Ghidul Serviciilor
Presedentia Romaniei
inapoi la firma 10878 vizite
Poza Relatia cu Autoritile Publice
Foto

Departamentul pentru Relaţia cu Autorităţile Publice şi Societatea Civilă  

 

ATRIBUTIILE DEPARTAMENTULUI PENTRU RELAŢIA CU AUTORITĂŢILE PUBLICE ŞI SOCIETATEA CIVILĂ

 

Departamentul pentru Relaţia cu Autorităţile Publice şi Societatea Civilă este o structură în cadrul Administraţiei Prezidenţiale care contribuie la definirea raporturilor şi realizarea dialogului cu Parlamentul, Guvernul, partidele politice, administaţia publică locală şi organizaţiile neguvernamentale. Departamentul pentru Relaţia cu Autorităţile Publice şi Societatea Civilă este format din:a) Compartimentul Cultură şi Culteb) Compartimentul Probleme Cetăţeneşti c) Compartimentul pentru Promovarea Sportului.Atribuţiile compartimentelor din cadrul Departamentului pentru Relaţia cu Autorităţile Publice şi Societatea Civilă sunt:4.1. COMPARTIMENTUL CULTURĂ ŞI CULTE• Semnalează oportunitatea participării şi a reprezentării Preşedintelui României la evenimente naţionale şi internaţionale din domeniul culturii şi cultelor;• Pregăteşte şi prezintă mesaje corespunzătoare domeniului coordonat, care urmează să fie adresate de Preşedintele României;• Elaborează documentări, sinteze, rapoarte, propuneri privind domeniile culturii şi cultelor;• Participă, pe bază de mandat, la activităţile importante desfăşurate în spaţiul vieţii culturale şi a cultelor din România, în special la cele privind cunoaşterea priorităţilor şi stimularea reglementării legislative a domeniilor respective; la simpozioane, congrese, sesiuni omagiale şi la alte evenimente reprezentative, la nivel naţional şi internaţional;• Menţine relaţia de comunicare şi informare reciprocă asupra problematicii domeniului cu Institutul Cultural Român, Ministerul Culturii şi Cultelor, Secretariatul de Stat pentru Culte, Academia Română, cultele din România;• Participă la elaborarea programului cultural al Muzeului Naţional Cotroceni;• Coordonează evenimentele culturale care se desfăşoară în cadrul Administraţiei Prezidenţiale.• Atribuţiile şi sarcinile pentru fiecare salariat se stabilesc prin fişa postului, aprobată de şeful Compartimentului Cultură Culte.4.2. COMPARTIMENTUL PROBLEME CETĂŢENEŞTI• Soluţionarea petiţiilor adresate Preşedintelui României în conformitate cu Normele privind procedura de soluţionare a petiţiilor adresate Preşedintelui României, emise în baza Legii nr. 233/2002 de aprobare a Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor sunt cuprinse în Regulamentul de Ordine Interioară al Administraţiei Prezidenţiale Termenul de răspuns către petent din partea Compartimentului Probleme Cetăţeneşti este de 45 de zile;• Transmiterea memoriilor şi petiţiilor, spre competentă soluţionare, instituţiilor administraţiei publice centrale şi locale sau compartimentelor specifice ale Administraţiei Prezidenţiale, precum şi a răspunsurilor către petenţi;• Primirea şi înregistrarea cererilor de graţiere, obţinerea avizului consultativ din partea Ministerului Justiţiei şi transmiterea răspunsurilor către petenţi, în conformitate cu prevederile Legii nr. 546/2002 privind graţierea;• Propune, în cazuri sociale deosebite, acordarea unor ajutoare financiare din fondul cu această destinaţie la dispoziţia Preşedintelui României;• Prelucrarea statistică a datelor şi informaţiile provenite din petiţiile şi memoriile adresate Preşedintelui României şi întocmirea periodică (lunar) a unor rapoarte privind problemele semnalate de cetăţeni;• Alcătuirea unor dosare de sinteză, pe probleme specifice, conţinând solicitări adresate Preşedintelui României de către persoane fizice, comunităţi sau grupuri comunitare, privind unele aspecte sociale individuale sau colective;• Organizarea şi asigurarea liberului acces la informaţiile de interes public, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001, cu excepţia dispoziţiilor speciale privind accesul mijloacelor de informare în masă la informaţiile de interes public;• Stocarea datelor şi informaţiilor referitoare la petiţiile şi memoriile adresate Preşedintelui României şi arhivarea documentelor, cu respectarea prevederilor legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;• Documentare privind actele normative adoptate de Parlament şi Guvern, modalităţi de ameliorare a comunicării cu publicul;• Atribuţiile şi sarcinile pentru fiecare salariat se stabilesc prin fişa postului, aprobată de şeful Compartimentul Probleme Cetăţeneşti.4.3. COMPARTIMENTUL PENTRU PROMOVAREA SPORTULUI • Asigură expertiza în problemele generale ale sportului, sprijină evenimente de importanţă majoră sportivă pentru România;• Semnalează oportunitatea prezenţei şi a reprezentării Preşedintelui României la diverse manifestări interne şi internaţionale sportive;• Informează asupra politicilor şi programelor guvernamentale în domeniul sportului;• Colaborează cu instituţiile statului, cu instituţiile internaţionale de profil, cu ONG-uri având ca obiect de activitate sportul;• Formulează propuneri concrete bazate pe semnalele primite din lumea sportului pentru îmbunătăţirea activităţii domeniului; • Asigură dialogul între Administraţia Prezidenţială şi instituţiile şi organizaţiile care au obiect de activitate domeniul sportului.• Atribuţiile şi sarcinile pentru fiecare salariat se stabilesc prin fişa postului, aprobată de şeful Compartimentului pentru Promovarea Sportului.

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.