Ghidul Serviciilor
Fazakas Bela Rudi Pfa - Reparatii Frigidere Brasov Si Împrejurimi
inapoi la firma 612 vizite
Poza Ce stiti despre Aerul conditionat auto
Foto

Deoarece functionarea sistemul de climatizare se bazează ca ?i principii de bază pe func?ionarea sistemului de aer condi?ionat manual vom explica pentru început func?ionarea unui astfel de sistem. Principiul de func?ionare este simplu ?i toate sistemele de refrigerare congelare il folosesc. Astfel îl găsim pe frigidere, pe refrigeratoare etc. Sistemul este compus dintr-un compresor, un evaporator, un condensor si un ventilator. Rolul compresorului este acela de a împinge agentul de răcire prin instala?ie. Instala?ia are legate prin conducte de cupru (de obicei) condensorul, evaporatorul ?i compresorul între ele astfel încat să asigure circula?ia continuă a agentului de răcire fără să se producă pierderi. Secretul func?ionării unui astfel de sistem este dat de proprietă?ile agentului de răcire. Ca agent de răcire în astfel de instalatii se foloseste freonul. Freonul este sub formă lichidă ?i se transportă ?i depozitează în rezervoare. Prin absorb?ia de căldură, freonul se evaporă ?i se transformă din stare lichidă în stare de vapori ?i se încalze?te. În evaporator are loc schimbul de căldură astfel: aerul care trece prin evaporator (împins de către ventilator) cedează căldura freonului ?i în acest fel aerul se răce?te ?i freonul se încălze?te ?i se evaporă. Astfel, aerul înaintea intrării în evaporator este cald, iar la ie?irea din evaporator este rece. Tot acest fenomen este natural. Aerul care iese din evaporator este direc?ionat prin sistemele de ventila?ie către habitaclul ma?inii. Evaporatorul este de fapt un schimbator de căldura (radiator, in termeni populari). Evaporatorul este montat de obicei undeva în bordul ma?inii. Freonul este împins de către compresor în evoporator unde are loc procesul descris mai sus si apoi iese din evaporator sub formă gazoasă ?i î?i continuă traseul prin conducte ajungând la condensor. Condensorul este de asemenea un schimbător de căldură ?i este montat de obicei împreună cu radiatorul ma?inii. Aici are loc procesul invers când aerul rece prime?te căldură de la freon, aerul încălzindu-se, iar freonul răcindu-se ?i condensând ajungând din nou în stare lichidă. De aici încolo fenomenul se reia, acesta fiind mecanismul răcirii aerului. Pentru a se produce acest fenomen este necesar ca freonul sa aiba o anumită presiune în instala?ie. 

Compresorul este un compresor rotativ cu pistoane ?i este montat în compartimentul motor, fiind ac?ionat printr-o curea de către motor. Pentru a nu func?iona in permanen?ă, deoarece fulia compresorului este în permanen?ă rotită de către motor, pornirea compresorului se face electric, cuplând printr-un ambreiaj comandat electric fulia de compresor. Decuplarea se face decuplând electric acela?i ambreiaj ?i permi?ând fuliei să se mi?te liberă pe ax. Freonul are în compozi?ia sa un ulei care ajută la ungerea componentelor în mi?care ale compresorului, pentru a asigura o durată lungă de via?ă a acestuia.

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.