REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE AL ADMINISTRATIEI PIETELOR SECTORULUI 3
1. Dispozitii Organizatorice2. Principalele Raspunderi si Atributii ale angajatiilor Administratiei Pietelor
CAPITOLUL 1
Dispozitii Organizatorice
1.1 Administratia Pietelor Sector 3 a fost infiintata conform HCM nr.741/1958.
1.2 Administratia Pietelor Sector 3 este institutie publica – serviciu public de interes local, in subordinea CONSILIULUI LOCAL SECTOR 3, cu personalitate juridica, finantata de la bugetul local.
1.3 Are in administrare urmatoarele piete: Unirii, Traian, Bobocica,23 August, Ozana, Republica, Moruzzi , Decebal, Rm. Sarat. 2.
1.4 Sediul Administratiei Pietelor Sector 3 este in Bucuresti , Sos.Dudesti – Pantelimon nr. 3, sector 3.
1. 5 Isi desfasoara activitatea pe baza unui plan de venituri si cheltuieli aprobat de CONSILIUL LOCAL SECTOR 3, raportand trimestrial modul de realizare pe baza bilantului contabil depus PRIMARIEI SECTOR 3.Cod CAEN – 7020.1
1. 6 Realizeaza venituri din incasarea producatorilor individuali si a agentilor economici prin inchirierea de locuri de vinzare in piete , de cantare si greutati,spatii de depozitare a produselor, precum si din chirii.
1. 7 Conducerea Administratiei Pietelor Sector 3 este asigurata de director , avand in subordine administratorul si contabilul , cu urmatoarele atributii:• conduce si administreaza pietele agroalimentare din sector;• asigura buna functionare a tuturor instalatiilor si dotarilor din piete;• asigura verificarea periodica si repararea cantarelor si greutatilor in conformitate cu normele metrologice;• asigura executarea lucrarilor de reparatii si intretinere a constructiilor precum si a investitiilor stabilite prin plan;• controleaza utilizarea fortei de munca si folosirea rationala a acesteia si stabileste masuri de imbunatatire a conditiilor de munca;• controleaza periodic in fiecare piata, activitatea de incasare conform taxelor si tarifelor aprobate de Consiliul Local Sector 3, modul de gestionare a materialelor de valoare si a obiectelor de inventar;• ia masuri de a se pune la dispozitia producatorilor, in fiecare piata: tonete,cantare, greutati, halate, umbrele,etc.;• ia masuri de sectorizarea pietelor,precum si de amenajarea si dotarea corespunzatoare a compartimentelor de desfacere a produselor lactate si a carnii de catre producatorii individuali;• incheie contracte de inchiriere cu agentii economici pentru spatiile ocupate,conform legislatiei in vigoare;• angajeaza personalul necesar pentru functionarea in conditii normale a activitatii pietelor,pe baza organigramei si statului de functii aprobate de Consiliul Local Sector 3;• elaboreaza studii privind modernizarea pietelor existente si infiintarea de noi piete si targuri, pe care le supune aprobarii Consiliului Local Sector 3;• urmareste daca agentii economici respecta obiectul de activitate mentionat in autorizatia de functionare eliberata de Primaria Sectorului 3;• tine evidentele contabile si operative;• incheie contracte cu unitatile prestatoare de servicii pentru functionarea corespunzatoare a pietelor, in conformitate cu legile in vigoare,urmarind realizarea acestora.
1.8 Structura organizatorica a Administratiei Pietelor Sector 3 este alcatuita din: director, administrator, compartiment financiar – contabil, serviciu administrativ,consilier juridic, sefii de piata, magazineri, muncitori necalificati. Reprezentarea Administratiei Pietelor Sector 3 in fata justitiei si fata de terti este asigurata de catre director, consilier juridic.
