Ghidul Serviciilor
Confides - Societate Profesionala Notariala Bucuresti
inapoi la firma 3804 vizite
Poza Acte necesare la notar public
Foto

CONTRACTE

Contractul este acordul de vointe dintre doua sau mai multe persoane cu intentia de a constitui, modifica sau stinge un raport juridic.

Cele mai des întâlnite contracte în practica notariala sunt:

– contract de vânzare-cumparare imobil– precontract, antecontract de vânzare-cumparare– Promisiune bilaterala de vanzare cumparare– contract de comodat– contract de închiriere– act de dezlipire– contract de partaj– contract de donatie– contract de ipoteca

MOSTENIRI

Succesiunea se defera sau prin lege, sau dupa vointa omului, prin testament. Succesiunile se deschid prin moarte la cererea oricarei persoane interesate, precum si a secretarului consiliului local al localitatii în raza careia se aflau bunurile defunctului la data deschiderii mostenirii. Mostenirea se deschide la ultimul domiciliu al defunctului. Dovada ultimului domiciliu se face cu certificatul de deces sau, dupa caz, cu hotarârea judecatoreasca declarativa de moarte ramasa definitiva. La moartea unei persoane, patrimoniul acesteia se transmite mostenitorilor sai legali sau testamentari.

Acte necesare pentru dezbaterea mostenirii:

– certificat de deces– acte stare civila mostenitori– acte de identitate mostenitori– acte proprietate ( contract de vânzare-cumparare, certificat de mostenitor, act de partaj, contract de schimb, etc, încheiere de intabulare, dupa caz, act de concesiune, adeverinta cu evaluarea locului de veci, extras de cont pentru acsiuni de la Depozitul Central, certificat de înmatriculare auto, carte de identitate autovehicul, extrase de cont pentru depozite bancare)– certificat de atestare fiscala (de la Administratia Financiara de sector sau de provincie care este valabil doar pentru luna în curs)– certificat de atestare fiscala (de la ANAF, care este valabil 90 de zile)– 2 martori, care sa-l fi cunoscut pe defunct de cel putin 10 ani si care sa nu fie rude cu defunctul

TESTAMENTE

Testamentul este actul unilateral, personal, prin care o persoana, denumita testator, da dispozitii pentru momentul în care nu va mai fi în viata, cu privire la o gama larga de aspecte referitoare la împartirea averii sale, organizarea funeraliilor si multe altele.

Testamentul este un act revocabil, în sensul ca testatorul poate face pe parcursul vietii sale câte testamente doreste, revocând testamentele anterioare sau completându-le, daca noile dispozitii nu sunt contradictorii. Revocarea testamentului autentic se face obligatoriu numai printr-un act autentic notarial.

Acte necesare redactarii testamentului :

– Actul de identitate al persoanei care lasa testamentul (testator)– Actele de identitate ale celor doi martori care îl vor asista pe testator la notariat– Copia actului de identitate al persoanei în favoarea careia testatorul lasa testamentul (legatar)

DIVORT

Desfacerea casatoriei prin divort este un mijloc juridic prin care se pune capat existentei casatoriei pe cale judecatoreasca sau administrativa.

Divortul poate avea loc:

a) prin acordul sotilor, la cererea ambilor soti sau a unuia dintre soti acceptata de celalalt sot;b) atunci cand, din cauza unor motive temeinice, raporturile dintre soti sunt grav vatamate si continuarea casatoriei nu mai este posibila;c) la cererea unuia dintre soti, dupa o separare in fapt care a durat cel putin 2 ani;d) la cererea aceluia dintre soti a carui stare de sanatate face imposibila continuarea casatoriei.

Divortul prin acordul sotilor prin procedura notariala

– Daca sotii sunt de acord cu divortul si nu au copii minori, nascuti din casatorie, din afara casatoriei sau adoptati, notarul public de la locul ultimei locuinte comune a sotilor poate constata desfacerea casatoriei prin acordul sotilor, eliberandu-le un certificat de divort, potrivit legii.– Divortul prin acordul sotilor poate fi constatat de notarul public si in cazul in care exista copii minori nascuti din casatorie, din afara casatoriei sau adoptati, daca sotii convin asupra tuturor aspectelor referitoare la numele de familie pe care sa il poarte dupa divort, exercitarea autoritatii parintesti de catre ambii parinti, stabilirea locuintei copiilor dupa divort, modalitatea de pastrare a legaturilor personale dintre parintele separat si fiecare dintre copii, precum si stabilirea contributiei parintilor la cheltuielile de crestere, educare, invatatura si pregatire profesionala a copiilor.

Acte necesare:

– acte de identitate (soti)– certificatele de nastere (soti si copii minori, dupa caz)– certificatul de casatorie (soti)

DECLARATII

Cele mai frecvente solicitari avute de notarul public sunt declaratiile pe proprie raspundere, cerute de catre organele administratiei publice locale si centrale sau de catre furnizorii de utilitati pentru solutionarea diferitelor cereri ale cetatenilor, în functie de obiectul lor de activitate, precum si procurile date în acest scop:

– declaratii privind lipsa veniturilor, necesare pentru obtinerea bursei sociale pentru elevi si studenti, a ajutorului social, a locuintelor sociale, etc.– declaratii privind lipsa întabularii sau a transcrierii imobilelor, necesare pentru prima înscriere în cartea funciara– declaratii privind lipsa litigiilor cu privile la un imobil, necesare pentru obtinerea autorizatiilor de construire si pentru încheierea contractelor pentru furnizarea de utilitati– declaratii de acceptare a succesiunii– declaratii de renuntare la succesiune– declaratie de revocare a testamentului– declaratii de notorietate– declaratie privind eliberarea pasaportului fiului/fiicei minor/minore– declaratii in materie de drept comercial

LEGALIZARI DE SEMNATURA

Legalizarea de semnatura si specimenul de semnatura sunt acte procedurale întocmite de notarul public cu privire la înscrisurile pentru care legea nu cere forma autentica ca o conditie de valabilitate a actului.Pentru legalizarea semnaturii, partile interesate trebuie sa prezinte în fata notarului public exemplarele nesemnate ale înscrisului; notarul public procedeaza la identificarea partilor si se convinge ca acestea cunosc continutul înscrisului, dupa care le cere acestora sa semneze în fata sa toate exemplarele documentului prezentat.

Pentru legalizarea specimenului de semnatura, partea interesata se va prezenta personal la biroul notarial si va semna în fata notarului public, care va întocmi încheierea de legalizare respectiva.În toate cazurile, în încheiere se va mentiona îndeplinirea conditiilor cerute de lege: data legalizarii, numele partii si faptul prezentarii ei în persoana, precum si constatarea subscrierii în fata notarului public a tuturor exemplarelor înscrisurilor.

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.