Învatarea tematica reprezinta un concept nou în pedagogie; s-a dovedit faptul ca aceasta reprezinta o metoda foarte eficienta de a integra diverse concepte din curricula. Prin urmare, clasele tematice de care dispunem îsi propun si îsi ating acest scop.
Spatiul este organizat în zone izolate, care satisfac necesitati separate ale copiilor, în functie de etapa de dezvoltare în care se afla. Exista zone distincte pentru diferite domenii de interes, subiecte si activitati, astfel încât copilasul sa învete sa se concentreze si sa devina organizat.
Aflat în plina explorare, copilul mic cunoaste mediul în mod special atingând, apucând, rotind obiectele din jur etc. Tocmai de aceea, zona de joaca rezervata copiilor de aceasta categorie de vârsta este dotata cu materiale de joaca ce stimuleaza senzorial, tactil, motric etc. Preocuparea pentru siguranta copilului ramâne, însa, de maxima importanta. Spatiul este acoperit cu mocheta speciala de protectie, iar colturile la care are acces copilasul sunt rotunjite, pentru a preveni potentiale accidente.
Zona de lectura, în schimb, se adreseaza copiilor de vârsta mai mare, ce au capacitatea si dorinta de a asimila si informatie pe suport tiparit.
Zona de explorare este dotata cu elemente ce faciliteaza cunoasterea si descoperirea mediului cognitiv înconjurator prin prezenta materialelor ce stimuleaza si intriga curiozitatea micutului.
În concluzie, decorul salilor de clasa din gradinita noastra este gândit si conceput în mod specializat pentru satisfacerea necesitatilor de dezvoltare si învatare ale fiecarui copil, în armonie cu etapa de dezvoltare corespunzatoare vârstei . Lumina naturala, culorile blânde si spatiile lejere si aerisite confera o atmosfera propice învatarii, si anume una ce transmite calm si liniste. Materialele de învatare si jucariile sunt asezate pe rafturi dispuse la nivelul copilului, astfel încât acestea sa îi fie usor accesibile, sa îi dezvolte simtul de independenta si autonomie si sa îl încurajeze sa si le organizeze singur dupa utilizare, ceea ce induce simtul de responsabilitate. În acest mediu sigur si stimulant, copilasii gasesc bucurie în procesul de învatare si îl percep ca pe o stare fireasca.