ATRIBUTIILE DEPARTAMENTULUI MANAGEMENTUL RESURSELOR
Departamentul Managementul Resurselor asigură gestionarea, administrarea şi utilizarea resurselor financiare, materiale şi umane din cadrul Administraţiei Prezidenţiale.Departamentul Managementul Resurselor reprezintă instituţia prezidenţială în relaţiile cu instituţiile centrale şi locale ale puterii de stat, Guvernul României, ministere şi alte organisme în probleme de specialitate, în vederea îndeplinirii atribuţiunilor sale specifice, prin compartimentele sau serviciile subordonate.Serviciile din cadrul Departamentului Managementul Resurselor care exercită atribuţii pentru realizarea activităţii privind asigurarea resurselor sunt: 1) Compartimentul Audit Intern2) Compartimentul Juridic3) Biroul Resurse Umane4) Direcţia economică:4.1. Seviciul Financiar – Contabilitate4.2. Biroul Achiziţii4.3. Biroul Logistic 5) Direcţia Tehnică şi Administrativă: 5.1. Serviciul P.S.I. – Securitatea muncii5.2. Serviciul Exploatare Instalaţii5.3. Serviciul Gospodărie5.4. Serviciul Amenajări Spaţii Verzi Atribuţiile serviciilor din cadrul Departamentului Managementul Resurselor sunt următoarele:1. COMPARTIMENTUL AUDIT INTERNActivitatea Compartimentului audit intern se organizează şi se desfăşoară pe baza legilor şi reglementărilor specifice. Este un compartiment independent care nu poate fi implicat în activităţile departamentelor şi compartimentelor pe care le auditează sau le consiliază.Compartimentul audit îşi desfăşoară activitatea în baza planului anual şi pe termen lung, aprobat de către ordonatorul principal de credite, utilizând metodologii specifice care cuprind standarde de audit şi proceduri formalizate pe activităţi. Compartimentul audit intern efectuează misiuni de audit intern şi consiliere asupra tuturor activităţilor şi departamentelor/compartimentelor Administraţiei Prezidenţiale, inclusiv Muzeului Naţional Cotroceni, pentru a evalua dacă sistemele de management financiar si control sunt transparente si conforme cu normele de legalitate, economicitate, eficienţă si eficacitate.Compartimentul audit intern are următoarele atribuţii principale: • evaluează angajamentele bugetare şi legale din care derivă direct sau indirect obligaţii de plată. • evaluează plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale.• examinează legalitatea, regularitatea şi conformitatea operaţiunilor, identificând erorile, risipa, gestiunea defectuoasă şi frauduloasă, propune măsuri şi soluţii ordonatorului principal de credite. • examinează modul de constituire a veniturilor proprii, din servicii, concesionarea, închirierea de bunuri din domeniul public al statului, donaţii şi sponsorizări, urmărind evaluarea economicităţii, eficacităţii şi eficienţei utilizării resurselor financiare, umane şi materiale pentru îndeplinirea obiectivelor şi obţinerea rezultatelor stabilite.• examinează alocarea creditelor bugetare.• examinează sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia ca principal instrument de cunoaştere, gestiune şi control patrimonial, examinează şi evaluează rezultatele.• examinează regularitatea sistemelor de fundamentare a deciziilor, planificarea, programarea, organizarea şi coordonarea deciziilor, precum şi urmărirea şi controlul îndeplinirii acestora. • identifică slăbiciunile sistemelor de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme, ale unor proiecte sau ale unor operaţiuni, propune măsuri pentru corectarea acestora şi eliminarea riscurilor, după caz.• evaluează sistemele informatic. • efectuează unele misiuni dispuse de ordonatorul principal de credite, care nu au fost nominalizate în planul de audit pe anul respective. • elaborează norme metodologice specifice de audit intern.• elaborează raportul anual pentru activitatea auditului intern. • raportează Unităţii Centrale de Armonizare pentru Audit din cadrul Ministerului Finanţelor Publice despre cazurile de neimplementare a recomandărilor rezultate din misiunile de audit.• auditorii interni au acces la toate datele şi informaţiile, inclusiv la cele existente în format electronic, pe care le consideră relevante pentru scopul şi obiectivele precizate în ordinul de serviciu. • auditorii interni pot solicita date, informaţii, precum şi copii ale documentelor certificate pentru conformitate de la persoanele aflate în legătură cu structura auditată, iar acestea au obligaţia de a le pune la dispoziţie.