In injectoarele electronice si cele mecanice de-a lungul exploatarii se creeaza depozite de reziduri datorita compozitiei organice a benzinei, si a impuritatilor din aceasta ce trec de filtrele care au rolul să le oprească.
Ciclurile repetate de pornire-functionare-oprire implicand schimbarea temperaturii motorului creeaza in timp modificarea parametrilor injectoarelor datorita acumularii de reziduuri in injector; dupa oprirea motorului componenta “light” din benzina ramasa in injector se volatilizeaza, iar impuritatile (rasini, lacuri, ceara, rugina) din benzina se depun in extremitatea inferioara a injectorului. Acestea se ard datorita supraincalzirii injectorului dupa oprirea motorului si in timp ajung sa creeze depozite care obtureaza sau chiar blocheaza orificiile (dimensiuni de ordinul micronilor) prin care se pulverizeaza benzina; de asemenea aceste depozite nu mai permit inchiderea perfecta a valvei din injector.
Dacă injectorul nu mai reuseste sa pulverizeze benzina conform parametrilor proiectati, daca cantitatea de benzina introdusa in cilindru nu mai poate fi controlata si in concordanta cu regimul de functionare al motorului atunci functionarea in conditii optime a motorului este compromisa. De exemplu daca injectorul nu inchide perfect dupa oprirea motorului, presiunea din circuitul de alimentare cu benzina va forta scurgerea unei cantitati de benzina prin injector in galeria de admisie pana la scaderea presiunii din circuitul de alimentare la valori aproape de zero.