Ghidul Serviciilor
Ing. Emilian Ion - Cadastru, Proiectare, Expertiza Tehnica Mlpat Bucuresti, Ilfov
inapoi la firma 428 vizite
Poza Cadastru apartament
Foto

Deschiderea Cartii Funciare si atribuirea unui numar Cadastral unic pentru un apartament se realizeaza in baza unui dosar Cadastral care contine documetatii tehnice si juridice intocmit de catre un expert Topograf autorizat de catre ANCPI.

Documentatia tehnica consta in realizarea planului imobilului impreuna cu descrierea acestuia pe baza masuratorilor cadastrale prin schite, relevee, planuri topografice.

Documentatia Juridica consta in identificarea si centralizarea actelor proprietarilor, titlul de proprietate precum si mentionarea inscrisurilor care stau la baza acestuia, informatii despre sarcini, drepturi, garantii, servitutii constituite in folosul imobilelor, dezmembramintele dreptului de proprietate, ipoteci si multe altele.

Firma de cadastru va realiza in urma informatiilor si masuratorilor schita tehnica a imobilului si va intocmi dosarul cadastral se depune catre Oficiul de Cadastru pe raza caruia este situat imobilul spre avizare.

Se vor achita taxele de intabulare percepute de catre OCPI(acestea difera in functie de dimensiunea apartamentului). In termen de 15 zile lucratoare in regim normal respectiv 7 zile lucratoare in regim de urgenta OCPI va aviza dosarul cadastral.

Dupa ce se receptioneza documentatia si se realizeaza inscrierea in Cartea Funciara se vor elibera Incheierea de Carte Funciara, Extrasul de Carte Funciara si releveul apartamentului catre proprietar.

Acte necesare pentru Cadastru apartament

1 Actul juridic care constituie titlul de proprietate si inscrisurile care stau la baza acestuia

Daca imobilul a fost achizitionat de la stat(ICVL, ICRAL etc.):

Daca imobilul a fost dobandit prin mostenire:

Daca apartamentul este achizitionat de la o persoana fizica sau juridica:

Daca imobilul a fost dobandit in baza unei Sentinte Civile, prin Judecatorie sunt necesare urmatoarele documente:

Daca apartamentul a fost dobandit in baza Legii 112/1995:

2. Schita apartamentului in cazul in care exista in copie xerox.

3. Actele de identitate ale proprietarilor in copie xerox.

4. Certificat fiscal de la Administratia Financiara, Directia Taxe si Impozite cu mentiunea „pentru Cadastru si Intabulare” (valabil in luna depunerii dosarului cadastral) in original.

In cazul Certificatelor de mostenire si a Sentintelor civile emise dupa data de 16 04 2009, se percepe de catre OCPI o taxa suplimentara de 0,15% din valoarea apartamentului (in regim normal) sau 0,75% (in regim de urgenta) la care se adauga  120 Lei (taxa de prima inregistrare in regim normal)

In situatia in care sunt diferente intre numele inscrise in Actul de Proprietate si cel din Cartea de identitate sunt necesare dupa caz si urmatoarele copii legalizate dupa Certificatul de casatorie sau Sentinta Civila de divort (de la judecatoria unde s-a emis sentinta).

In situatia in care exista neconcordante intre denumirea strazii din acte si cea din teren, este necesara o  Adeverinta de la Asociatia de Proprietari din care sa reiasa schimbarea denumirii strazii pe care este situat apartamentul.

In situatia in care in registrele anterioare de transcriptiuni si inscriptiuni imobiliare a fost inscris ipoteca in favoarea bancii, somatie de plata, acestea vor fi inscrise in Cartea Funciara ca sarcina.

Daca exista situatia in care actele originale au fost plastifiate ori pierdute si au fost obtinute dublicate este necesara obtinerea de la notariat o Declaratie din care sa rezulte ca actele originale au fost pierdute in conditii necunoscute fiind emise duplicate.

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.