Ghidul Serviciilor
Ministerul Muncii Si Protectiei Sociale
inapoi la firma 14566 vizite
Poza Directia Politici Publice
Foto

DIRECŢIA POLITICI PUBLICE s-a înfiinţat potrivit dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 775/2005, ca unitate specializată în domeniul politicilor publice la nivelul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de şanse, având ca rol principal coordonarea procedurilor de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice a căror implementare se realizează prin adoptarea de acte normative. În strânsă colaborare şi cu suportul metodologic al Direcţiei Politici Publice din cadrul Secretariatului General al Guvernului, Direcţia Politici Publice a Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de şanse participă la:

-    coordonarea procesului de elaborare, implementare şi fundamentare superioară a politicilor publice, precum şi a actelor normative subsecvente;-    analiza şi evaluarea  ex-ante a politicilor, a planificării strategice a politicilor publice;

Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin potrivit Hotărârii Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de şanse,  Direcţia Politici Publice:

 - coordonează procesul de identificare şi elaborare, în colaborare cu departamentele şi instituţiile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului, precum şi cu ministerele şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, a politicilor publice în domeniul social; - asigură aplicarea procedurilor legale pentru formularea documentelor de politici publice, precum şi cele de întocmire a instrumentelor de prezentare şi motivare a proiectelor de acte normative; - colaborează cu departamentele de specialitate şi instituţiile aflate subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului pentru a asigura implementarea şi evaluarea efectelor sociale ale politicilor publice aflate în derulare; - asigură consultanţă departamentelor de specialitate şi instituţiilor aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului în ceea ce priveşte elaborarea propunerilor de politici publice, precum şi definitivarea proiectelor de acte normative aferente politicilor publice; - monitorizează respectarea procedurilor adoptate prin Regulamentul privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central; - este responsabilă cu trimiterea propunerilor de politici publice, realizate de departamentele de specialitate şi instituţiile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului, către Unitatea de politici publice din cadrul Secretariatului General al Guvernului; - coordonează elaborarea rapoartelor de monitorizare şi evaluare cu privire la politicile publice iniţiate şi implementate la nivelul ministerului, în colaborare cu departamentele de specialitate şi instituţiile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului; - coordonează activitate de avizare a proiectelor de acte normative primite de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de şanse din partea altor iniţiatori;- realizează activităţile necesare pentru pregătirea materialelor necesare pentru şedinţa de Guvern; - la solicitarea Guvernului, asigură monitorizarea stadiului de implementare a Programului de Guvernare.

 

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.