Munca pedagogica este orientata dupa principiile Mariei Montessori: sprijina dezvoltarea creativitatii, a gandirii critice, ajuta la intarirea stimei de sine („ajuta-ma sa realizez singur”), incurajeaza compasiunea si grija, atat fata de cei din jur cat si fata de mediu.
Mediul este pregatit pentru a sustine independenta, autonomia si respectul fata de dezvoltarea individuala a fiecarui copil. Respectul si atentia predomina in mediul in care copiii interactioneaza.
Maria Montessori nu a rezonat cu ideea de a preda, ci deviza acesteia a fost aceea de a invata de la copii pentru a construi un viitor armonios prin lucrul cu acestia.
In clasa Montessori copiii lucreaza individual, ideea de competitivitate lipseste, cooperarea si rabdarea sunt intarite prin lucrul cu materialele.
Creativitate si invatarea prin joaca sunt sustinute de contactul cu natura, copiii petrecand destul de mult timp explorand si mediul din afara clasei. Mediul Montessori ajuta copilul in procesul de descoperire a propriului potential. Fiecare copil invata de la ceilalti si prin ceilalti.
Asistenta este realizata de pedagogi blanzi, formati in pedagogia Montessori si cu experienta in sistemul traditional.