La blocul motor se pot depista urmatoarele defectiuni:
- Verificarea deformarea sau corodarea suprafetei de asamblare a blocului cu chiulasa cu o rigla de control si cu ceasul comparator sau cu placa de control;
- Verificarea fisurilor, crapaturilor sau sparturilor prin proba hidraulica pe stand special, la presiunea de 4 bari;
- Deformatiile si coroziunile accentuate se rectifica pe masini de rectificat plan; se poate indeparta un strat de maximum 0.25 mm:
- Fisurilor si sparturi a caror reparatie se poate realiza prin mai multe procedee cand fisurile nu depasesc lungimea de 15-20 cm:
– sudarea oxiacetilenica; – sudarea electrica (la rece); – acoperirea cu rasini epoxidice; – etansarea cu solutii usor fuzibile (pentru fisuri mici; – etansarea fisurilor mici de suprafata, cu solutii metalice speciale; – metalizarea cu zinc topit (pulverizat cu aer la 6 bari); – sparturile se pot suda oxiacetilenic sau electric; se pot repara si prin peticire.
Dupa reparare, se face din nou proba hidraulica, pe stand, la presiunea de 4 bari.