1.9 Administratia Pietelor este valabil angajata prin semnatura directorului si/sau contabilului .
CAPITOLUL 2
Principalele Raspunderi si Atributii ale angajatiilor Administratiei Pietelor
2.1 Principalele Raspunderi si Atributii ale angajatiilor Administratiei Pietelor ce revin:
2.1.1 Directorului :
• este conducatorul Administratiei Pietelor Sector 3 si impreuna cu contabilul (cond. comp. financiar – contabil) constituie colectivul de conducere al unitatii;• este ordonatorul secundar de credite al administratiei;• stabileste atributii personalului din subordine in conformitate cu Regulamentul de Organizare si Functionare prin fisa postului;• organizeaza munca si activitatea tuturor salariatilor;• numeste prin decizie in posturi devenite vacante, pana la ocuparea • acestora pe baza de concurs, un inlocuitor cu delegatie; • incheie contracte cu furnizorii de utilitati (apa, energie electrica, gaze naturale, salubritate, etc.);• incheie contracte cu toti agentii economici care isi desfasoara activitatea in pietele sectorului 3;o asigura ordinea si disciplina in cadrul Administratiei si ia masuri de sanctionare a celor vinovati de incalcarea si nerespectarea disciplinei, precum si pentru neindeplinirea sarcinilor de serviciu;• controleaza periodic si ori de cite ori este nevoie modul de incasare al taxelor forfetare si de prestari servicii in piete, precum si al chiriilor;• angajeaza personalul muncitor conform statului de functii si desface contractul de munca cu respectarea prevederilor Codului muncii,cu exceptia conducatorului compartimentului financiar- contabil;• efectueaza periodic analize pe linie economico-financiara si administrativ – gospodaresc, adoptand masurile ce se impun pentru imbunatatirea activitatii;• ia masuri de respectare a aplicarii normelor PSI, mediu, sanitar-veterinare, in toate pietelor sectorului 3;• organizeaza activitatea de prevenire si de stingere a incendiilor;• pentru asigurarea conditiilor optime de desfasurare a activitatii pietelor, stabileste si urmareste realizarea unor investitii sau reparatii curente la utilajele si constructiile din piete;• fundamenteaza si propune modificarea taxelor, tarifelor si chiriilor percepute in piete, in functie de prestarile efectuate si de evolutia preturilor si tarifelor;• informeaza periodic Primaria Sector 3 de modul cum decurge activitatea administratiei si problemele care se ivesc;• indeplineste si alte sarcini date de catre primarul de sector.
2.1.2 Administratorului:
• asigura incheierea contractelor cu furnizorii de utilitati (apa, energie electrica, salubritate, etc.);• controleaza periodic modul de incasare al taxelor forfetare si de prestari servicii in piete, precum si a chiriilor, la solicitarea directorului;• asigura aprovizionarea unitatii cu cele necesare unei bune desfasurari a activitatii;• propune masuri de sanctionare a celor vinovati de incalcarea si nerespectarea disciplinei, precum si pentru neindeplinirea sarcinilor de serviciu, asigurand ordinea si disciplina in cadrul unitatii;• asigura realizarea lucrarilor de investitii sau reparatii curente a utilajelor si constructiilor din piete;• repartizeaza amplasamente (locuri) pentru expunere si comercializare a marfurilor si produselor de catre agentii economici si de catre persoanele fizice;• urmareste respectarea contractelor de inchiriere de catre agentii economici;• asigura respectarea aplicarii normelor de mediu, sanitar-veterinare, PSI, in toate pietele sectorului 3;
• indeplineste si alte sarcini date de catre directorul unitatii.
