Numele unei companii sau a unui produs este cel mai important element de identitate. Este primul pas in construirea unui brand.
Un nume bine ales va ofera impactul pe care il doriti pentru noul brand pe care il creati.Din acest motiv, alegerea unui nume este un proces complex, influentat de foarte multi factori.
Un nume bun inseamna:
- Sa va dea o identitate distincta pe piata
- Sa nu fie confundabil cu alte branduri ori sa nu aiba implicatii nefericite in alte limbi
- Sa fie usor de retinut, de recunoscut, de memorat si usor de pronuntat- sa aiba o suma de intelesuri si promisiuni (sa sugereze un beneficiu al produsului, o calitate a produsului)
- Sa se integreze in trendul general al pietei, pentru a fi asociat cu categoria respectiva de produse sau servicii.
Alti factori importanti sunt alegerea unui nume ce poate fi inregistrat ca marca (etapa obligatorie pentru a va proteja brandul) si disponibilitatea unui domeniu internet cu acelasi nume.
Un brand puternic te determina sa te gandesti la un anumit cuvant(atribut) atunci cand se vorbeste despre el, de regula acel cuvant este unul favorabil.
In consecinta, brandurile sunt puternice atunci cand numele lor exprima beneficii, caracteristici pozitive, valorile companiei.