ETICHETA ECOLOGICA EUROPEANA este:
CREDIBILA
Eticheta ecologica europeana este bazata pe studii stiintifice. Criteriile de atribuire se realizeaza pe baza unei analize stiintifice a impactului produsului pe tot parcursul ciclului sau de viata.
FIABILA
Eticheta ecologica europeana este acordata de MINISTERUL MEDIULUI. Comisia Nationala pentru Acordarea Etichetei Ecologice este un organ consultativ cu rol in evaluarea dosarului.
VIZIBILA
Eticheta ecologica europeana acopera o gama larga de produse, contribuind la alegerea cumparatorului prin simbolul sau aplicat pe acestea.
ETICHETA ECOLOGICA EUROPEANA - instrument al dezvoltarii durabile
Schema de etichetare ecologica este parte a unei strategii europene care promoveaza productia si consumul durabil.Promovarea produselor etichetate ecologic contribuie la utilizarea eficienta a resurselor si la un nivel ridicat de protectie a mediului.
ETICHETA ECOLOGICA EUROPEANA
Are o dimensiune europeana
Eticheta ecologica europeana este �pasaportul� care autorizeaza libera circulatie a produselor pe teritoriul european.
Este selectiva
Eticheta ecologica este acordata numai acelor produse/servicii cu un impact minim asupra mediului pe parcursul ciclului lor de viata.
Functioneaza pe baza analizei criteriilor
Criteriile de acordare se bazeaza pe studii care analizeaza impactul produsului/serviciului asupra mediului de-a lungul intregului ciclu de viata, incepand cu extractia materiilor prime in perioada de pre-productie si continuand cu productia, distributia si eliminarea finala a acestuia.
Este voluntara
Operatorul economic nu este obligat sa aplice eticheta ecologica europeana pe produse/servicii. Este o alegere voluntara a acestuia.
AVANTAJELE ETICHETEI ECOLOGICE EUROPENE PENTRU OPERATORII ECONOMICISPORESTE INCREDEREA CLIENTILOR
Daca obiectivul operatorului economic este acela de a creste fidelitatea clientilor si increderea pentru produse sale, eticheta ecologica europeana este un real suport, aceasta fiind cel mai bun mijloc de a raspunde intrebarilor din ce in ce mai multe ale consumatorilor, oferindu-le o informare mult mai fiabila asupra produselor, fondata pe baze stiintifice.
INTARESTE IMAGINEA FIRMEI
Eticheta ecologica europeana contribuie la consolidarea pozitiei firmei in fata clientilor, in ceea ce priveste angajamentul luat in lupta pentru protectia mediului.
IMBUNATATESTE IMAGINEA DE MARCA
Eticheta ecologica reprezinta un "alt semn de calitate" pentru produse, capabil sa imbunatateasca imaginea de marca.