2.1.3 Contabilului (conducator comp. fin-contabil) :
• intocmeste planul de venituri si cheltuieli al Administratiei,precum si planul de investitii si reparatii curente,le prezinta Primariei Sector 3 pentru aprobare si urmareste realizarea lor;• indruma activitatea economica si financiara a Administratiei pe baza analizelor si a controlului asupra acestei activitati;• exercita controlul financiar preventiv propriu conform actelor normative in vigoare;• urmareste modul de incasare si realizarea veniturilor;• intocmeste trimestrial situatia financiara contabila(bilant) cu privire la executarea planului de venituri si cheltuieli;• efectueaza inopinat inventarieri si verificari de gestiune asupra tuturor gestionarilor; • urmareste modul de efectuare a incasarilor si platilor in numerar;• stabileste si ia masuri pentru prevenirea si descoperirea infractiunilor,• delapidarilor si a tuturor formelor de incalcare si pagubire a avutului public; • verifica o data pe luna casieria administratiei si periodic pe toti gestionarii;• controleaza perceperea taxelor in piete,verifica depunerea sumelor incasate si materialul de valoare (chitantiere cu regim special) ramas la gestionari;• raspunde de pastrarea in bune conditii si in deplina siguranta a tuturor lucrarilor si actelor privind evidenta contabila; • tine evidenta contabila la zi – sintetica – si intocmeste lunar balanta de verificare; • verifica si avizeaza statele de plata ale salariilor.• urmareste incadrarea cheltuielilor in limita creditelor aprobate. • tine evidenta contabila analitica a conturilor de materiale , obiecte de inventar, mijloace fixe si a materialului de valoare;• intocmeste lunar balante de verificare analitice;• verifica facturile furnizorilor pentru materialele achizitionate;• verifica lunar fisele de evidenta contabila cu fisele de magazie;• valorifica inventarul anual, verificand si confruntand fisele mijloacelor fixe cu registrul numerelor de inventar si cu inventarele pe piete;• valorifica casarea obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe;• intocmeste facturile si notele de calcul privind chiriile si taxele; • intocmeste contractele de inchiriere la toti chiriasii si urmareste lunar incasarea lor;• urmareste incasarea taxelor de la agentii economici care ocupa spatiile comerciale pe teritoriul pietelor sectorului 3,intocmeste fise de cont analitic pentru fiecare agent economic in parte;• urmareste incasarea de la chiriasi si a taxelor de intretinere (apa, gunoi, energie electrica);
2.1.4 Inspectorului resurse-umane:
• tine evidenta personalului, intocmeste carnete de munca operandu-le la zi,intocmeste formele de angajare sau scoaterea din evidenta a salariatilor;• intocmeste statele de plata de avans si lichidare;• intocmeste situatii statistice cerute de diferite foruri;• intocmeste planificarea plecarii in concediu de odihna al salariatilor administratiei;• este responsabil cu protectia muncii;
2.1.5 Casierului:
• efectueaza operatiunile de incasari si plati in numerar,primeste zilnic borderourile gestionarilor cu sumele incasate in ziua respectiva din taxe forfetare si prestari servicii;
• intocmeste zilnic borderoul centralizator al sumelor incasate,pe care le depune a doua zi la Trezoreria Sector 3;
• intocmeste zilnic registrul de casa;• distribuie cu forme legale materialul de valoare (chitantiere cu regim special) solicitat de gestionari; • se ocupa de asigurarea permanenta a necesarului de chitantiere si material de valoare,asigura secretul si securitatea valorilor si actelor de evidenta;• tine zilnic legatura cu Trezoreria Sectorui 3 unde depune incasarile,• ridica extrasul de cont si actele anexe,ridica bani si efectueaza plata salariilor de doua ori pe luna;• lunar intocmeste consumul de chitantiere si material de valoare.
2.1.6. Consilierului juridic:
• avizeaza la cererea organelor de conducere, asupra legalitatii masurilor ce urmeaza a fi luate de administratia unitatii in desfasurarea activitatii acesteia,precum si asupra oricaror acte care pot angaja raspunderea patrimoniala a unitatii;• intocmeste proiectele de contracte sau proiectele oricaror acte cu caracter juridic in legatura cu activitatea unitatii sau isi da avizul cu privire la acestea;• poate reprezenta interesele unitatii in fata instantelor judecatoresti si a altor organe jurisdictionale;• urmareste aparitia dispozitiilor cu caracter normativ si semnaleaza organele de conducere sarcinile ce revin unitatii potrivit acestor dispozitii; e rezolva orice alte lucrari cu caracter juridic.• indeplineste si alte atributii stabilite de conducatorul unitatii sau de lege.
