Obiectivul situațiilor financiare este de a oferi informații despre poziția financiară, performanța financiară și fluxurile de trezorerie ale unei entități, utile pentru o gamă largă de utilizatori în luarea deciziilor economice. Situațiile financiare prezintă, de asemenea, rezultatele gestiunii resurselor, sarcină încredințată conducerii entităților. Pentru a atinge acest obiectiv, situațiile financiare oferă informații despre:
Aceste informații, împreună cu alte informații din notele anexă, ajută utilizatorii situațiilor financiare la estimarea viitoarelor fluxuri de trezorerie ale entității și, în special, a plasării în timp a apariției și a gradului de certitudine a acestora.
Utilizatorii situaţiilor financiare sunt:
Un set complet de situații financiare conține:
Situațiile financiare sunt o reprezentare structurată a poziției financiare și a performanței financiare a unei entități.
Poziţia financiară, performanţa şi modificările poziţiei financiare, generează informaţii privind capacitatea întreprinderii de a genera numerar sau echivalente ale numerarului. Informaţii privind modificările poziţiei financiare a întreprinderii sunt utilizate în evaluarea activităţii sale de exploatare, finanţare şi investiţie în perioada de raportare. Poziţia financiară se determină pe baza informaţiilor din bilanţ, şi performanţa pe baza contului profit şi pierdere.
Situațiile financiare trebuie prezentate cel puțin anual. Atunci când data bilanțului unei entități se schimbă și situațiile financiare anuale sunt prezentate pentru o perioadă mai lungă sau mai scurtă de un an, entitatea trebuie să prezinte, în plus față de perioada acoperită de situațiile financiare:
Întocmirea situaţiilor financiare se face pe baza balanţei de verificare predate de către administratorul societăţii sau de către reprezentantul legal al acesteia. Totodată putem solicita şi alte documente necesare întocmirii situaţiilor financiare, de exemplu statutul societăţii, acte adiţionale cu modificări aduse statutului referitoare la acţionari, inventarierea anuală, etc . Pentru clienţii care au încheiat un contract cu societatea noastră pentru evidenţa contabilă, preţul acestui serviciu este inclus în onorariu. Pentru clienţii noi suntem comunicativi şi putem negocia onorariu.
Dacă aveţi nelămuriri şi vă putem fi de ajutor, vă rugăm să un ezitaţi şi să ne contactaţi.
Certificarea situaţiilor financiare (semnarea bilanţului)
Această misiune se bazează pe:
– o cunoaştere generală a întreprinderii şi a activităţii acesteia,
– o apreciere a procedurilor privind funcţia contabilă,
– o colectare a elementelor probante prin tehnici şi proceduri ca: examinarea analitică, sondajul, controlul documentelor justificative, comparaţiile de date şi interviuri cu conducerea şi salariaţii săi.
Misiunea de examinarea a contabilităţii, de întocmire şi prezentarea situaţiilor financiare nu constituie un audit statutar şi nici o certificare de cenzor.
Prin verificarea şi certificarea bilanţurilor se confirmă dacă acestea dau o imagine fidela, clara şi completă a patrimoniului, situaţiei financiare şi a rezultatului exerciţiului. În acest scop, pe baza verificărilor din cursul anului, precum şi a altor elemente apreciate ca fiind necesare se întocmeşte un raport din care sa rezulte, în principal, urmatoarele:
Bilantul contabil poate fi certificat fără rezerve, cu rezerve sau se refuză certificarea acestuia. Motivele certificării cu rezerve sau refuzul de certificare se menţionează în raport.
Pentru clienţii care au încheiat un contract cu societatea noastră pentru evidenţa contabilă, preţul acestui serviciu este inclus în onorariu. Pentru clienţii noi suntem comunicativi şi putem negocia onorariu.
Pentru întocmirea şi certificarea situaţiilor financiare la 31 decembrie avem nevoie de următoarele documente: