Biroul nostru de mediere poate facilita solutionarea de dispute si litigii in domeniul protectiei consumatorului:
1.Clauze contractuale abuzive;
2.Garantii produse alimentare;
3.Garantii produse electrice;
4.Garantii produse electrocasnice;
5.Garantii produse sport, jocuri, jucarii si divertisment;
Avantajele in procedura medierii din domeniul protectiei consumatorului in raport cu instanta de judecata:
- Timp scurt de solutionare( de la o zi pana la doua luni in functie de complexitatea cazului);
- Cheltuieli cu 50% mai mici decat un proces in instanta;
- Partile implicate in disputa decid singure care este cea mai buna solutie pentru stingerea conflictului;
- Procedura comoda flexibila, informala (fara martori,nervi, stres , fara termene de judecata);
- Confidentialitatea disputei/litigiului;
- Un cadru de discutie placut.
Procedura medierii in litigii avand ca obiect protectia consumatorului ( maxim 30 de zile)
Pasul 1- Cererea de mediere adresata mediatorului de persoana fizica sau juridica implicata intr-o disputa/litigiu avand ca obiect protectia consumatorului (dupa caz) ;
Pasul 2-Invitatie la mediere adresata de mediator, partii adverse;
Pasul 3- Informarea partii adverse de catre mediator despre avantajele procedurii medierii si semnarea contractului de mediere de catre parti;
Pasul 4- Negocieri intre parti asistate de mediator si avocati (dupa caz)
Pasul 5- Ajungerea la o solutie agreata de parti si semnarea acordului de mediere privind neintelegerile;
Pasul 6- Obtinerea titlului executoriu prin autentificarea continutului acordului de mediere de catre notarul public (potrivit art.639 din noul cod de procedura civila actele autentificate la notarul public care constata ca o creanta este certa , lichida si exigibila constituie titlu executoriu).
Autentificarea acordului de mediere la notarul cu care colaboreaza biroul nostru costa aproximativ 250 lei, inclusiv TVA, pana la sume de 15.000 lei inclusiv.
Pasul 7 –Executarea silita a acordului de mediere prin intermediul executorului judecatoresc .
Executorul judecatoresc in baza acordului de mediere autentificat de notar sub forma unei tranzactii va putea obliga debitorul la plata imediata a drepturilor partii prejudiciate,conform legii.
In materie de protectia consumatorului, sub sanctiunea inadmisibilitatii cererii de chemare in judecata, potrivit art.60, alin.1 din Legea 192/2006, privind medierea cu modificarile ulterioare, reclamantul trebuie sa faca dovada ca a participat la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii.
Potrivit legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesioni?ti ?i consumatori republicata orice contract încheiat între profesionişti şi consumatori pentru vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii va cuprinde clauze contractuale clare, fără echivoc, pentru înţelegerea cărora nu sunt necesare cunoştinţe de specialitate.
În caz de dubiu asupra interpretării unor clauze contractuale, acestea vor fi interpretate în favoarea consumatorului.
Se interzice profesioniştilor stipularea de clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii.
Prin consumator se înţelege orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în temeiul unui contract care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale.
Prin profesionist se înţelege orice persoană fizică sau juridică autorizată, care, în temeiul unui contract care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în cadrul activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale, precum şi orice persoană care acţionează în acelaşi scop în numele sau pe seama acesteia.
Prevederile prezentei legi se aplică şi bonurilor de comandă sau bonurilor de livrare, biletelor, tichetelor şi altora asemenea care conţin stipulări sau referiri la condiţii generale prestabilite.
Clauzele contractuale prevăzute în temeiul altor acte normative în vigoare nu sunt supuse dispoziţiilor prezentei legi.
LISTA cuprinzând clauzele considerate ca fiind abuzive potrivit legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesioni?ti ?i consumatori republicata
Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care:
a) dau dreptul profesionistului de a modifica unilateral clauzele contractului, fără a avea un motiv întemeiat care să fie precizat în contract.
Prevederile acestei litere nu se opun clauzelor în temeiul cărora un furnizor de servicii financiare îşi rezervă dreptul de a modifica rata dobânzii plătibile de către consumator ori datorată acestuia din urmă sau valoarea altor taxe pentru servicii financiare, fără o notificare prealabilă, dacă există o motivaţie întemeiată, în condiţiile în care profesionistul este obligat să informeze cât mai curând posibil despre aceasta celelalte părţi contractante şi acestea din urmă au libertatea de a rezilia imediat contractul.
Prevederile acestei litere nu se opun, de asemenea, clauzelor prin care profesionistul îşi rezervă dreptul de a modifica unilateral clauzele unui contract cu durată nedeterminată, în condiţiile în care profesionistul are obligaţia de a-l informa pe consumator, printr-o notificare prealabilă transmisă în termen rezonabil, pentru ca acesta din urmă să aibă libertatea de a rezilia contractul;
b) obligă consumatorul să se supună unor condiţii contractuale despre care nu a avut posibilitatea reală să ia cunoştinţă la data semnării contractului;
c) obligă consumatorul să îşi îndeplinească obligaţiile contractuale, chiar şi în situaţiile în care profesionistul nu şi le-a îndeplinit pe ale sale;
d) dau dreptul profesionistului să prelungească automat un contract încheiat pentru o perioadă determinată, prin acordul tacit al consumatorului, dacă perioada-limită la care acesta putea să îşi exprime opţiunea a fost insuficientă;
e) dau dreptul profesionistului să modifice unilateral, fără acordul consumatorului, clauzele privind caracteristicile produselor şi serviciilor care urmează să fie furnizate sau termenul de livrare a unui produs ori termenul de executare a unui serviciu;
f) dau dreptul profesionistului să constate unilateral conformitatea produselor şi serviciilor furnizate cu prevederile contractuale;
g) dau dreptul exclusiv profesionistului să interpreteze clauzele contractuale;
h) restrâng sau anulează dreptul consumatorului să pretindă despăgubiri în cazurile în care profesionistul nu îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale;
i) obligă consumatorul la plata unor sume disproporţionat de mari în cazul neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de către acesta, comparativ cu pagubele suferite de profesionist;
j) restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în care:
-profesionistul a modificat unilateral clauzele prevăzute la lit. e);
-profesionistul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale;
-profesionistul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale;
k) exclud sau limitează răspunderea legală a profesionistului în cazul vătămării sau decesului consumatorului, ca rezultat al unei acţiuni sau omisiuni a profesionistului privind utilizarea produselor şi serviciilor;
l)exclud dreptul consumatorului de a întreprinde o acţiune legală sau de a exercita un alt remediu legal, solicitându-i în acelaşi timp rezolvarea disputelor în special prin arbitraj;
m) permit în mod nejustificat impunerea unor restricţii în administrarea probelor evidente de care dispune consumatorul sau solicitarea unor probe care, potrivit legii, fac obiectul unei alte părţi din contract;
n) dau dreptul profesionistului să transfere obligaţiile contractuale unei terţe persoane - agent, mandatar etc. -, fără acordul consumatorului, dacă acest transfer serveşte la reducerea garanţiilor sau a altor răspunderi faţă de consumator;
o) interzic consumatorului să compenseze o datorie către profesionist cu o creanţă pe care el ar avea-o asupra profesionistului;
p) prevăd că preţul produselor este determinat la momentul livrării sau permit vânzătorilor de produse ori furnizorilor de servicii dreptul de a creşte preţurile, fără ca, în ambele cazuri, să acorde consumatorului dreptul de a anula contractul în cazul în care preţul final este prea mare în raport cu preţul convenit la momentul încheierii contractului.
Prevederile acestei litere nu se opun clauzelor de indexare a preţurilor, atât timp cât sunt legale, cu condiţia ca metoda prin care preţurile variază să fie descrisă în mod explicit;
r) permit profesionistului obţinerea unor sume de bani de la consumator, în cazul neexecutării sau finalizării contractului de către acesta din urmă, fără a prevedea existenţa compensaţiilor în sumă echivalentă şi pentru consumator, în cazul neexecutării contractului de către profesionist;
s) dau dreptul profesionistului să anuleze contractul în mod unilateral, fără să prevadă acelaşi drept şi pentru consumator;
t) dau dreptul profesionistului să înceteze contractul încheiat pentru o durată nedeterminată fără o notificare prealabilă rezonabilă, cu excepţia unor motive întemeiate.
Prevederile acestei litere nu se opun clauzelor prin care furnizorul de servicii financiare îşi rezervă dreptul de a dispune în mod unilateral încetarea unui contract încheiat pe o perioadă nedeterminată şi fără o notificare prealabilă în cazul unui motiv întemeiat, cu condiţia ca furnizorul să fie obligat să informeze imediat celelalte părţi contractante.
Literelea), p) şi t) nu sunt aplicabile în cazul:
a) tranzacţiilor cu valori mobiliare, instrumentelor financiare şi altor produse sau servicii, în cazul în care preţul este legat de fluctuaţiile cotaţiei bursiere sau ale indicelui bursier ori ale unei rate de schimb pe piaţa financiară, pe care vânzătorul sau furnizorul nu le poate controla;
b) contractelor pentru cumpărarea sau vânzarea de devize, cecuri de călătorie, ordine de plată internaţionale emise în devize sau alte instrumente de plată internaţionale.Pentru a te informa cum poti sa trimiti o invitatie la mediere si ce efecte juridice are un acord de mediere suna de luni pana vineri intre orele 09:00-18:00 la :
0723.575.737