2.1.7. Sefului serviciu administrativ
• raspunde de buna organizare a lucrarilor de intretinere, de utilizare si evidenta a mobilierului, instalatiilor aferente imobilului, mijloacelor fixe si obiectelor de inventar aflat in cadrul institutiei;• asigura incheierea contractelor pentru lumina, apa, gaze, salubritate si diferite prestari de servicii, ia masuri pentru gospodarirea rationala a energiei electrice, combustibili, apa, hartiei, rechizitelor si altor materiale pentru consum;• asigura controlul asupra efectuarii curateniei in birouri, de catre personalul specializat din subordine, face propuneri pentru reparatii curente;• intocmeste acte de imputare pentru salariatii care produc daune;• raspunde de depozitare si conservare a bunurilor, asigurand conditii specifice de pastrare;• organizeaza si supravegheaza paza bunurilor, asigura aplicarea normelor PSI;• intocmeste planul de aprovizionare cu materiale, intocmeste planul de evacuare in anumite situatii. Controleaza arhivarea documentelor; raspunde de parcul auto; supravegheza si controleaza activ G.P. din obiectivele de paza; propune si intocmeste sanctionarile pentru personalul din subordine;• asigura aprovizionarea thnico-materiala cu bunuri, obiecte de inventar,• materiale, rechizite etc.; asigura prin colaborare relatiile si informatiile necesare acti-• vitatii serviciului.
2.1.8 Magazinerului:
• are in primire si administreaza toate materialele Administratiei (de intretinere,curatenie,protectia muncii,rechizite birou,obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata ,mujloace fixe precum si material de valoare);• elibereaza pe baza de bonuri de materiale,aprobate de conducerea administratiei,materiale,obiecte de inventar si mijloace fixe solicitate de sefii pietelor si de salariatii de la biroul administratiei;• opereaza in fisele de magazie,pe baza documentelor legal intocmite, materialele intrate si iesite din magazie;• face propuneri de casare – declasare a obiectelor de inventar de mica valoare sau scurta durata;• este responsabilul intregului inventar al administratiei,in acest scop tine registrul numerelor de inventar;• raspunde de buna conservare a materialelor,echipamentului de protectie, imprimatelor,tipizatelor pe care le gestioneaza asigurind securitatea lor si ia toate masurile de prevenire si stingere a incendiilor.
2.1.9. Inspectorului:
• indeplineste intocmai si la timp sarcinile trasate de seful serviciului;• asigura aplicarea dispozitiilor legale din actele normative care reglementeaza activitatea comerciala precum si din orice alte dispozitii cu caracter normativ emise de Prefecturi sau Primarii.• urmareste dezvoltarea ordonata a comertului si desfasurarea activitatilor comerciale in locuri autorizate de Primarii;• constata contaventii la dispozitiile legale si sesizeaza imediat conducerea Administratiei Pietelor Sector 3;• indeplineste orice alte atributii privind controlul agentilor economici,stabilite prin dispozitii ale Prefectului sau Primarului;• asigura confidentialitate lucrarilor de serviciu si a actiunilor in teren desfasurate pe raza pietelor sectorului 3;• raspunde material,disciplinar sau penal dupa caz,cind inscrie in actele de control cu buna stiinta date si fapte inexacte,dispune masuri neconforme cu prevederile legale in vigoare si care sunt de natura a produce prejudicii agentului economic si nu ia masuri de sanctionare a celor vinovati potrivit legii,atunci cind constata incalcari ale dispozitiilor legale.
2.1.10. Muncitorului calificat (intretinere):
• raspunde de buna functionare a instalatiilor sanitare,electrice precum si de repararea inlocuirea incuietorilor de la usi si ferestre din pietele administrate de Administratia Pietelor Sector 3;
• executa lucrarile de lacatuserie in regim de intretinere si reparatii in piete;• sesizeaza in timp util orice avarie produsa luand masuri de prevenire in astfel de situatii;• indeplineste orice activitati administrativ – gospodaresti si tehnice dispuse de Seful Serviciului.
