In conformitate cu legislatia in vigoare, Ministerul Mediului, are responsabilitatea de a promova schema de etichetare ecologica prin actiuni de constientizare si prin campanii de informare a consumatorilor si a operatorilor economici.
Strategia de dezvoltare a produselor/serviciilor etichetate ecologic trebuie sa se dezvolte, in primul rand, la nivelul ofertei.
Promovarea etichetei ecologice europene la nivelul agentilor economici
necesita realizarea unui sistem informational eficient care sa cuprinda:
Modalitatile de promovare si mediatizare a etichetei ecologice europene la nivelul operatorilor economici pot fi:
Promovarea etichetei ecologice la nivelul consumatorilor
Eticheta ecologica europeana trebuie sa furnizeze consumatorilor informatii de incredere referitoare la impactul produselor/serviciilor asupra mediului pe parcursul intregului lor ciclu de viata (productie, ambalaj, distributie, utilizare, eliminare), garantand calitatea utilizarii acestora.
Consumatori trebuie informati de importanta criteriului ecologic de care ar trebui sa tina cont la achizitionarea produselor si la utilizarea serviciilor.
In general, expresia de "criteriu ecologic" este asociata altor motivatii si cerinte ale consumatorilor: (sanatatea, economia, placerea, facilitatea, progresul, etc) precum si altor caracteristici ale produsului (calitate, pret, estetica, marca, fiabilitate, etc).
Multi consumatori nu vor cauta produsele etichetate ecologic in raioanele magazinelor. Eticheta ecologica europeana este cea care trebuie "sa vina" catre ei. Difuzarea informatiilor in magazine, panouri cu eticheta ecologica europeana, dispunerea produselor in raion sunt elemente de marketing care pot favoriza cumpararea produselor etichetate ecologic.
Pretul produsului/serviciului ramane un criteriu foarte important in alegerea facuta de consumatori: compararea pretului unui produs/serviciu etichetat ecologic cu altul din aceasi categorie influenteaza mult decizia cumparatorilor. Faptul ca un produs/serviciu ecologic trebuie sa fie mai scump decat celelalte din aceeasi categorie de produse/servicii este un obstacol in schimbarea comportamentului consumatorilor.
Promovarea si mediatizarea etichetei ecologice europene in randul consumatorilor trebuie sa se realizeze in doua moduri:
Mijloace de mediatizare a etichetei ecologice europene la nivelul consumatorilor (campanii de informare)