• auditorii interni pot efectua orice fel de reverificări financiare şi contabile legate de activităţile de control intern la care acestea au fost supuse. • auditorii interni, în cazul identificării unor iregularităţi, neconformităţi sau posibile prejudicii, raportează de îndată Ordonatorului principal de credite. Departamentul Managementul ResurselorConsilier de Stat Andreia Cristina IanaATRIBUTIILE DEPARTAMENTULUI MANAGEMENTUL RESURSELORDepartamentul Managementul Resurselor asigură gestionarea, administrarea şi utilizarea resurselor financiare, materiale şi umane din cadrul Administraţiei Prezidenţiale.Departamentul Managementul Resurselor reprezintă instituţia prezidenţială în relaţiile cu instituţiile centrale şi locale ale puterii de stat, Guvernul României, ministere şi alte organisme în probleme de specialitate, în vederea îndeplinirii atribuţiunilor sale specifice, prin compartimentele sau serviciile subordonate.Serviciile din cadrul Departamentului Managementul Resurselor care exercită atribuţii pentru realizarea activităţii privind asigurarea resurselor sunt: 1) Compartimentul Audit Intern2) Compartimentul Juridic3) Biroul Resurse Umane4) Direcţia economică:4.1. Seviciul Financiar – Contabilitate4.2. Biroul Achiziţii4.3. Biroul Logistic 5) Direcţia Tehnică şi Administrativă: 5.1. Serviciul P.S.I. – Securitatea muncii5.2. Serviciul Exploatare Instalaţii5.3. Serviciul Gospodărie5.4. Serviciul Amenajări Spaţii VerziAtribuţiile serviciilor din cadrul Departamentului Managementul Resurselor sunt următoarele:1. COMPARTIMENTUL AUDIT INTERNActivitatea Compartimentului audit intern se organizează şi se desfăşoară pe baza legilor şi reglementărilor specifice. Este un compartiment independent care nu poate fi implicat în activităţile departamentelor şi compartimentelor pe care le auditează sau le consiliază.Compartimentul audit îşi desfăşoară activitatea în baza planului anual şi pe termen lung, aprobat de către ordonatorul principal de credite, utilizând metodologii specifice care cuprind standarde de audit şi proceduri formalizate pe activităţi. Compartimentul audit intern efectuează misiuni de audit intern şi consiliere asupra tuturor activităţilor şi departamentelor/compartimentelor Administraţiei Prezidenţiale, inclusiv Muzeului Naţional Cotroceni, pentru a evalua dacă sistemele de management financiar si control sunt transparente si conforme cu normele de legalitate, economicitate, eficienţă si eficacitate.Compartimentul audit intern are următoarele atribuţii principale: • evaluează angajamentele bugetare şi legale din care derivă direct sau indirect obligaţii de plată. • evaluează plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale.• examinează legalitatea, regularitatea şi conformitatea operaţiunilor, identificând erorile, risipa, gestiunea defectuoasă şi frauduloasă, propune măsuri şi soluţii ordonatorului principal de credite. • examinează modul de constituire a veniturilor proprii, din servicii, concesionarea, închirierea de bunuri din domeniul public al statului, donaţii şi sponsorizări, urmărind evaluarea economicităţii, eficacităţii şi eficienţei utilizării resurselor financiare, umane şi materiale pentru îndeplinirea obiectivelor şi obţinerea rezultatelor stabilite.• examinează alocarea creditelor bugetare.• examinează sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia ca principal instrument de cunoaştere, gestiune şi control patrimonial, examinează şi evaluează rezultatele.• examinează regularitatea sistemelor de fundamentare a deciziilor, planificarea, programarea, organizarea şi coordonarea deciziilor, precum şi urmărirea şi controlul îndeplinirii acestora. • identifică slăbiciunile sistemelor de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme, ale unor proiecte sau ale unor operaţiuni, propune măsuri pentru corectarea acestora şi eliminarea riscurilor, după caz.• evaluează sistemele informatic. • efectuează unele misiuni dispuse de ordonatorul principal de credite, care nu au fost nominalizate în planul de audit pe anul respective. • elaborează norme metodologice specifice de audit intern.• elaborează raportul anual pentru activitatea auditului intern. • raportează Unităţii Centrale de Armonizare pentru Audit din cadrul Ministerului Finanţelor Publice despre cazurile de neimplementare a recomandărilor rezultate din misiunile de audit.