Questfield îsi propune sa fie mai mult decât o scoala în sensul strict academic al cuvântului. Dorim sa le dam ocazia copiilor nu doar sa-si dezvolte intelectul, ci sa si descopere care le sunt talentele si pasiunile, sa dea frâu liber creativitatii, sa se simta liberi sa încerce cât mai multe activitati si, în acest proces, sa descopere încetul cu încetul cine sunt si ce le place sa faca. La Questfield, întâlnesti un tip de învatare fluida ce încearca sa scape de compartimentarea în orare sau planificari rigide. Credem în creativitate si o stimulam prin toate activitatile curriculare si extra-curriculare.
ADAPTAREA LA GRADINITA
Adaptarea pentru copiii de sub 4 ani se face timp de o luna, programul începe în prima zi cu jumatate de ora de activitati si creste treptat 1 ora, 2 ore – la recomandarea profesorului de la clasa. Programul în perioada de adaptare este maxim 9-12.
TIPURI DE PROGRAM
PROGRAM SCURT 09:00-14:00 (sub 4 ani)
PROGRAM SCURT 09:00-15:00 (4 – 6 ani)
Activitati curriculare de baza asigurate de profesori de specialitate;
PROGRAM LUNG 09:00-17:00
Activitati curriculare de baza asigurate de profesori de specialitate;
Ateliere dezvoltare competente
Snack de dupa amiaza
cluburi zilnice standard sau de specialitate (sport, arta, cunoastere) în interval 15:00-17:00
CARACTERISTICI ALE UNEI ZILE DE SCOALA
Concept curricular unic – bazat pe carti, construit sa stimuleze dezvoltarea cât mai nuantata a limbajului si, implicit, a gândirii.
Învatare centrata pe copil – ce consta în reconfigurarea obiectivelor de învatare în functie de ritmul, stilul si tipul de perceptie/atentie al fiecarui copil. Copilul este pus astfel în centrul actului de învatare, participând activ la propriul proces de instruire.
Curriculum bazat pe competente – prin competenta întelegând un cumul de concepte, atitudini, aptitudini ce se regaseste în experientele de învatare de zi cu zi. Evaluarea standard prin calificative este completata, de asemenea de instrumente de evaluare alternativa a atitudinilor si aptitudinilor, specifice sistemelor de învatamânt internationale.
Inter, trans si pluridisciplinaritate – la nivelul mai multor discipline fiind urmarite linii de cercetare comune pe care copii le pot explora si investiga în profunzime.
Învatare prin experiente – La Questfield, grija, afectiunea si încrederea adultilor încurajeaza copii sa îsi asume riscuri si sa experimenteze, transformându-i în indivizi autonomi si responsabili de propria lor învatare.
Activitati ghidate, modelate de profesor, autonome – Pe parcursul unei zile, exista un echilibru de activitati ghidate, modelate de profesor sau initiate de copii care implica oameni, obiecte, idei, experiente si situatii care îi angajeaza si-i motiveaza pe perioade sustinute de timp.
Formal, non-formal, informal – Îmbinarea de activitati formale, non-formale (cluburi) si informale (vizite, iesiri, evenimente) integrate într-un program coerent ofera o experienta de învatare completa.
Individ, grup, echipa – Pe parcursul unei zile, copii descopera placerea diverselor activitati fie cu toata clasa, fie în grupuri mici, în echipa sau individual.
Evaluare multicriteriala – Evaluare formativa este caracteristica unei zile obisnuite de scoala în care profesorul observa progresul academic si emotional al fiecaruia. Ea vizeaza un cumul de cunostinte, atitudini si aptitudini si stadiul lor de dezvoltare pentru fiecare dintre copii.
În acelasi timp, spatiile interactive, stimulante ofera o structura în care orarele, rutina si tranzitiile curg în acord cu nevoile copiilor. Orice spatiu se poate transforma într-o arie de experienta: sala de clasa, curtea, locul de luat masa, atelierul, sala de sport, cabinetul medical.