Ghidul Serviciilor
Presedentia Romaniei
inapoi la firma 10878 vizite
Poza Departamentul de Comunicare Publica
Foto

ATRIBUTIILE DEPARTAMENTULUI DE COMUNICARE PUBLICA

 

Departamentul Comunicare Publică este structura din cadrul Administraţiei Prezidenţiale abilitată să promoveze punctele de vedere ale Preşedintelui României, să propună mesaje şi să redacteze comunicatele de presă, să evalueaze impactul şi contextul mediatic al acţiunilor Preşedintelui. De asemenea, Departamentul de Comunicare Publică preia solicitările mass-media, realizează acreditările de presă şi administrează pagina de internet a instituţiei. Coordonatorul Departamentului Comunicare Publică este şi purtătorul de cuvânt al Preşedintelui României.Departamentul Comunicare Publică este alcătuit din:a). Compartimentul Evaluarea Comunicării;b). Compartimentul Relaţia cu presa, Evenimente, Acreditări; c). Compartimentul Administrare pagină internet / Documentare / BibliotecăDepartamentul Comunicare Publică are următoarele atribuţii principale:a). Compartimentul Evaluarea Comunicării:• Evaluează oportunitatea participării Preşedintelui României la evenimente şi acţiuni publice.• Planifică acţiuni de comunicare publică în concordanţă cu priorităţile asumate de Preşedintele României. • Evaluează impactul mediatic al acţiunilor Preşedintelui României utilizând modele de analiză cantitativă şi calitativă a reflectării în presă, a contextului mediatic, a temelor discursive ale media şi ale actorilor publici.• Elaborează punctaje şi propune realizarea unor evenimente sau acţiuni ale Preşedintelui României.• Redactează mesaje ale Preşedintelui României, în colaborare cu departamentele şi compartimentele instituţiei prezidenţiale.• Monitorizează evoluţiile politice, economice, sociale şi culturale interne şi internaţionale, în colaborare cu departamentele şi compartimentele instituţiei prezidenţiale, în vederea pregătirii optime a apariţiilor publice ale Preşedintelui Romaniei.• Dezvoltă baze de informaţii publice cu privire la tematica prioritară de analiză.• Dezvoltă modele de analiză a surselor publice de informaţii.b). Compartimentul Relaţia cu presa, Evenimente, Acreditări: • Asigură legături permanente cu mass-media, prin transmiterea informaţiilor către presă şi către public*.• Recepţionează şi soluţionează solicitările reprezentantilor mass media.• Realizează acreditările de presă*.• Gestionează participarea reprezentanţilor mass-media la evenimentele organizate de către Administraţia Prezidenţială;• Transmite comunicatele şi informaţiile de presă ale Departamentului de Comunicare Publică, inclusiv declaraţiile Preşedintelui României la/sau în urma activităţilor pe care le desfăşoară*.• Organizează, din punct de vedere tehnic, conferinţele de presă ale Preşedintelui României, respectiv ale Purtătorului de cuvânt al Preşedintelui.• Organizează întâlniri periodice ale Preşedintelui României cu presa română, cu lideri de opinie, cu reprezentanţi ai presei de limbă română din străinătate şi cu reprezentanţi ai presei internaţionale.• Redactarea comunicatelor şi informaţiilor de presă ale Departamentului de Comunicare Publică, inclusiv declaraţiile Preşedintelui României la/sau în urma activităţilor pe care le desfăşoară*;• Asigură transcrierea discursurilor, declaraţiilor sau a alocuţiunilor Preşedintelui României.

c). Compartimentul Administrare pagină internet / Documentare / Bibliotecă:

• Administrează şi actualizează zilnic (text şi foto) pagina web www.presidency.ro • Asigură transmiterea comunicatelor de presă, a discursurilor, declaraţiilor sau alocuţiunilor Preşedintelui României către instituţiile mass-media centrale şi locale, ambasade, precum şi instituţii internaţionale.• Asigură publicarea pe pagina de internet a instituţiei prezidenţiale a declaraţiilor de avere şi interese şi a documentelor care intră sub incidenţa Legii 544/2001. • Prelucrează, gestionează şi oferă informaţii, din surse publice, ce prezintă interes pentru Administraţia Prezidenţială.• Arhivează comunicatele de presă ale Administraţiei Prezidenţiale.• Realizează arhivarea materialelor care sunt pe suport de hârtie.• Asigură prelucrarea publicaţiilor periodice româneşti şi internaţionale.• Arhivează revistele străine intrate în bibliotecă sau împrumutate de la bibliotecile străine, semnalând traduceri sau sinteze din aceste reviste.• Dezvoltă relaţii cu oficii de diplomaţie publică/culturală prezente la Bucureşti, în vederea obţinerii împrumutului de cărţi noi, de reviste sau de donaţii de carte. • Menţine relaţiile de colaborare cu Biblioteca Naţională, cu Biblioteca Centrală Universitară, cu Biblioteca Academiei pentru obţinerea unor publicaţii sau a unor programe de prelucrare automată a informaţiilor.• Achiziţionează cărţi de la Colectura bibliotecilor sau de la diverse edituri pe care le înregistrează şi prelucrează.• Gestionează fondul de carte.Atribuţiile şi sarcinile pentru fiecare salariat se stabilesc prin fişa postului, aprobată de şeful Departamentului Comunicare Publică.* Se vor avea în vedere prevederile din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, articolele 15, 16, 17, 18, 19 cât şi cele din Hotărârea 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 544/2001, articolele 6,7, 8, 10, 29, 30.

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.