ASISTENTUL PERSONAL
Ce este asistentul personal ?
persoana care supravegheaza, acorda asistenta si îngrijire permanenta copilului sau adultului cu handicap grav.
Ce conditii trebuie sa îndeplinesti pentru a fi asistent personal ?
vârsta minima 18 ani sa nu fi suferit condamnari pentru savârsirea unor infractiuni incompatibile cu statutul de asistent personal capacitate deplina de exercitiu stare de sanatate corespunzatoare, atestata de medicul de ertificate pe baza unui examen medical de specialitate absolvent cel putin al cursurilor învatamântului general obligatoriu, cu exceptia rudelor si a finilor pâna la gradul al IV-lea ertifica ale persoanei cu handicap grav, precum si a sotului sau sotiei, dupa caz.
Cui trebuie sa te adresezi ?
Serviciului Monitorizare a Asistentilor Personali, (cu sediul în în B-dul Regina Elisabeta nr.29-31, Sector 5, Bucuresti, telefon: 021.310.17.31 sau 021.314.43.18 / int.198)
Ce trebuie sa faci ?
Depuneti cererea scrisa însotita de actele necesare dosarului de angajare în functia de asistent personal.Acte necesarecererea de angajare copia actului de identitate copia certificatului de casatorie cazierul judiciar actul de examinare medicala al asistentului personal copia actului care certifica ultimele studii absolvite carnetul de munca sau declaratia potrivit careia solicitantul nu are carnet de munca copia ultimei note de lichidare daca asistentul personal este ertifica, va depune copia deciziei de pensionare copia actului de identitate al persoanei cu handicap grav certificatul de încadrare în grad de handicap al persoanei asistate acordul scris al familiei sau al sustinatorilor legali ai persoanei cu handicap asistate curriculum vitae. In termen de 30 zile de la data înregistrarii cererii se efectueaza în mod obligatoriu ancheta sociala la domiciliul persoanei care a solicitat angajarea în functia de asistent personal, precum si la cel al persoanei cu handicap, urmând ca, în caz favorabil, persoana sa se prezinte la sediul în B-dul Regina Elisabeta nr.29-31, în vederea semnarii documentelor de angajare.
IMPORTANT !
Persoana cu handicap sau reprezentantul legal al acesteia au obligatia, conform legii, sa anunte Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 5, în termen de 48 de ore, cu privire la orice modificare survenita în situatia socio-economico-medicala (ex: schimbare acte identitate, schimbare certificate de încadrare în grad de handicap, obtinerea altor venituri, etc.), de natura sa modifice acordarea acestor drepturi.