Instalatie G.P.L. auto, motoare cu injectie mono punct cu catalizator
GPL in faza lichida iese din rezervor prin multivalva (care dealtfel participa si la umperea rezervorului, fiind in legatura cu priza externa de combustibil) si este condus spre compartimentul motor prin intermediul unei conducte. Conducta traverseaza o electrovalva GPL care permite curgerea acestuia numai cand motorul este pornitsi comutatorul este in pozitia GPL. In compartimentul motorului este amplasat reductorul-vaporizator, unde GPL intra si suporta o scadere de presiune simultan cu trecerea in faza gazoasa, de la reductor GPL ajunge in mixerul aer/combustibil care, plasat pe traseul de admisie, elibereaza un debit de gaz corespunzator cu solicitarea motorului (reprezentata de depresiunea generata in corpul mixerului). Amestecul combustibil este mentinut constant in raport stoichiometric de computerul LCS care este activat de semnalul sondei Lambda. un actuator Electromecanic liniar, dirijat de computerul LCS modifica continuu debitul de gaz spre motor incat sa asigure carburatia functie de stilul de conducere, consum si emisia de noxe. computerul LCS, pe langa alte functii, asigura intotdeauna pornire cu benzina, transferul automat pe gaz, iar prin intermediul comutatorului permite, in orice moment, utilizatorului sa schimbe combustibilul dorit, indicand nivelul GPL din rezervor. Pe durata functionarii cu GPL emulatorul electronic intrerupe alimentarea cu benzina a motorului, in timp ce in cazul functionarii pe benzina, alimentarea cu GPL a motorului este intrerupta de electrovalva GPL.