1. Identificarea şi achiziţionarea vehiculului ce urmează să facă obiectul restaurării. Acesta poate fi din ţară sau din străinătate, pentru că legea română permite înmatricularea, cu exceptarea de la euro norme, a vehiculelor istorice. Până în prezent, Oldtimer Studio a plasat peste 150 de automobile de colecţie, în diferite stări tehnice, atât din Europa cât şi din Statele Unite ale Americii sau Australia.
Prin secţiunea contact vă oferim posibilitatea de a plasa un anunţ de cumpărare. După identificarea automobilului dorit de dumneavoastră în achiziţionare, puteţi fi consiliat de personalul nostru specializat şi evitaţi, astfel, să plătiţi mult pentru o maşină într-o stare precara, neoriginală sau incompletă.
2. Expertizarea de către specialiştii Oldtimer Studio care, în funcţie de cerinţe, vor întocmi, în scurt timp, un deviz ce va cuprinde costul manoperei, transportul şi stocarea.
3. Transportul cu echipamente specializate: platformă / camion.
4. Stocarea în spaţii închise şi securizate a maşinii până la momentul începerii restaurării. Acest moment poate depinde de: programare, timpul necesar completării pieselor lipsă sau decizia dumneavoastră privind data începerii operaţiunii.
5. Strângerea de documentaţii referitoare la modelul respectiv (cărţi tehnice, cataloage de piese, fotografii, filme, planşe tehnice).
ETAPA DE RESTAURARE:
1. Dezasamblarea: studiere amănunţită şi inventarierea fiecărui reper, cu eliminarea celor neoriginaleLansarea de comenzi pentru aprovizionarea cu piesele şi materialele necesare restaurării. Puteţi opta pentru a vă procura singuri piesele necesare. Firma noastră apelează la furnizori de piese din întreaga lume.2. Restaurarea decurge în paralel, lucrându-se pe secţiuni principale: caroserie, mecanică şi instalaţie electrică, tapiţerie.Fiecare dintre cele patru secţiuni identifică repere care trebuie lansate în lucru, urmând a fi reproduse sau recondiţionate. La reproduceri se apelează pentru modelele la care piesele de schimb sunt aproape imposibil de obţinut (modele rare sau automobile antebelice).
?
- Restaurarea caroseriei: După dezechiparea în atelierul mecanic, caroseria poposeşte în atelierul de tinichigerie, nu înainte de a fi fost sablată integral şi tratată cu substanţe ce elimină / stopează rugina. O importanţă deosebită este acordată ornamentelor, emblemelor şi barelor de protecţie care, după aducerea la forma iniţială (recondiţionare, reproducere, completare), suferă o refacere a acoperirii metalice prin cromare / nichelare. Sunt efectuate operaţiunile de tinichigerie care constau în redresarea şasiului (unde este cazul), înlăturarea tuturor părţilor corodate, neoriginale, modificate sau a căror deformare nu mai permite recuperarea. Apoi se trece la reproducerea părţilor din caroserie înlaturate sau care lipsesc, eliminarea imperfecţiunilor prin cositorire, urmată de prelucrări mecanice, premontaj pentru verificarea îmbinărilor şi lufturilor corecte.
Extrem de important! Specialiştii noştri îmbină eficient metodele folosite la momentul producerii automobilului respectiv (de ex. cositorirea la automobilele antebelice) cu metode de ultimă oră, cum ar fi utilizarea sudurii cu aparate de tip MIG, care oferă caroseriei o viaţă mult mai lungă după restaurare, decât în cazul utilizării sudurii obişnuite. Este efectuat un premontaj pentru studierea lufturilor şi a modului de îmbinare a pieselor de caroserie: uşi, capote, trape de ventilaţie, scări, spoilere. Apoi caroseria intră în atelierul de vopsitorie unde i se aplică un strat de grund, iar în părţile inferioare (şi pe şasiu unde este cazul) este aplicat prin pulverizare o vopsea specială. Zonele de îmbinare sunt tratate cu ermetizant special. Măiestria specialiştilor din atelierul de tinichigerie face posibilă utilizarea extrem de redusă a chitului în inlăturarea imperfecţiunilor (cine afirmă că nu a folosit deloc chitul ori a utilizat numai piese de caroseriei noi care nu au solicitat deloc reparaţii, induce în eroare clientul). După eliminarea ultimelor imperfecţiuni, sunt refăcute zonele în care grundul a fost afectat de operaţiunile de tinichigerie şi este pregătită caroseria. Vopsirea se efectuează în cuptor, în straturi succesive. Sunt respectate întocmai recomandările fabricantului de vopsea, astfel încât rezultatul operaţiunii de vopsire va proteja perfect caroseria şi va rezista în timp.
