Auditul IT reprezinta procesul de colectare si evaluarea a sistemelor informatice (hardware) precum si solutiile software IT folosite din cadrul unei organizatii. Acesta este primul proces ce trebuie realizat in relatia client – prestator servicii IT. Prin audit se face legatura intre cerintele specifice business-ului respectiv si actuala organizare a resurselor IT. Intre resursele tehnologice si afacerea dumneavoastra trebuie sa exista un echilibru. Fara acesta este posibil sa nu fiti multumiti de investitiile facute in echipamente si software si nici de costurile de exploatare ale acestora.
Procesul de audit implica verificarea inventarului IT (echipamente, software), verificarea configuratiilor, procedurile si politicile legate de exploatarea echipamentelor IT si software-ului aferent, interviuri cu personalul IT (in cazul in care exista), cat si cu angajatii.
Printr-un proces de acest fel putem depista daca nevoile legate de infrastructura IT sunt satisfacute si daca exista cerinte noi. Rezultatul este un document ce sumarizeaza configuratia actuala a retelei, cu plusurile si minusurile acesteia. Pentru fiecare problema depistata in urma procesului de audit, echipa Openvision are cu siguranta o solutie!
Cum va ajuta
Identificati deficiente ale sistemului IT Realizati o analiza a licentelor existente in companie Evaluati riscul IT la nivel de companie Identificati cele mai bune practici de investitie in IT asa incat sa beneficiati de intregul potential al sistemului Dezvoltati un plan strategic de dezvoltare al infrastructurii IT Alegeti metoda ideala de a proteja informatiile existente in compania dumneavoastra Organizati managementul si monitorizarea departamentului IT Dezvoltarea unui plan de upgrade si troubleshooting al retelei Realizati o strategie de legalizare a licentelor software
Pasii principali ai auditului infrastructurii IT Analiza preliminara
Definirea obiectivelor si a cerintelor pentru sistemele si componentele IT Colectarea de date, interviuri cu echipa IT Dezvoltarea si armonizarea procedurilor si planului de audit IT
Cercetarea
Studierea retelei Inventarul hardware si software Analiza licentelor existente si planificarea procesului de legalizare software Centralizarea informatiilor despre erorile aparute in serviciile cheie Analiza deficientelor in sistemul informatic si a limitarilor infrastructurii Dezvoltarea unui prototip virtual al infrastructurii clientului
Procesarea rezultatelor auditului si generarea de rapoarte
Dezvoltarea planului de retea la nivel geografic (in anumite cazuri) Descrierea deficientelor si a sectiunilor vulnerabile ale sistemului existent Recomandarea de masuri pentru optimizarea sistemului companiei Pregatirea unui plan de modernizare, servicii de migrare pornind de la prototipul virtual de infrastructura realizat Propuneri pentru selectarea schemei optime de finantare a achizitiilor hardware si software
Rezultatele auditului
Evaluare a eficientei intregii infrastructuri IT a companiei Identificarea deficientelor in designul infrastructurii Recomandari pentru corectarea erorilor din retea Metode de optimizare a componentelor sistemului Planuri pe termen lung si scurt pentru a moderniza structura retelei, a serverelor si ale echipamentelor de retea