• auditorii interni au acces la toate datele şi informaţiile, inclusiv la cele existente în format electronic, pe care le consideră relevante pentru scopul şi obiectivele precizate în ordinul de serviciu. • auditorii interni pot solicita date, informaţii, precum şi copii ale documentelor certificate pentru conformitate de la persoanele aflate în legătură cu structura auditată, iar acestea au obligaţia de a le pune la dispoziţie.• auditorii interni pot efectua orice fel de reverificări financiare şi contabile legate de activităţile de control intern la care acestea au fost supuse. • auditorii interni, în cazul identificării unor iregularităţi, neconformităţi sau posibile prejudicii, raportează de îndată Ordonatorului principal de credite.1. BIROUL RESURSE UMANEBiroul Resurse Umane răspunde de gestionarea şi evidenţa resurselor umane şi de salarizarea personalului încadrat la Administraţia Prezidenţială.Biroul Resurse Umane are următoarele atribuţii principale: • Întocmeşte proiectul de buget privind cheltuielile cu salariile, numărul maxim de posturi în structura de personal propusă şi fondul aferent salariilor de bază.• Întocmeşte şi verifică statele de funcţii, în conformitate cu structura organizatorică aprobată, în limita prevederilor bugetare, actualizează statele de funcţii în conformitate cu dispoziţiile legale.• Elaborează şi actualizează Regulamentul de organizare şi funcţionare al Administraţiei Prezidenţiale, în colaborare cu departamentele şi compartimentele instituţiei.• Elaborează şi actualizează Regulamentul de ordine interioară, conform reglementărilor legale în vigoare. • Redactează deciziile de numire a consilierilor de stat, precum şi alte decizii, dispoziţii şi ordine din cadrul Administraţiei Prezidenţiale.• Organizează concursuri/examene/interviuri în vederea încadrării de personal, în colaborare cu şefii de departament/compartiment. • Verifică şi răspunde de aplicarea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor, conform actelor normative în vigoare, şi stabileşte salariile de bază. • Gestionează dosarele profesionale şi personale ale salariaţilor şi fişele de post pentru salariaţii Administraţiei Prezidenţiale în conformitate cu normele legale în vigoare.• Asigură implementarea prevederilor legale privind declaraţiile de interese şi declaraţiilor de avere pentru persoanele cu funcţii de conducere/control şi funcţionarii publici.• Întocmeşte contracte de muncă şi acte adiţionale la contractele de muncă, dispoziţii privind încadrarea, promovarea, avansarea, sancţionarea, suspendarea sau înceterea raporturilor de muncă sau de serviciu ale salariaţilor.• Întocmeşte dispoziţii de indexare, dispoziţii de acordare a salariilor de merit, dispoziţii de acordare a sporurilor la salariile de bază, cu respectarea legilor în vigoare. Ţine permanent legătura cu Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii şi Familiei şi cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.• Răspunde de întocmirea, completarea şi păstrarea carnetelor de muncă pentru întreg personalul Administraţiei Prezidenţiale.• Calculează procentul sporului de vechime în muncă şi procentul sporului pentru stabilitate pentru personalul instituţiei prezidenţiale.• Întocmeşte dosare de pensionare pentru limită de vârstă şi pentru invaliditate, conform legislaţiei în vigoare.• Elaborează planul de formare profesională a personalului în conformitate cu cu nevoile de formare profesională a salariaţilor pe baza propunerilor departamentelor/compartimentelor din instituţie.• Urmăreşte derularea contractelor de formare profesională.• Întocmeşte situaţia de monitorizare lunară a cheltuielilor de personal solicitată de Ministerul Finanţelor Publice, conform legilor în vigoare. • Gestionează fondul de salarii aprobat anual în baza legii bugetului de stat; întocmeşte documentele necesare calculului şi acordării drepturilor legale.• Întocmeşte statele de plată pentru indemnizaţiile preşedintelui, consilierilor prezidenţiali şi de stat, statele de plată pentru salariile şi alte drepturi băneşti ale salariaţilor din serviciile Administraţiei Prezidenţiale şi statele de plată a indemnizaţiilor care se acordă colaboratorilor.