naştere / căsătorie , buletinele / cărţile de identitate, permisele de conducere şi paşapoartele emise de autorităţile române.