Ghidul Serviciilor
Pro Biliard
inapoi la firma 237 vizite
Poza Regulamente
Foto

SNOOKER REGULI INTERNATIONALE STANDARDIZATE

SECTIUNEA

1. ECHIPAMENT

1.MASA STANDARD

2.POZITIA BILELOR

( a ) La inceputul fiecarei partide bila alba se afla in mina iar bilele obiect sint pozitionate pe masa dupa cum urmeaza : ( i ) bilele rosii sint asezate cit mai strins posibil sub forma de triunghi echilateral cu virful pe linia longitudinala mediana a mesei dupa punctul piramidei ( cit mai apropiat de roz dar fara sa o atinga ) si cu baza triunghiului paralela cu manta superioara , ( ii ) galben in coltul din dreapta al D-ului , ( iii ) verde in coltul din stinga al D-ului , ( iv ) maro in mijlocul liniei de baza , ( v ) albastru in punctul central , ( vi ) roz in punctul piramidei , ( vii ) negru in punctul superior .

( b ) Dupa inceperea partidei , o bila care se afla in joc poate fi curatata de arbitru la cererea rezonabila a unui jucator si : ( i ) pozitia pe masa a bilei - daca nu este fixa - se va marca cu un dispozitiv adecvat inainte de ridicarea ei pentru curatare , ( ii ) dispozitivul folosit pentru a marca pozitia bilei pe masa o va inlocui pe aceasta si va avea valoarea ei pina cind bila va fi reasezata . Daca vreun jucator atinge sau misca dispozitivul va fi penalizat fara ca acest lucru sa afecteze ordinea venirii la masa . Arbitrul va incerca sa reaseze dispozitivul sau bila curatata cit mai aproape de pozitia initiala .

 

3.DESFASURAREA JOCULUI

 

4.SFIRSITUL PARTIDEI , AL JOCULUI SI AL MECIULUI ( a )

 

5.JOCUL DIN POZITIA  IN MINA

 

Pentru a juca din pozitia “ in mina “, bila alba trebuie asezata in interiorul sau pe liniile D-ului si poate fi jucata in orice directie .

6.LOVIREA SIMULTANA A DOUA BILE

Doua bile nu trebuie lovite simultan la primul impact cu bila alba decit daca sint doua bile rosii sau o bila libera si o bila la rind .

 

7.REASEZAREA BILELOR COLORATE

 

8.BILA LIPITA

 

9.BILA PE MARGINEA COSULUI ( a )

 

10.POZITIA “ IN SNOOKER “ DUPA UN FAULT

 

11.FAULTURI

 

12.PENALIZARI

Toate faulturile vor fi penalizate cu minimum patru puncte cu exceptia penalizarilor mai mari indicate mai jos in paragrafele de la ( a ) la ( d ) . Se penalizeaza cu :

 

13.REPETAREA LOVITURII

Daca dupa un fault , un jucator ii cere adversarului sa repete lovitura , aceasta cerere nu mai poate fi retrasa . Jucatorul care a comis faultul si caruia i se cere sa repete lovitura are dreptul 

14.FAULT SI O GRESEALA

Tragatorul trebuie sa faca tot posibilul , folosindu-si abilitatea , pentru a lovi bila la rind . Daca arbitrul considera ca aceasta regula e incalcata , va anunta “ FAULT SI O GRESEALA “ cu exceptia cazului cind pe masa a mai ramas numai bila neagra sau daca exista o situatie in care este imposibila lovirea bilei la rind . In acest ultim caz se presupune ca tragatorul incearca lovirea bilei la rind , chiar daca joaca direct sau indirect in directia ei , si cu suficienta forta ( dupa parerea arbitrului ).

 

15.BILE MISCATE DE CATRE ALTII DECIT JUCATORII

Daca o bila , stationara sau in miscare , este deranjata de catre altcineva decit jucatorii , ea va fi repozitionata de catre arbitru la locul ei sau in locul unde acesta considera ca s-ar fi oprit fara nici o penalizare .

