Unul dintre produsele oferite de MOL Romania pentru piata romaneasca este Autogazul ECO + la un nivel al calitatii similar cu produsele MOL binecunoscute.
Autogazul, ca si carburant, conform standardelor in vigoare este un amestec de butan si propan. Proportiile in care fiecare componenta participa in amestec sunt in functie de temperatura exterioara si de performantele ce se urmaresc in ceea ce priveste pornirea la rece.
Avantajele autogazului
- Avantajul major al autogazului il constituie reducerea pretului de transport cu 40-50% fata de carburantii obisnuiti. Aceasta economie deriva din pretul autogazului care se situeaza la aproape 50% din pretul benzinei. Randamentul motorului scade cu 6 pina la 10% la functionarea cu autogaz, iar consumul este usor mai ridicat (cu aproximativ 7%); cu toate acestea economia duce pretul transportului la putin peste jumatate din pretul corespunzator alimentarii cu carburanti obisnuiti.
- Investitia initiala pentru transformarea unui autoturism in vederea functionarii cu autogaz incepe de la 250 USD si poate atinge chiar 8-900 USD daca luam in considerare montarea instalatiei pe motoare cu injectie. Pretul mediu pentru o instalatie omologata pentru montarea pe un autoturism Dacia pe carburator este de 300-500 USD. La un calcul simplu, amortizarea investitiei in instalatie se face dupa primii 20,000 km parcursi.
- Vinzarea kit-urilor de autogaz este din ce in ce mai raspindita, acestea fiind disponibile atit la service-urile specializate in montajul acestora, cit si la magazinele METRO Cash&Carry.
- Alimentarea motorului se realizeaza in regim dual benzina sau autogaz, pornirea efectuindu-se pe benzina dupa care motorul trece pe autogaz. Aceasta duce la cresterea autonomiei de transport.
- Alt avantaj al autogazului din punct de vedere al mediului, este rezultatul faptului ca acest carburant are o ardere mai completa in motor, gazele arse rezultate avind in compozitie mai putine noxe, deci poluarea mediului este mai redusa. La pornirea pe timp rece, emisiile de noxe sint de 10-20 de ori mai mici decit cele ale motorului cu benzina fara plumb.
- Din punct de vedere tehnic si al costurilor de intretinere a unei masini dotate cu o astfel de instalatie, autogazul asigura o ardere mai completa in cilindri, avind ca efect direct lipsa funinginii in ulei, ceea ce duce la utilizarea mai indelungata a uleiului si o ancrasare mai redusa a bujiilor.
- Prin faptul ca este inlaturat fenomenul de spalare a cilindrilor de catre benzina condensata la pornirea pe timp rece, GPL imbunatateste procesul de ungere si prelungeste viata motorului.