1.1.1 Muncitorului calificat (soferul):
• conduce autoturismul Administratiei Pietelor Sector 3;• raspunde de buna intretinere a autoturismului, • intocmeste zilnic foaia de parcurs, iar lunar prezinta consumul de carburanti.
2.1.12 Sefului de piata:
• coordoneaza activitatea producatorilor agricoli si agentilor economici care folosesc platoul pietei,in vederea unei bune aprovizionari a populatiei;• propune Administratiei pietelor incheierea contractelor de inchiriere pentru cladirile ce apartin pietei,urmareste realizarea acestor contracte impreuna cu biroul contabilitate al administratiei;• percepe taxele legale de forfetare pentru tonetele sau terenul ocupat de catre producatori si agenti economici,eliberind chitante justificative la data respectiva;• asigura depozitarea produselor producatorilor percepind taxele legale;• gospodareste mijloacele de baza ce le are in administrare,ingrijindu-se de buna lor intretinere si functionare, asigura protectia si securitatea muncii personalului din subordine.• coordoneaza si controleaza activitatea magazionerilor si muncitorilor din subordine;• lunar este obligat sa execute intructajul pe linie de protectie a muncii cu intreg personalul din subordine si se ingrijeste de asigurarea echipamentului de lucru si protectie;• asigura prevenirea si stingere incendiilor in piata de care raspunde;• asigura si organizeaza folosirea integrala a platoului pietei si sectorizarea acestuia,astfel ca desfacerea produselor de catre producatori sa se faca pe grupe de marfuri,cu respectarea vecinatatilor admise;• ia masuri de a pune la dispozitia producatorilor,tonete,cintare, greutati,halate,umbrele,etc.,locuri pentru depozitarea produselor; in lipsa magazinerilor• raspunde direct de asigurarea si executarea prestarilor de servicii;• asigura afisarea la loc vizibil a taxelor si tarifelor percepute in piata; • asigura si raspunde de tinuta (in special a celor care desfac • brinzeturi si carne) si comportarea corespunzatoare a celor de pe perimetrul pietei;• verifica producatorii care desfac brinzeturi si carne daca au certificate de sanatate necesare,nepermitind vinzarea acestor produse decit dupa ce au fost controlate de catre medicul veterinar din piata;• controleaza agentii economici daca desfasoara activitatea conform autorizatiilor de functionare eliberate de Primaria Sector 3;• intocmeste si transmite la timp lucrarile statistice si evidentele activitatii pietei,raspunde de prezenta la serviciu a personalului din subordine si intocmeste foaia colectiva de prezenta;• intreprinde masuri pentru buna functionare a instalatiilor de apa,canal si iluminat;• r.nu permite efectuarea de amenajari in perimetrul pietei fara aprobarea Administratiei;• are obligatia de a urmari si controla zilnic completarea corecta in caiet a sumelor de bani personali la intrarea in serviciu a magazinerilor si casierilor incasatori;• informeaza conducerea Administratiei despre controalele efectuate de catre organele abilitate prin lege,de masurile luate;• dupa terminarea programului intocmeste borderou pentru gestiunea sa,sumele incasate depunindu-se in aceeasi zi la casieria administratiei;verifica si raspunde daca in piata este ordine si curatenie.