16.MECI NUL

Daca arbitrul considera ca exista sau poate fi creata o pozitie de meci nul , el trebuie sa le ofere jucatorilor posibilitatea de a rejuca partida . Daca unul dintre jucatori nu este de acord , arbitrul poate lasa jocul sa continue in vederea schimbarii situatiei dupa o perioada stabilita ( de obicei dupa trei lovituri ale fiecarui jucator , dar la latitudinea arbitrului ) . Daca dupa ce aceasta perioada a expirat , situatia a ramas in esenta neschimbata , arbitrul va anula scorul existent si va aranja bilele pentru rejucarea partidei iar : ( i ) acelasi jucator va executa lovitura de debut , ( ii ) aceeasi ordine de joc va fi mentinuta .

 

17.JOCUL DE DUBLU

( a ) Intr-un joc de dublu , fiecare echipa va alterna la inceputul fiecarei partide iar ordinea de joc se va stabili la inceputul fiecarei partide si se va mentine neschimbata pe toata durata ei .

 

18.FOLOSIREA ECHIPAMENTULUI AUXILIAR

Este responsabilitatea jucatorului sa ia si sa indeparteze orice echipament auxiliar pe care il foloseste la masa .

Daca acest echipament este defect sau necorespunzator si va cauza atingerea vreunei bile de catre tragator , nu se va dicta nici o penalizare . Daca este nevoie , arbitrul va repozitiona bilele in concordanta cu regula 15 de mai sus , iar tragatorului , daca este intr-o serie , i se va permite sa continue fara penalizare .

 

19.INTERPRETARE

 

SECTIUNEA 4. JUCATORII

1.TRAGERE DE TIMP

Daca arbitrul considera ca un jucator incearca sa traga de timp in executarea unei lovituri sau a unei serii de lovituri , il va avertiza pe jucator ca este pasibil de pierderea partidei in favoarea adversarului sau .

 

2.COMPORTARE NESPORTIVA

Pentru refuzul continuarii unei partide sau pentru o comportare care , in opinia arbitrului , este intentionat si persistent nesportiva , incluzind tragerea de timp descrisa mai sus in regula 1 , precum si pentru o comportare nedemna de un gentleman , un jucator poate pierde partida . Arbitrul trebuie sa il avertizeze pe jucator ca aceasta comportare , daca continua , poate duce la pierderea jocului .

 

3.PENALIZARI

 

4.ADVERSARUL TRAGATORULUI

Cind tragatorul joaca , adversarul sau este obligat sa nu stea si sa nu se miste in cimpul vizual al acestuia . Adversarul poate sta in picioare sau jos la o distanta rezonabila de masa .

 

5.ABSENTA

In cazul absentei din camera , jucatorul care nu este la masa poate delega pe altcineva sa-i urmareasca interesele si sa ceara un fault , daca este cazul . Aceasta intelegere va fi adusa la cunostinta arbitrului inaintea plecarii din camera .

 

6.ABANDONUL

( a ) Un jucator poate abandona numai cind este tragator .Adversarul poate accepta sau refuza abandonul , care devine nul si neavenit daca adversarul alege continuarea jocului .

( b ) Cind totalul punctelor inscrise este luat in considerare si un jucator abandoneaza o partida , valoarea bilelor ramase pe masa se va adauga la scorul adversarului . In acest caz, fiecare bila rosie va conta ca avind opt puncte , la totalul lor adunindu-se valoarea bilelor colorate - 27 puncte .

 

SECTIUNEA 5. OFICIALII

1.ARBITRUL

 

2.SCORERUL

Scorerul trebuie sa tina scorul pe tabela si sa-l ajute pe arbitru la indeplinirea indatoririlor sale . El poate fi de asemenea si marcator .

 

3.MARCATORUL

Marcatorul va tine o evidenta exacta a tuturor loviturilor pe fisa de arbitraj , indicind faulturile cind este cazul precum si scorul fiecarui jucator sau echipe . De asemenea el va tine si evidenta punctelor inscrise in diversele serii .

 

4.AJUTORUL ACORDAT DE CATRE OFICIALI

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.