?
- Restaurarea părţilor mecanice: fiecare reper este atent studiat pentru a se constata gradul de uzură, piesele grunduite sunt vopsite cu respectarea culorii(lor) originale. Pentru motor, ideală este utilizarea pieselor de schimb originale, în lipsa acestora putând fi reprodusă majoritatea pieselor (operaţie ce se execută conform parametrilor iniţiali, în ateliere cu tradiţie). Toate garniturile sunt înlocuite cu atenţie, utilizându-se materiale de cea mai bună calitate. După prelucrările mecanice clasice, motorul este curăţat, gresat şi asamblat. Urmează testele la bancul de probe. După un numar de ore în care este rotit la rece, prin intermediul unui motor electric, motorul testat este pornit şi se efectuează un prim rodaj. După sablare, jantele sunt roluite, grunduite, vopsite, echipate cu anvelope (şi camere/protecţii unde este cazul) şi, în final, echilibrate dinamic. Firma poate livra orice tip de anvelope cu dimensiuni cuprinse între 10 şi 21, camere, benzi de protecţie pentru jantele cu spite, precum şi o gamă largă de talonete. La cerere, firma poate procura, pentru automobilele anilor ‘60-’70, jante din aliaj, produse în perioada respective, care au echipat automobilul respectiv opţional. În momentul în care toate reperele sunt în perfectă stare, se trece la montajul final.
?
- Restaurarea instalaţiei electrice: presupune înlocuirea circuitului de conductori precum şi revizionarea alternatorului / dinamului / dinamostarterului, electromotorului, motoarele ştergătorului de parbriz / ventilatorului (sunt gresate, li se înlocuiesc periile si bucşele de bronz grafitat), claxonului, contactului, sondelor, întrerupătoarelor, cutiei de siguranţe, releului regulator, farurilor (oglinzile sunt recondiţionate prin argintare), stopurilor, semnalizatoarelor, delcoului şi a bobinei de inducţie. Sunt montate repere noi: platină, capac şi rotor de delco, bujii, condensator, fise. Instalaţia electrică este menţinută la tensiunea de bază, pentru automobilele pe 6V firma putând furniza atât acumulatori cât şi becuri. Pentru securitatea automobilului pot fi montate sisteme de alarmă şi închidere centralizată.
?
- Restaurarea interiorului: presupune, în primul rând, restaurarea tapiţeriei: scaune, banchete, feţe de uşi, plafon, mochetă, bord, mânere. Acestea pot fi refăcute in piele specială pentru automobile, vinilin, material textil sau într-o combinaţie a acestor materiale, conform cu originalul. O operaţiune extrem de dificilă este recondiţionarea aparatelor de bord, în special a cadranelor ceasurilor. Sunt verificate cablurile de acţionare a socului, a pilotului automat, de deschidere a capotelor şi cel de kilometraj şi, dacă este necesar, acestea sunt reproduse sau înlocuite.
?
