Toate experientele zilnice ale copilul contribuie la dezvoltarea intelectului si a caracterului sau. Experienta de zi cu zi a fiecarui copil este ca un fulg de zapada, este unica.. De aceea in scoala Montessano se pregateste cu atentie mediul scolar tinând cont de specificul dezvoltarii psihologice a copilului cu varsta cuprinsa intre 6-12 ani si în acord cu pedagogia Mariei Montessori.
Bazându-se pe acestea, profesorul propune materialele si activitatile prin care copilul poate explora sala de clasa si lumea din jurul lui, pornind de la întreg la detaliu si inapoi la intreg din nou, deoarece in Univers stau ascunse toate tainele cunoasterii. In sala de clasa, materialele sunt aranjate pe rafturi fiind grupate pe arii curiculare: Limbaj, Matematica, Stiinte, Istorie, Geografie, Lectura si liniste, Limba straina, Arta, Anatomie & Biologie & Zoologie.
Se porneste astfel in calatoria descoperirii ariilor curriculare cu cateva mari povesti: Dumnezeu care nu are maini, Istoria aparitiei vietii, Istoria aparitiei omului, Istoria scrisului, a geometriei s.a. care au rolul de a le stimula imaginatia, creativitatea dar si disponibilitatea de a invata singuri. Copiii devin astfel foarte calmi si multumiti sa lucreze, in comunitatea de scoala, la gasirea conexiunilor si ratiunilor intre lucruri. Pas cu pas, copilul scolar contribuie direct la dezvoltarea si constructia lui interioara.
Obiective Generale:
Obiectivele generale la scoala sunt cele inscrise in programele scolare regasite in Curiculum National si aprobat de Ministerul Educatiei.
In Scoala Montessano, ne propunem sa oferim o solutie fiabila parintilor care cauta o educatie armonioasa, atractiva, motivatoare si nu in ultimul rand, o educatie care sa asigure obtinerea de performante scolare.
Obiectivele scolare le atingem bazandu-ne pe particularitatile psihologice ale copilului de la varsta de 6 – 12 ani: imaginatie si creativitate.