• Întocmeşte centralizatorul statelor de salarii, situaţia recapitulativă şi stabileşte suma netă de plată cuvenită demnitarilor, salariaţilor şi colaboratorilor.• Stabileşte fondul premiilor trimestriale şi a premiului anual şi întocmeşte statul de plată pentru acordarea acestora. • Calculează şi virează obligaţiile de plată la bugetul general consolidat: impozitul pe venituri din salarii şi contribuţiile pentru asigurările sociale, asigurările pentru şomaj, asigurările sociale de sănătate şi asigurările pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi alte obligaţii prevăzute de lege; stabileşte sumele cuvenite terţilor; calculează reţinerile din indemnizaţiile demnitarilor şi salariile personalului; transmite Direcţiei economice situaţia recapitulativă în vederea ordonanţării pentru efectuarea plăţilor. • Depune la unitatea bancară cererile privind emiterea de carduri pentru noii angajaţi, distribuie salariaţilor cardurile emise de unităţile bancare, depune lunar situaţia persoanelor cărora le-a încetat contractul individual de muncă şi a documentaţiilor privind acordarea facilităţilor de trezorerie (overdraft) ori de câte ori este cazul.• Ţine evidenţa individuală a drepturilor salariale şi de personal acordate în cursul anului demnitarilor, salariaţilor şi colaboratorilor şi eliberează, la cerere, adeverinţe cu veniturile realizate de aceştia.• Ţine evidenţa lunară a veniturilor din indemnizaţii şi salarii realizate de demnitari, salariaţi şi colaboratori, a impozitului şi contribuţiilor sociale calculate, reţinute şi virate; întocmeşte fişe fiscale pentru fiecare demnitar, salariat şi colaborator, în condiţiile legii.• Întocmeşte lunar declaraţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a contribuţiei de plată datorată pentru asigurările sociale, pentru asigurările sociale de sănătate, asigurările pentru şomaj, precum şi declaraţia privind obligaţiile de plată către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru asigurări sociale de sănătate şi pentru concedii şi indemnizaţii. Eliberează adeverinţe privind plata contribuţiei de asigurări sociale pentru întocmirea dosarului de pensie, a contribuţiei la bugetul asigurărilor pentru şomaj şi a contribuţiei la bugetul asigurărilor sociale de sănătate.• Întocmeşte şi actualizează evidenţa salariaţilor privind asigurările sociale de sănătate, în funcţie de opţiunile acestora.• Întocmeşte chestionare statistice lunare, semestriale şi anuale privind fondul de salarii, structura personalului şi alţi indicatori de muncă şi salarii.• Stabileşte funcţiile gestionare pentru care urmează a se reţine garanţia şi cuantumul garanţiei împreună cu Direcţia Economică.• Urmăreşte efectuarea controlului medical al salariaţilor la angajarea în muncă şi periodic.• Asigură instruirea, testarea şi perfecţionarea profesională periodică a persoanelor cu atribuţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.• Elaborează, împreună cu responsabili pe probleme de securitatea şi sănătatea în muncă, normativele de acordare a echipamentelor de protecţie, de lucru şi a materialelor igienico-sanitare.• Ia măsuri pentru autorizarea exercitării meseriilor şi profesiilor din cadrul instituţiei.• Verifică la locurile de muncă, cunoaşterea şi aplicarea de către toţi salariaţii a măsurilor tehnice, sanitare, organizatorice şi a prevederilor legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. 2.. COMPARTIMENTUL JURIDICCompartimentul Juridic exercită atribuţii de avizare şi control privind legalitatea şi conformitatea dispoziţiilor şi ordinelor ordonatorului principal de credite, respinge în scris avizarea dacă documentele respective nu îndeplinesc condiţiile normelor legale, asigură asistenţă juridică de specialitate la nivelul departamentului.Compartimentul juridic are următoarele atribuţii principale: • Asigură consultanţă juridică Departamentului Managementul Resurselor• Verifică legalitatea actelor cu caracter juridic şi administrativ primite spre avizare• Întocmeşte, analizează şi avizează contractele economice încheiate la nivelul instituţiei prezidenţiale • Avizează dispoziţiile, ordinele şi deciziile ordonatorului principal de credite • Avizează contractele individuale de muncă şi actele adiţionale la contractile individuale de muncă• Avizează deciziile de sancţionare disciplinară emise de şeful Departamentului Managementul Resurselor • Avizează orice alte lucrări cu caracter juridic dispuse de şeful Departamentului Managementul Resurselor• Exercită procedura concilierii directe în vederea soluţionării debitelor înregistrate în evidenţa contabilă şi comunicate de Serviciul Financiar-Contabil, precum şi a litigiilor apărute la nivelul Administraţiei Prezidenţiale• Face demersurile necesare obţinerii titlurilor executorii şi urmăreşte împreună cu Serviciul Financiar-Contabil punerea în executare a acestora, precum şi lichidarea debitelor 3. DIRECŢIA ECONOMICĂDirecţia economică fundamentează şi elaborează proiectul bugetului de stat pe baza propunerilor compartimentelor de specialitate, asigură evidenţa angajamentelor bugetare şi legale, efectuează plăţile în conformitate cu prevederile bugetare aprobate, răspunde de achiziile publice efectuate, asigură aprovizionarea cu bunuri, coordonează parcul auto şi sistemul informatic al instituţiei prezidenţiale.Direcţia Economică este alcătuită din:a) Seviciul Financiar – Contabilitateb) Biroul Achiziţiic) Biroul Logistic Atribuţiile serviciilor din cadrul Direcţiei economice sunt: 4.1. SERVICIUL FINANCIAR-CONTABILITATEServiciul financiar – contabil asigură gestionarea, administrarea şi utilizarea creditelor bugetare puse la dispoziţia Administraţiei Prezidenţiale prin bugetul de stat, asigură evidenţa angajamentelor bugetare şi legale, ţine evidenţa contabilă sintetică şi analitică a patrimoniului, efectuează plăţile în conformitate cu prevederile bugetare aprobate, întocmeşte situaţiile financiare la termenele prevăzute de lege şi răspunde de înregistrarea corectă a operaţiunilor patrimoniale.Serviciul financiar-contabilitate are următoarele atribuţii principale: • Întocmeşte documentaţia privind bugetul anual al Administraţiei Prezidenţiale şi al Muzeului Naţional Cotroceni - instituţie subordonată, conform metodologiei Ministerului Finanţelor Publice, în colaborare cu compartimentele de specialitate.• Urmăreşte execuţia bugetului de cheltuieli aprobat anual pentru Administraţia Prezidenţială şi pentru Muzeul Naţional Cotroceni prin legea anuală a bugetului de stat, în conformitate cu prevederile Legii nr.72/1996 privind finanţele publice, Legii nr.82/1991, legea contabilităţii, precum şi cu alte legi, acte şi reglementări cu caracter normativ în domeniu şi întocmeşte proiectul bugetului de cheltuieli pentru anul următor celui în execuţie.• Întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile patrimoniale, precum şi balanţe de verificare sintetice şi analitice.• Înregistrează operaţiile patrimoniale în evidenţa contabilă sintetică şi analitică privind cheltuielile curente.• Evidenţiază rezultatele inventarierii anuale a patrimoniului, consemnate în procese-verbale de inventariere care se înregistrează atât în evidenţa tehnicoperativă, cât şi în contabilitate. Datele înregistrate în contabilitate şi în bilanţul contabil sunt puse de acord cu situaţia reală a elementelor patrimoniale stabilite pe baza inventarierii anuale. • Urmăreşte reflectarea în contabilitate a rezultatelor casării bunurilor, potrivit reglementărilor legale. • Efectuează plata cheltuielilor din bugetul Administraţiei Prezidenţiale pe baza documentelor de angajare, lichidare şi ordonanţare aprobate de persoanele împuternicite. Întocmeşte instrumentele de plată aferente şi le depune în termenele legale pentru efectuarea plăţii.• Ţine evidenţa angajamentelor legale şi bugetare, potrivit legi. • Verifică şi avizează pentru control financiar preventiv operaţiunile privind deschiderea, repartizarea şi modificarea creditelor bugetare. Asigură efectuarea controlului financiar preventiv propriu la nivelul Administraţiei Prezidenţiale, conform legislaţiei în domeniu. Exercită aplicarea vizei de control financiar-preventiv după realizarea controlului de legalitate, regularitate şi bugetar. • Întocmeşte listele anuale pentru cheltuielile de capital finanţate de la bugetul de stat, pe baza strategiei şi programelor de dezvoltare a activităţilor specifice instituţiei prezidenţiale. • Intocmeşte şi transmite lunar, trimestrial şi anual către forurile abilitate stabilite prin lege, raportarile privind modul de utilizare, administrare şi gestionare a creditelor bugetare avute la dispoziţie.• Elaborează proiecte de acte normative şi reglementări specifice instituţiei prezidenţiale.