2.1.13 Magazinerului:
• gestioneaza bunurile materiale incredintate de catre administratia pietelor,care prin folosirea lor aduce realizarea planului de venituri;interzice accesul altor persoane in afara celor din structura pietei,in locurile de pastrare a materialelor si in magazia de cintare;• incaseaza zilnic taxele legale prevazute pentru inchirierea materialelor din dotare: cintare,greutati,halate,umbrele,etc.,iar sumele incasate le depune cu borderou zilnic la casieria Administratiei, cu viza sefului de piata;• primeste,receptioneaza si ia masuri de depozitarea bunurilor din dotare ce se folosesc in scopul bunei desfasurari a activitatii comerciale din piata;• raspunde de cei care desfac brinzeturi si carne sa poarte halate albe curate;• intocmeste chitante pentru incasarea prestatiilor de serviciu conform metodologiei stabilite de Administratia pietelor iar atunci cind nevoile muncii impun si pentru incasarea taxelor forfetare;• asigura producatorilor agricoli si celorlalti solicitanti,prin plata legala,obiectele de inventar de care au nevoie;• ia masuri pentru restituirea obiectelor inchiriate;• sesizeaza seful de piata de lipsa cantitativa sau nevoile pentru reparat a obiectelor de inventar ce sunt folosite pentru buna desfasurare a activitatii comerciale in piata;• zilnic,la terminarea programului,efectueaza inventarul ingrijindu-se pentru intrarea in magazie a tuturor materialelor inchiriate,iar pentru cele lasate dupa inchiderea pietei sa procedeze la aplicarea taxelor legale prin detasarea chitantei de incasare cu data pentru ziua urmatoare;in eventualitatea disparitiei sau degradarea unor obiecte din piata,anunta seful de piata care procedeaza la urmarirea producatorului;• predarea intre magazineri se face pe baza de proces verbal intocmit,cind este cazul,cu mentionarea minusurilor sau a plusurilor existente in magazie;• trimestrial,executa impreuna cu seful pietei,inventarul general al obiectelor din gestiune si face propuneri pentru scoaterea din uz prin casare• declasare sau trimiterea la reparat a obiectelor necorespunzatoare;• este obligat sa se supuna tuturor controalelor ce au drept scop inventarierea sau verificarea obiectelor detinatoare a marcii de stat (cintare, greutati,aparate de masura si control);• are obligatia de a sesiza seful de piata pentru luarea de masuri de securitate a incaperii unde sunt depozitate obiectele de inventar ce le are in gestiune;• este obligat sa declare la intrarea in serviciu sumele de bani personali,pentru a nu fi confundate cu valorile incasate din taxe prestari servicii si sa le pastreze separat;• magazinerul este ajutorul direct al sefului de piata si preia atributiunile acestuia in timpul cit absenteaza;
2.1.14. Paznicului:
• sa respecte programul de lucru;• sa nu consume bauturi alcoolice in timpul programului;• sa nu fumeze in locurile nepermise;• sa asigure paza,curatenia si securitatea obiectivului incredintat;• sa nu lase sa intre in cladire persoane necunoscute si care refuza legitimarea;• are obligatia sa cunoasca numerele de telefon de la politie,pompieri,salvare,etc;• sa respecte normele N.T.S. si P.S.I.o este subordonat direct sefului administrativ • indeplineste orice alta sarcina de serviciu venita din partea sefilor pe scara ierarhica;
1.1.1. Muncitorului necalificat:
• face in permanenta curatenie in sectorul ce i-a fost repartizat;• spala platoul pietei si galantarele pentru produsele ;• lactate si carne ori de cite ori este nevoie, astfel incit sa fie in permanenta curate;• pe timp de iarna executa operatiunea de dezapezire a pietei, operatiune pe care o face alaturi si de ceilalti salariati;• raspunde de uneltele pentru curatenie si de echipamentul de protectie pe care le are in primire.
1.1.2. PROGRAMUL DE LUCRU
Se stabileste prin decizia emisa de conducerea unitatii in functie de anotimp.
2.1.15. PERSONALUL
Personalul cu atributiuni de gestionare din pietele sectorului 3 (sefi de piata,magazineri) este obligat ca in timpul serviciului sa foloseasca echipamentul de lucru, sa poarte ecuson cu numele, prenumele si functia si sa foloseasca numai imprimatele tipizate asigurate de catre Administratie. Personalul de la curatenie, de asemenea, are obligatia de a purta echipamentul de lucru si pe cel de protectie si ecusonul.Executarea intocmai a sarcinilor si atributiunilor stabilite prin prezentul regulament sunt minime,persoanele incadrate in munca fiind obligate sa asigure executarea tuturor sarcinilor stabilite de catre conducerea unitatii.Neindeplinirea obligatiunilor de serviciu se sanctioneaza potrivit prevederilor legislatiei muncii.
Prezentul regulament intra in vigoare de la data ........... aprobarii de catre Consiliul Local Sector 3.