NIVELE DE RESTAURARE :
1. Concurs
Un automobil restaurat la nivel “concurs” (99+ puncte) este adus la starea unui vehicul ieşit de pe banda de montaj. Aceste vehicule în general nu sunt conduse mai mult de câţiva km annual şi se regăsesc, în general, în muzee sau colecţii particulare. Depăsesc(de multe ori dublând) valorile din cataloagele de specialitate. Se tranzacţioneaza foarte rar, de cele mai multe ori în cadrul unor licitaţii specializate. În cele mai multe cazuri sunt păstrate în încăperi climatizate şi transportate la evenimente în trailere închise. Toate componentele sunt originale sau înlocuite cu unele identice. Uneori nu au accesorii care astăzi sunt obligatorii (oglinda exterioară dreaptă, centuri de siguranţă) sau livrate în mod standard (radio, antenă, portbagaj exterior, proiectoare), deoarece erau adăugate de dealeri. Acest nivel de restaurare necesită o foarte bună cunoaştere a tehnologiei, istoriei şi criteriilor de evaluare a fiecărui vehicul supus acestui proces. Oldtimer Studio, graţie experienţei şi pregătirii echipei sale, poate să asigure volumul de muncă la un nivel care să certifice urcarea pe podiumul oricărui concurs. Ca în toate celelalte nivele de restaurare, începem cu o atentă observare şi testare a vehiculului. Cercetăm toată istoria acestuia şi determinăm, cu precizie, configuraţia automobilului la data părăsirii liniei de asamblare, inclusiv dotările comandate special de către primul proprietar, culoarea, etc. Determinăm, notăm şi arhivăm, pe durata întregului proces de dezasamblare, tot ceea ce nu este original sau a fost înlocuit pe parcurs cu un reper identic, dar din alt an de fabricaţie. Vehiculul va fi dezasamblat la nivel “şurub si piuliţă”, TOTUL fiind adus la starea iniţială sau încadrat în clasa acceptată de reparaţie.
Caroseria se demontează complet, se sablează şi se înlocuiesc, cu piese originale (NOS) sau impecabil executate, toate componentele afectate de coroziune sau supuse, de-a lungul timpului, diverselor intervenţii. Caroseria, aşezată pe un suport special construit pentru fiecare model în parte, va fi adusă la starea iniţiala de finisare, verificându-se păsuirea şi alinierea tuturor componentelor. Se consumă o cantitate uriaşă de timp, folosindu-se profesionişti şi scule complexe, ca geometria vehiculului să fie perfectă, ca uşile/capotele să se închidă corect, cu chedere/garnituri noi, ca aripile să fie aliniate sau ca tabla să fie perfect finisată. Apoi, cu fineţe, se aplică, unde este cazul, un strat de plumb, exact ca la fabricarea caroseriei iniţiale. Acest proces este lung şi necesită măiestrie şi răbdare din partea carosierilor nostril (dublate de utilaje performante) care sunt nevoiţi uneori să monteze/demonteze un subansamblu de câteva ori. La finalul operaţiilor, caroseria este supusă unui complex tratament anticoroziv, urmat de o vopsitorie specială, în 5-7 straturi, astfel încat rezultatul să fie perfect.
Toate componentele de asamblare sau ornamentale sunt zincate, cromate sau eloxate în forma originală. Se montează numai părţi originale sau înlocuite cu repere NOS (new old stock) cu marcaje corecte. Se înlocuiesc, în totalitate, chederele şi piesele din cauciuc, simeringurile şi garniturile cu unele identice cromatic şi geometric cu cele iniţiale. Sticla este instalată după polishare sau înlocuire, neacceptându-se niciun fel de zgârieturi sau fisuri.
Tapiţeria şi ornamentaţia interioară sunt complet refăcute, folosindu-se materiale de cea mai înaltă calitate, pentru a asigura perfecţiune si durabilitate. Totul este asamblat în atelier cu maximă exigenţă, atenţia acordat detaliilor conducând de cele mai multe ori la o calitate a asamblarilor mai bună ca cea originală.
Instalaţia electrică este în totalitate înlocuită, folosindu-se culorile, modalităţile de izolare/fixare şi traseele originale. Dacă este deteriorată, aparatura de bord este reinscripţionată sau înlocuită cu una originală.
Motorul este demontat, reparat capital, înlocuindu-se pompa de ulei şi toate componentele uzate. Transmisia este verificată, echilibrată şi se înlocuiesc toate componentele de uzură. Suspensiile vor beneficia de bucşi, arcuri şi amortizoare noi. Frânele vor fi complet înlocuite (furtunuri, conducte, plăcuţe/saboţi, garnituri, etc)
Anvelopele sunt înlocuite cu unele identice dimensional şi ca design cu cele originale