Efectuati lucrari de reparatii amortizoare la Service Auto Robnec. Service auto multimarca ce ofera servicii de inalta calitate de diagnoza computerizata si reparatii mecanice. Punem un accent special pe calitatea si garantia serviciilor oferite.
Service-ul auto Robnec detine utilaje industriale de inalta precizie pentru prelucrare mecanica a metalelor: honuire, alezare, sudura, rectificare, etc.
Cu o experienta masurata in decenii si personal calificat in multiple domenii auto, Service-ul Auto Robnec este mereu disponibil pentru a va ajuta in orice problema intampinati cu autoturismul, autoutilitara sau autocamionul dvs.
Unul din serviciile oferite este testarea, diagnosticarea, repararea sau inlocuirea amortizoarelor sau a altor probleme legate de sistemul de suspensie.
Despre Amortizoare – Defecte si reparatii amortizoare
Rolul unei suspensii este acela de a oferi confort soferului si pasagerilor. De a oferi siguranta ca masina ramane in contact cu solul si ca soferul are control asupra anvelopelor in toate punctele, ceea ce se realizeaza doar prin contactul cu soseaua.
Cum face asta?
O suspensie functioneaza pe principiul disiparii fortei, care implica transformarea fortei in caldura; eliminand astfel impactul pe care ar fi avut-o forta. Pentru a realiza acest lucru, foloseste arcuri, amortizoare si tije. Un arc va retine energia in timp ce un amortizor o va transforma in caldura. Mai jos am aratat cum realizeaza acest pas.
Sarcina unui arc intr-un sistem de suspensie este de a stoca energia generata atunci cand masina trece printr-o denivelare. Un arc stocheaza energie prin comprimarea dimensiunii sale transformand astfel orice tip de forta in energie. Exista doua tipuri de arcuri utilizate pentru suspensie un arc elicoidal si un arc lamelar. Un arc elicoidal este unul comun pe care cel mai mult l-ati fi vazut. Un arc lamelar este utilizat pe o axa solida, deci practic in camioane. Are o capacitate foarte mare de stocare a energiei in comparatie cu un arc elicoidal.Arcurile elicoidale sunt bune pentru reducerea socurilor dar nu suficiente. Masina va continua sa oscileze, privandu-ne de orice control asupra ei, ceea ce nu este un lucru bun.
Pentru a ajuta arcurile si pentru a mentine masina in control sunt necesare amortizoarele.Dupa ce arcul stocheaza energia intra in functiune amortizoarele. În interiorul unui amortizor se afla un piston cu mici gauri in el si niste ulei sub presiune. Cand arcul transfera energia la amortizor, pistonul se deplaseaza prin uleiul sub presiune folosind energia arcului. Trecerea prin ulei genereaza caldura, transformand cu succes energia denivelarii in energie termica; negand orice energie ramasa care ar fi facut masina instabila.In concluzie, un autoturism cu suspensii defecte, va oscila pe sosea. Va fi instabil la luarea virajelor, si nu va asigura un contact deplin si eficient al anvelopelor cu soseaua.