Ghidul Serviciilor
Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti
inapoi la firma 17042 vizite
Poza Oficiile Prefecturale
Foto
Foto

Oficiile Prefecturale au fost înfiinţate în Bucureşti prin Ordinul Prefectului nr.93/18.02.2005, în temeiul prevederilor art.31 din Legea nr.340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului şi sunt conduse de şefii oficiilor prefecturale care deţin funcţii de conducere. Toţi şefii oficiilor prefecturale ale sectoarelor 1-6 din Bucureşti au studii superioare juridice de lungă durată

Oficiile prefecturale au ca scop realizarea în zona deservită, respectiv în Sectoarele 1-6 ale Municipiului Bucureşti, a atribuţiilor ce revin Instituţiei Prefectului.

Activitatea oficiilor prefecturale se organizează şi se desfăşoară conform programului – cadru de acţiuni propriu, aprobat de către prefect, şi este îndrumată şi controlată de către Prefect.

Activitatea oficiilor prefecturale se desfăşoară atât la sediul Instituţiei Prefectului cât şi la sediul oficiului prefectural pus la dispoziţie de către primăriile de sector.

Principalele atribuţii ale oficiilor prefecturale sunt:

  • cu privire la urmărirea respectării legalităţii actelor consiliului local şi ale primarului de sector, precum şi a activităţii de contencios administrativ:

  • participă la şedinţele Consiliilor locale ale sectoarelor Municipiului Bucureşti şi informează prefectul cu privire la fundamentarea şi prezentarea în şedinţa de consiliu a proiectelor de hotărâri;

  • examinează, sub aspectul legalităţii şi în termenele prevăzute de lege, actele administrative emise de către autorităţile administraţiei publice locale de sector şi face propuneri corespunzătoare prefectului, care se pot materializa în procedură prealabilă, în cazul în care socoteşte că actul administrativ supus controlului de legalitate este nelegal, şi, după caz, în acţiunea în anulare a actului administrativ socotit nelegal;

  • formulează în termenul legal, şi asigură comunicarea către instanţele de contencios administrativ competente, acţiunile pentru anularea actelor administrative socotite nelegale, nemodificate sau nerevocate în urma efectuării procedurii prealabile;

  • urmăresc modul de îndeplinire de către secretarul subunităţii administrativ - teritoriale a obligaţiilor ce îi revin cu privire la respectarea termenelor şi a actelor pregătitoare referitoare la adoptarea hotărârilor precum şi la înaintarea către prefect, a actelor supuse verificării din punct de vedere al legalităţii;

  • formulează propuneri privind convocarea consiliilor locale, în situaţiile prevăzute de lege, pe care le înaintează prefectului;

  • cu privire la realizarea Progamului de guvernare:

  • a) asigură strângerea informărilor şi a documentaţiei necesare privind starea generală economico-socială a sectorului în raza teritorială în care este arondat, pe care le transmite prefectului în vederea elaborării raportului anual la nivelul municipiului Bucureşti, raport ce va fi înaintat, potrivit legii, Guvernului;

    b) realizează documentarea cu privire la situaţia şi evoluţia stării generale economico -sociale şi culturale a sectorului.

  • cu privire la afacerile europene:

  • a) colaborează la elaborarea planului de măsuri pentru afaceri europene împreună cu specialiştii celorlate instituţii abilitate şi urmăreşte aplicarea prevederilor cuprinse în strategiile şi programele de reformă a administraţiei publice locale;

    b) urmăreşte ca proiectele actelor administrative emise de autorităţile administraţiei publice locale să fie în concordanţă cu legislaţia europeană în materie şi cu acordurile şi convenţiile organismelor europene, semnate şi ratificate de România.

    c) desfăşurarea de activităţi menite să conducă la cunoaşterea de către autorităţile administraţiei publice locale şi de către cetăţeni a programelor cu finanţare externă iniţiate şi susţinute de Uniunea Europeană şi de alte organisme internaţionale;

    d) realizarea de acţiuni pentru atragerea societăţii civile la activităţile care au legătură cu afacerile europene şi participarea la programele societăţii civile în domeniul afacerilor europene;

  • cu privire la activităţile serviciilor publice deconcentrate:

  • a) urmăresc modul de conlucrare dintre autorităţile administraţiei publice locale ale sectorului şi serviciile publice deconcentrate în soluţionarea problemelor comunităţilor locale;

    b) întocmesc informări cu privire la activitatea desfăşurată de serviciile publice deconcentrate în sectorul în raza teritorială căruia este arondat, semnalizează divergenţele apărute între acestea şi autorităţile administraţiei publice locale de sector şi propun acţiuni concrete de mediere a acestora;

    c) examinează împreună cu autorităţile abilitate stadiul de execuţie a unor lucrări şi acţiuni care se derulează în comun.

  • cu privire la respectarea Legilor şi a Hotărârilor Guvernului, asigurarea ordinii publice şi apărarea drepturilor cetăţenilor:

  • a) participă la organizarea, împreună cu primarul sectorului, a unor acţiuni de cunoaştere şi de aplicare corectă a legii;

    b) desfăşoară unele acţiuni de îndrumare şi de verificare a măsurilor întreprinse de către primari în calitatea lor de reprezentanţi ai statului în unităţile administrativ-teritoriale;

    c) urmăresc îndeplinirea măsurilor dispuse de către prefect, în calitate de preşedinte al comitetului municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă;

  • cu privire la activitatea de informare şi relaţii publice:

  • a) asigură primirea şi înregistrarea petiţiilor adresate prefectului;

    b) îndrumă cetăţenii care se adresează oficiului prefectural în problemele generale sau specifice relaţiei cu publicul.

  • cu privire la aleşii locali:

  • a) întocmesc, pe baza datelor statistice oficiale, proiectul de ordin privind stabilirea numărului de consilieri locali ai sectorului şi îl înaintează spre aprobare prefectului;

    b) asigură îndeplinirea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce revin prefectului în domeniul organizării şi desfăşurării alegerilor locale, parlamentare şi prezidenţiale, precum şi a referendumului naţional ori local;

    c) efectuează verificările necesare, întocmeşte documentaţia şi elaborează propunerile pentru sesizarea Guvernului în vederea dizolvării, în condiţiile legii, a consiliului local de sector, pentru suspendarea din funcţie a unor consilieri sau a primarului de sector ori pentru organizarea referendumului privind încetarea mandatului primarului.

  • îndeplinesc şi alte atribuţii date de prefect sau de către subprefectul coordonator.

  • Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
    Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
    Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.