tudiu de pozitionare a brand-ului
- analizeaza modul in care priveste publicul tinta respectivul brand raportat la competitori.
Notorietatea brandului (Brand awareness)
Un studiu de brand awareness evalueaza urmatoarele aspecte:
- identificarea gradului de notorietate a brandului
- stabilirea pozitiei pe care o ocupa brandul
- identificarea imaginii pe care o are brandul in mintea consumatorului
- stabilirea gradului de incredere generat de brandul analizat
Brand equity
Este o analiza a tuturor aspectelor care vizeaza brandul studiat.
Aspectele analizate intr-un studiu brand equity sunt urmatoarele:
- brand awareness: identificarea gradului de popularitate a brandului prin diferite metode (spontan si asistat)
- brand association: corelatiile marcii cu diverse variabile (determinarea asocierilor pe care le fac cumparatorii in cazul unei marci, dar si a marcilor competitoare)
- identificarea nivelului de loialitate fata de brand
- determinarea gradului de incredere a respondentilor fata de marca de referinta dar si fata de cele ale competitorilor
- identificarea criteriilor care stau la baza alegerii unui brand
- identificarea canalelor de comunicare preferate
- identificarea principalelor caracteristici socio-demografice si economice ale subiectilor si a unor elemente de stil de viata
Brand tracking
Rolul acestui studiu este a masura „performanta” unui brand.
Indicatorii masurati sunt urmatorii:
- brand awareness: identificarea gradului de popularitate a brandului prin diferite metode (spontan si asistat)
- perceptia asupra brandului de referinta si ale competitorilor prin investigarea anumitor atribute
- identificarea „punctelor tari” ale brandului si a celor care trebuie imbunatatite
- identificarea comportamentelor de utilizare si cumparare a brandurilor
- intentia de cumparare
- evaluarea indicatorilor de pret etc.